  • 1. Data: 2019-06-20 00:58:43
    Temat: Idealny świat -- grupowe zwolnienia
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    https://businessinsider.com.pl/firmy/zwolnienia-grup
    owe-w-idea-banku-prace-straci-750-osob/p0h8e3t

    Idea Bank do końca roku chce zwolnić nawet połowę pracowników

    Komu na złe wyszła panika towarzysząca LCzarneckiemu?

    - depozytariuszom?
    - współwłaścicielom?
    - pracownikom?
    - państwu?
    - funduszowi gwarancyjnemu (BFG)?

    [notuję Idealne zyski -- nie muszę wypowiadać umowy łączącej mnie z Ideą?]

    Kto zarobił na tych problemach?

    - spekulanci akcyjni?
    - AGlapiński?
    - depozytariusze?
    - współwłaściciele?
    - pracownicy?
    - NBP lub państwu?
    - fundusz gwarancyjny (BFG)?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-06-21 19:55:57
    Temat: Re: Idealny świat -- grupowe zwolnienia
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Kto zarobił na tych problemach?
    >
    > - spekulanci akcyjni?
    > - AGlapiński?
    > - depozytariusze?
    > - współwłaściciele?
    > - pracownicy?
    > - NBP lub państwu?
    > - fundusz gwarancyjny (BFG)?

    Ja :) Znaczy... depozytariusze :) No i pewnie jeszcze zarzad na tlustych
    kontraktach.
    Z tym wysokim oprocentowaniem lokat to orkiestra grala do konca, ale
    oprocentowanie wlasnie polecialo na leb i chyba wyparuje im mnostwo kasy z
    depozytow. Za cala impreze zaplaci pewnie wczesniej czy pozniej BFG, czyli
    inne banki, czyli reszta spoleczenstwa w prowizjach bankowych.

    --
    Pzdr

  • 3. Data: 2019-06-23 09:38:50
    Od: p...@g...com

    Den fredag 21 juni 2019 kl. 19:56:30 UTC+2 skrev miumiu:
    > oprocentowanie wlasnie polecialo na leb i chyba wyparuje im mnostwo kasy z
    > depozytow.

    Ktos probowal czy jest jeszcze zawrotna?

  • 4. Data: 2019-06-23 15:31:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Jun 2019 19:55:57 +0200, miumiu napisał(a):

> [...]
    > Z tym wysokim oprocentowaniem lokat to orkiestra grala do konca, ale
    > oprocentowanie wlasnie polecialo na leb i chyba wyparuje im mnostwo kasy z

    Mozliwe, ze nie tak calkiem ... bo wszyscy obnizaja. Nie ma gdzie
    uciec.
    Chyba ze w nieruchomosci ... to wtedy LCz zarobi :-)]

    > Za cala impreze zaplaci pewnie wczesniej czy pozniej BFG, czyli
    > inne banki, czyli reszta spoleczenstwa w prowizjach bankowych.

    Na razie ciagle maja kapitaly wlasne, wiec strata moze byc chwilowa.
    No i moze sie ziscic marzenie PiS, czyli przejecie przez jakis
    "polski" bank ... za zlotowke :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-06-23 15:46:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2019 00:58:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > Idea Bank do końca roku chce zwolnić nawet połowę pracowników
    > Komu na złe wyszła panika towarzysząca LCzarneckiemu?

    Oni akurat zarobili ... no chyba, ze jeszcze straca :-)

    > - współwłaścicielom?

    Kurs akcji ponoc od poczatku spadal, ale gwaltowny zjazd byl chyba z
    rok temu - ktos zorientowany wyprzedawal :-)]

    > - pracownikom?

    jak widac

    > - państwu?

    "Panstwo" jest szerokie. Jak PiS po wyborach przejmie bank za zlotowke
    to straci?

    Na razie "panstwo" chyba nic nie stracilo.

    > - funduszowi gwarancyjnemu (BFG)?

    Na razie nie.

    Dopisz pare Funduszy, ktore mogly miec akcje i obligacje.

    > Kto zarobił na tych problemach?
    > - spekulanci akcyjni?

    kosztem innych spekulantow.

    > - AGlapiński?

    Raczej stracil ... wizerunkowo.

