  • 11. Data: 2019-06-24 08:58:12
    Temat: Re: Mechanizm wykrywania fraudu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, ale napisz, czego właściwie potrzebowałeś oraz który bank i w jaki sposób
    poleciał w kulki?

  • 12. Data: 2019-06-24 09:50:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hmm, ale napisz, czego właściwie potrzebowałeś oraz który bank i w jaki sposób
    poleciał w kulki?

    To akurat najmniej istotne jest dla samego pytania.
    Po prostu miałem problem z dokonaniem operacji wypłaty gotówki
    z rachunku eur z powodu niedostępności oddziału więc miałem do wyboru
    kupić eur w kantorze albo
    jako dodatkową rezerwę walutową na wyjazd dać kartę.
    Z karty skorzystano i dopiero kiedy się zalogowałem,
    żeby sprawdzić czy z karty korzystano zorientowałem się, że
    jest to ewidentna podkładka. Dlatego pytam czy takie ewidentne
    przypadki są sortowane samoistnie i wypluwane przez system,
    czy tylko są gdzieś i trzeba wiedzieć, żeby wygrzebać.

  • 13. Data: 2019-06-24 09:54:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 08:27, J.F. pisze:

    > Ale nie ma obowiazku noszenia dowodu przy sobie, wiec przetnie czy
    > nie?

    Nie wystarczy Ci sam problem, że wezwą policję do ustalenia tożsamości?

  • 14. Data: 2019-06-24 10:25:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-06-23 o 13:44, cef pisze:
    > Przykładowo daję swoją kartę dziecku czy zonie na jakiś wyjazd
    > w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.

    18-latek miał konto w T-mobile i kartę w Euro. Był w Paryżu. Przy kasie
    się okazało, że miał ustawiony za mały limit (nie było w planie że
    będzie robił jakieś zakupy). Zalogowałem się (w Gdańsku) do jego konta.
    Uzgodniliśmy, że SMS-a którego zaraz dostanie ma przesłać od razu do
    mnie (nie wiem jak długo jest aktywny). Pani w kasie poczekała.
    Zadziałało. Nie stwierdziłem żadnych konsekwencji jednoczesnego bycia w
    Paryżu i Gdańsku.
    P.G.

  • 15. Data: 2019-06-24 11:13:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 10:25, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > mnie (nie wiem jak długo jest aktywny). Pani w kasie poczekała.
    > Zadziałało. Nie stwierdziłem żadnych konsekwencji jednoczesnego bycia w

    No jeszcze nie stwierdziłeś.
    Jak 18-latek np będzie reklamował
    jakąś transakcję internetową kartą, to mu wtedy przypomną, że nie jest
    wiarygodny,
    bo kiedyś tam udostępnił login komuś do konta, więc niby dlaczego
    teraz miałby nie dac danych do karty komuś.
    Chodzi mi o takie konsekwencje.

  • 16. Data: 2019-06-24 11:49:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Nie wystarczy Ci sam problem, że wezwą policję do ustalenia
    >tożsamości?

    Jesli to moja karta, a akurat nie mam dowodu przy sobie, to mam ten
    sam problem.

    A co z platnosciami telefonem ?

    J.

  • 17. Data: 2019-06-24 12:26:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 11:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jesli to moja karta, a akurat nie mam dowodu przy sobie, to mam ten sam
    > problem.

    Tak, tylko wtedy sprawdzenie nie generuje kolejnych problemów
    takich jak wtedy gdy płacącym nie jest właściciel karty.
    Pomijając już zupełnie fakt kiedy coś budzi nieufność akceptanta.

    > A co z platnosciami telefonem ?

    To samo.

  • 18. Data: 2019-06-24 12:35:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-06-24 o 11:49, J.F. pisze:

    >Tak, tylko wtedy sprawdzenie nie generuje kolejnych problemów

    Tak czy inaczej - generuje.

    >takich jak wtedy gdy płacącym nie jest właściciel karty.

    Jesli sprawa byla uzgodniona, to raczej nie powinno generowac
    klopotow.
    Moze w jakims innym kraju, moze gdy wlasciciel akurat wyjechal na
    urlop i nie ma kontaktu.

    >Pomijając już zupełnie fakt kiedy coś budzi nieufność akceptanta.

    No wlasnie - raczej odmowi przyjecia zaplaty, a nie bedzie policji
    wzywal ...

    >To samo.

    Odpada zarzut poslugiwania sie cudza karta ... albo przynajmniej
    rozmydla :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-06-24 13:03:53
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w

    > Przykładowo daję swoją kartę dziecku czy zonie na jakiś wyjazd
    > w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.
    > Tam karta jest standardowo użyta a ja w tym samym prawie czasie loguję się
    > w miejscu zamieszkania.

    Czy jest w regulaminie zakaz korzystania z VPN?

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2019-06-24 15:00:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 13:03, 'TomN' pisze:
    > cef w

    > Czy jest w regulaminie zakaz korzystania z VPN?

    Podejrzewam, że 90% użytkowników kart nawet nie wie
    co to jest, a co dopiero jak tego użyć.