  • 1. Data: 2006-08-08 21:31:30
    Temat: MIG-BR i kredyt hipoteczny
    Od: "Michał Sienkiewicz" <m...@i...pl>

    Witam,

    Staram się o kredyt hipoteczny na zakup mieszkania. Po przejrzeniu archiwum
    grupy dowiedziałem się, że wpis do bazy MIG-BR dyskwalifikuje takiego
    klienta w oczach banku - żaden bank nie udzieli kredytu. Kilka miesięcy temu
    miałem opóźnienie w spłacie rat kredytu studenckiego, jednak zaległości
    uregulowałem. Bank nie wysyłał w związku z tym żadnych ponagleń.
    - Czy istnieje możliwość, że zostałem mimo to umieszczony w powyższej bazie?
    - Jeżeli tak to w jaki sposób mogę to sprawdzić?
    - Przy jakim opóźnieniu w spłacie rat kredytu bank umieszcza wpis dla
    niewywiązującego się klienta w bazie MIB-BR (w moim przypadku jest to PKO
    BP)?
    - W jaki sposób mogę sprawdzić zawartość w bazie BIK
    - Czy wpis w BIK związany z opóźnieniem w spłacie rat może wpłynąć na
    decyzję odmowną przyznania kredytu (zamierzam wziąć kredyt w FORTIS BANK lub
    mbank).

    pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2006-08-08 21:54:50
    Temat: Re: MIG-BR i kredyt hipoteczny
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Aug 2006 23:31:30 +0200,
    osoba podpisana: Michał Sienkiewicz <m...@i...pl>
    napisała:

    [...]
    > - Jeżeli tak to w jaki sposób mogę to sprawdzić?

    Było w archwium
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/msg/6c
    e65fc01a5d7dd9?hl=en&

    > - Przy jakim opóźnieniu w spłacie rat kredytu bank umieszcza wpis dla
    > niewywiązującego się klienta w bazie MIB-BR (w moim przypadku jest to PKO
    > BP)?

    Różne.

    Na stronie www.bik.pl jest stosowna informacja.

    > - Czy wpis w BIK związany z opóźnieniem w spłacie rat może wpłynąć na
    > decyzję odmowną przyznania kredytu (zamierzam wziąć kredyt w FORTIS BANK lub
    > mbank).

    Za mało danych. generalnie jeśli z żadną ratą nie spóźniłeś się więcej
    niż 30 dni to w BIK masz status "normalny" i raczej analityk nie będzie
    się wgłębiał. Musiałbyś trochę więcej o tym opóźnieniu napisać.

    A do MIGBR (o ile nie rozmawiamy o pomyłce banku) to, mimo wszystko,
    trudno trafić.

    KJ

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 3. Data: 2006-08-08 22:10:07
    Od: "Michał Sienkiewicz" <m...@i...pl>

    > Różne.
    A znasz przynajmniej jakies orientacyjne dane?

    > Za mało danych. generalnie jeśli z żadną ratą nie spóźniłeś się więcej
    > niż 30 dni to w BIK masz status "normalny" i raczej analityk nie będzie
    > się wgłębiał. Musiałbyś trochę więcej o tym opóźnieniu napisać.
    Około 100 dni. Jakie to może mieć konsekwencje na przyznanie kredytu?

    > A do MIGBR (o ile nie rozmawiamy o pomyłce banku) to, mimo wszystko,
    > trudno trafić.
    Kiedy bank decyduje się na umiesczenie klienta w MIG-BR? Czy opóźnienie w
    spłacie rat równe około 100 dni kwalifikuje się?
    Czy bank wcześniej wysyła jakieś ostrzeżenie, czy dokonuje wpisu bez
    powiadamiania klienta?
    Czy o fakcie wpisania do MIG-BR klient jest informowany?

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2006-08-08 22:17:07
    Od: "Michał Sienkiewicz" <m...@i...pl>

    > Było w archwium
    > http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/msg/6c
    e65fc01a5d7dd9?hl=en&
    Czy jeżeli osobiście udam się na Smolną, to uzyskam informacje od ręki?

  • 5. Data: 2006-08-09 06:33:25
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

    > Czy jeżeli osobiście udam się na Smolną, to uzyskam informacje od ręki?

    Nie. Ale osobiście możesz złożyć wniosek i umówić się na osobisty odbiór
    pisma. Całość powinna trwać max tydzień.

  • 6. Data: 2006-08-09 07:26:24
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-08 23:54, osobnik Kamil Jońca stwierdził, iż:
    > Za mało danych. generalnie jeśli z żadną ratą nie spóźniłeś się więcej
    > niż 30 dni to w BIK masz status "normalny" i raczej analityk nie będzie
    > się wgłębiał. Musiałbyś trochę więcej o tym opóźnieniu napisać.

    Dokładnie. Chyba, że jest to ostatnia rata, wtedy pojawi się ona jako
    "należności wymagalne", ale w takiej sytuacji najczęściej wystarczy
    donieść potwierdzenie zapłaty albo tym podobny dokument.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2006-08-09 17:50:25
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Aug 2006 00:10:07 +0200,
    osoba podpisana: Michał Sienkiewicz <m...@i...pl>
    napisała:
    [...]
    > Około 100 dni. Jakie to może mieć konsekwencje na przyznanie kredytu?

    Brzydko.
    Juz powyżej 30dni mogą kręcić nosem, a drugi próg jest przy 90 (ale ten
    tez wychodzi że przekroczyłeś)

    Trudno mi powiedzieć gdzie Ci mogą dać kredyt. IMO powinieneś pochodzić
    po paru bankach ze wskazaniem na GE, DomBank

    KJ

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 8. Data: 2006-08-09 18:12:16
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-09 19:50, osobnik Kamil Jońca stwierdził, iż:
    > Trudno mi powiedzieć gdzie Ci mogą dać kredyt. IMO powinieneś pochodzić
    > po paru bankach ze wskazaniem na GE, DomBank

    Zapomniałeś dodać, że taki kredyt będzie odpowiednio kosztował... IMHO
    lepiej odczekać kilka m-cy aż sytuacja w BIK się ustabilizuje (w
    zależności od banku od 3 do 12 m-cy) i wtedy złożyć wniosek.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2006-08-09 18:31:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Aug 2006 20:12:16 +0200,
    osoba podpisana: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>
    napisała:
> [...]
    > lepiej odczekać kilka m-cy aż sytuacja w BIK się ustabilizuje (w
    > zależności od banku od 3 do 12 m-cy) i wtedy złożyć wniosek.

    Ale "najgorszy status płatności" chyba będzie się za Nim trochę dłużej
    ciągnął.

    KJ

    People who make no mistakes do not usually make anything.

  • 10. Data: 2006-08-09 19:18:26
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-09 20:31, osobnik Kamil Jońca stwierdził, iż:
    > Ale "najgorszy status płatności" chyba będzie się za Nim trochę dłużej
    > ciągnął.

    Tak, ale w zależności od banku, weryfikowanych jest ostatnich 3 do 12
    m-cy, więc wcześniejszy status płatności ma niewielkie znaczenie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl