  • 1. Data: 2006-08-08 12:48:11
    Temat: [mBank]- KK i okres rozliczeniowy
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Witam.

    Mam KK mBanku i okres rozliczeniowy (date generowania wyciagu)
    wyznaczony na 5 dzien kazdego miesiaca. I tu mam pytanie - poniewaz
    dzisiaj sie lekko zdziwilem - czy normalnym jest, iz mBank transakcje
    wykonane 6 dnia miesiaca przyporzadkowal jeszcze do poprzedniego
    okresu rozliczeniowego?

    Sebastian S.

  • 2. Data: 2006-08-08 12:57:50
    Temat: Re: [mBank]- KK i okres rozliczeniowy
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > dzisiaj sie lekko zdziwilem - czy normalnym jest, iz mBank transakcje
    > wykonane 6 dnia miesiaca przyporzadkowal jeszcze do poprzedniego

    koniec okresu rozliczeniowego przypadł na sobotę i stąd późniejsza data
    zamknięcia wyciągu i załapały się późniejsze transakcje

  • 3. Data: 2006-08-10 11:41:16
    Od: Seba <s...@g...pl>

    > koniec okresu rozliczeniowego przypadl na sobote i stad
    > pozniejsza data zamkniecia wyciagu i zalapaly sie pozniejsze
    > transakcje

    Dzieki za podpowiedz.
    Taka procedura to standard? Nie doczytalem o tym w regulaminie karty
    - inne banki tez stosuja taka forme konczenia okresu rozliczeniowego?

    Sebastian S.

  • 4. Data: 2006-08-10 11:50:44
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2006-08-10 13:41, Użytkownik Seba napisał/a:
    > Dzieki za podpowiedz.
    > Taka procedura to standard? Nie doczytalem o tym w regulaminie karty
    > - inne banki tez stosuja taka forme konczenia okresu rozliczeniowego?

    BZWBK z kolei w takiej sytuacji zakańcza okres _przed_ datą generowania
    wyciągu (np. data generowania wyciągu przypada w sobotę/niedzielę,
    wyciąg generowany jest w piątek).

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2006-08-10 20:20:12
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    Seba <s...@g...pl> napisał(a):

    > Taka procedura to standard? Nie doczytalem o tym w regulaminie karty
    > - inne banki tez stosuja taka forme konczenia okresu rozliczeniowego?

    Na przykładzie BPH wygląda to tak.
    W moim przypadku drugiego jest generowane miesięcznie zestawienie. Nie ma
    znaczenia, czy to dzień roboczy, czy niedziela lub święto.
    Jeżeli płatność do drugiego zeszła z blokady, to jest wliczana do poprzedniego
    okresu.
    Dla przykładu, trzydziestego płaciłem rachunek za komórkę, a drugiego ta
    płatność wciąż jest w blokadach, to zostanie rozliczona już w nowym okresie i
    zapłacę za nią za 50 dni.

    Kiedy 25 wypada w dzień wolny (termin spłacenia karty), to dzień wymaganej
    płatności przesuwa się na pierwszy kolejny dzień roboczy (dostaje o dzień lub
    dwa dłuższy grace period).

    Skoro mBank ma swoje, dla mnie dziwne, zasady, to jest to kolejny argument
    przeciwko wykorzystywaniu tego banku do czegokolwiek innego, niż drobne
    błyskawiczne przelewy on-line na Allegro.
    Ewentualnie do mTransferów za majtki kupione w mShopie.

    W cywilizowanym świecie terminy rozliczeń są stałe i niezmienne, a terminy
    płatności przesuwają się zawsze do przodu, o ile wypadają akurat w dzień wolny
    od pracy.

    Z innych, bardzo dowcipnych banków, przychodzi mi na myśl tylko Raiffesen,
    który w takim przypadku przesuwa termin płatności do najbliższego dnia
    roboczego, ale wstecz.

  • 6. Data: 2006-08-11 08:00:52
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "FW" <f...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ebg4ds$5s0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Raiffesen,
    > który w takim przypadku przesuwa termin płatności do

    Nie zapominajmy też o Millennium.

    marekz

  • 7. Data: 2006-08-11 12:09:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "FW" <f...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:ebg4ds$5s0$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie zapominajmy też o Millennium.

    Mille niczego nie przesuwa...
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2006-08-11 17:44:04
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ebhs0g$adp$1@inews.gazeta.pl...

    > Mille niczego nie przesuwa...
    > ;-)

    No ale wiadomo o co chodzi. ;> A to ze napisal o tym w cenniku
    uslug, to znaczy tylko, ze wprost ostrzega ze bedzie przesuwal.

    marekz