  • 1. Data: 2006-08-08 17:43:51
    Temat: Karty kredytowe
    Od: "Pres" <s...@v...pl>

    Witam!
    Jestem w temacie kart kredytowych totalnie zielony wiec czy moglibyscie mi
    polecic jakas strone gdzie moglbym poczytac o kartach kredytowych , z czym
    to sie je i czym sie rozni od karty platniczych itp itd.
    Chcialbym rowniez (nie wiem czy jest to mozliwe bez posiadania konta w opcej
    walucie) miec karte ktora moglbym placic w zagranicznych sklepach w dolarach
    czy euro. Czasem np . cos na ebay.com jest taniej kupic niz w Polsce a
    niekoniecznie chcialbym tylko dlatego zakladac konto w obcej walucie.

    Slyszalem tez ze do zakupow internetowych dobre jest osobne konto, na ktore
    przelewa sie z konta glownego okreslona kwote i dopiero z tego pobocznego
    dokonuje sie zaplaty. Wszystko dla bezpieczenstwa tzn. gdyby nawet ktos
    przechwycil numer karty to i tak na tym koncie nic po tranzakcji nie
    zostaje.
    Jaki jest najlepszy bank i jaka karta do tego typu transakcji ? Zakladajac
    ze tych transakcji jest max 3/miesiac w kraju
    i 2/miesiac za granica.

    Serdeczne dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-08 18:32:26
    Temat: Re: Karty kredytowe
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "Pres" wrote in message
    [...]
    > Jaki jest najlepszy bank i jaka karta do tego typu transakcji ? Zakladajac
    > ze tych transakcji jest max 3/miesiac w kraju
    > i 2/miesiac za granica.

    Tematów było wiele na grupie
    najlepiej poczytać to wiele nauczy
    Polecam wcześniejszy temat "po co karta kredytowa" z 03.08.2006
    tam jest wiele o kartach, jeden z dłuższych wątków :)
    miłego czytania

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2006-08-08 20:36:31
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Pres wrote on 2006-08-08 19:43:
> [...]
    > polecic jakas strone gdzie moglbym poczytac o kartach kredytowych , z czym
    > to sie je i czym sie rozni od karty platniczych itp itd.
    Polecam www.google.pl i wpisanie zapytania, np. karty kredytowe
    płatnicze - i może będzie ciekawy odnośnik (pierwszy?).

> [...]
    > czy euro. Czasem np . cos na ebay.com jest taniej kupic niz w Polsce a
    > niekoniecznie chcialbym tylko dlatego zakladac konto w obcej walucie.
    Praktycznie każda karta umożliwia transakcje zagraniczne, kwestia
    przewalutowań - są takie rozliczane w euro i są rozliczane w dolarach.

> [...]
    > dokonuje sie zaplaty. Wszystko dla bezpieczenstwa tzn. gdyby nawet ktos
    > przechwycil numer karty to i tak na tym koncie nic po tranzakcji nie
    Są to tzw. karty wirtualne - ale chodzą słuchy, że nie wszędzie dobrze
    działają.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 4. Data: 2006-08-08 21:21:46
    Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl>

    "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przewalutowań - są takie rozliczane w euro i są rozliczane w dolarach.

    > Są to tzw. karty wirtualne - ale chodzą słuchy, że nie wszędzie dobrze

    wg mBanku nie działają wówczas, gdy akceptant oczekuje autoryzacji
    transakcji jak przy normalnej, niewirtualnej karcie (np. w celu wystawienia
    faktury)
    http://mbank.com.pl/oferta/karty/ekarta.html
    :::mg:::

  • 5. Data: 2006-08-10 08:58:28
    Od: mm <m...@m...com>

    Karty kredytowe się niczym nie różnią od krat płatniczych bo karty kredytowe są
    kartami płatniczymi. Najczęściej używane są jeszcze karty debetowe i oba typy mogą
    być płaskie i wypukłe w różnych kombinacjach. W Polsce obecnie zastosowanie kart
    kredytowych jest niewielkie ponieważ z powodzeniem prawie w 100% mozna użyć kart
    debetowych zamiast nich. Jeśli chce się kupować przez internet można użyć kart
    debetowych bzwbk, mbank, inteligo itp a za rok będzie bardzo dużo takich kart
    innych banków.

  • 6. Data: 2006-08-16 19:53:51
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "mm" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamiast nich. Jeśli chce się kupować przez internet można użyć kart
    > debetowych bzwbk, mbank, inteligo itp a za rok będzie bardzo dużo

    Kiedyś wszystkiego, co potrzebne, można się było dowiedzieć u
    SebMala, ale to już historia (w sensie istnienia strony), chociaż
    archiwalna jej zawartość chyba byłaby jeszcze dobra do zrozumienia
    podstawowych pojęć i zależności. Może napisz do autora strony
    www.karty.pl i poproś go o archiwalną stronę, z opracowaniami na temat
    podziału kart i zasad ich działania. Poza tym www.kartyonline.pl, a w
    końcu http://faq4pbb.netforia.pl/

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 7. Data: 2006-08-16 21:45:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jarosław Lech" <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> wrote in message

> [...]
    > archiwalna jej zawartość chyba byłaby jeszcze dobra do zrozumienia
    > podstawowych pojęć i zależności. Może napisz do autora strony

    http://web.archive.org/web/*/http://www.karty.pl

    MK