    > - NBP lub państwu?

    Chwilowo nie.

    > - fundusz gwarancyjny (BFG)?

    Przez fundusz restrukturyzacji ?

    J.

  • 6. Data: 2019-06-23 17:42:34
    Temat: Re: Idealny wiat -- grupowe zwolnienia
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Mozliwe, ze nie tak calkiem ... bo wszyscy obnizaja. Nie ma gdzie
    > uciec.
    > Chyba ze w nieruchomosci ... to wtedy LCz zarobi :-)]

    Np do skarpety ;) Za 1% (minus podatek) nikt kasy w banku trzymac nie
    bedzie. Nieruchomosci zaczynaja sie konczyc, ceny sa nadmuchane na maksa. A
    tak przy okazji to LC CORP zmienia nazwe na Develia. Nie chca byc kojarzeni
    z przekretami :) Ostatnio robia wielka dziura na Kamiennej we Wrocku,
    inwestycja za 100mln netto, boja sie ze LC w nazwie sie nie sprzeda ;)
    Tak czy siak z aktywami trzeba cos robic, a swiat stoi na jakiejs krawedzi
    (Huawei, Chiny, parcie do wojny z Iranem).

    Gielda to rosyjska ruletka. Przestala juz dawno miec cos wspolnego z
    finansami firm i ich fundamentami. Zwlaszcza amerykanska, gdzie C/WK jest
    srednio ponad 100. Z ta amerykanska to jest o tyle smiechowo, ze tam nie
    oglasza sie ile $ firma miala zysku tylko... czy byla wyzej lub nizej wobec
    OCZEKIWAN blizej nieokreslonych analitykow! :)

    Jeszcze zloto, co prawda to nie inwestycja tylko rodzaj zabezpieczenia
    majatku, ale lepsze to niz fiat money... Mysle ze warto miec 25% portfela w
    zlocie.

    --
    Pzdr

  • 7. Data: 2019-06-23 18:13:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2019 17:42:34 +0200, miumiu napisał(a):

    > Np do skarpety ;) Za 1% (minus podatek) nikt kasy w banku trzymac nie
    > bedzie.

    A gdzie bedziesz trzymal - w skarpecie ?

    A druga sprawa - nie da sie wycofac tych wszystkich pieniedzy ... bo
    ich nie ma. Nigdy nie bylo.
    No ale to bardziej problem bankow - najwyzej beda naciskac na
    podniesienie stop, albo zaoferuja "lepsze inwestycje".

    > Jeszcze zloto, co prawda to nie inwestycja tylko rodzaj zabezpieczenia
    > majatku, ale lepsze to niz fiat money... Mysle ze warto miec 25% portfela w
    > zlocie.

    Najlepiej w Amber Gold :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-06-23 20:04:20
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > No ale to bardziej problem bankow - najwyzej beda naciskac na
    > podniesienie stop, albo zaoferuja "lepsze inwestycje".

    Jak zloto to tylko fizyczne, zadnych ETF-ow.
    No takie czasy, ze nie wiadomo co z kasa zrobic. Z powodu niskich stop na
    calym swiecie kasa jest pompowana w jakies iluzje jak gieldy, kryptowaluty,
    kontrakty na surowce sa spychane na historyczne minima lub maxima. Tyle ze
    wszystko ma swoje granice. Ludzie maja za duzo kasy i nie wiedza co z nia
    zrobic? Jak im ulzyc? ;)

  • 9. Data: 2019-06-23 20:16:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2019 20:04:20 +0200, miumiu napisał(a):
> [...]
    > wszystko ma swoje granice. Ludzie maja za duzo kasy i nie wiedza co z nia

    Podatek, Janosik/Rumcajs :-)

    Tylko akurat caly swiat ma podobny problem jak my - jesli ktos ma
    pieniadze, to ktos inny musi miec dlug :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-06-23 20:32:23
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Tylko akurat caly swiat ma podobny problem jak my - jesli ktos ma
    > pieniadze, to ktos inny musi miec dlug :-)
    >
    > J.

    Az mi sie przypomniaj ten demotywator :
    https://demotywatory.pl/4503939/CNN-powiedziala-ze-S
    wiat-jest-zadluzony-na-40-bilionow-dolarow
    ;)