  • 1. Data: 2006-08-08 11:40:21
    Temat: WBC - Noble naliczyli mi po latach
    Od: "marcin" <loky@NO_FUCKEN_SPAM_plusnet.pl>

    Witam.
    W 98r kupilem jakies rtv na 18 rat w sklepie, splacilem (mysle ze
    splacilem). Raty byly w WBC. Teraz dostalem z Noble Bank zawiadomienie ze
    zalegam im z jedna rata na 167zl + ponad 300 odsetek + jakies koszty = ponad
    500. Przez caly ten czas (ponad 6 lat) nie przyszedl zaden papier ze jestem
    im cos winny. Problem w tym ze nie mam juz potwierdzen wplat , poczta z tego
    co wiem trzyma takie rzeczy 2 albo 3 lata. Przeprowadzalem sie w tym czasie
    kilka razy, ozenilem i papiery ktore uznalem za JUZ nieistotne poszly do
    smieci, zostala mi tylko umowa. Nie wszystko sie tak w ogole zgadza, pisza
    mi teraz ze zalegla rata to 167zl a ja placilem raty po 109zl, nr umowy tez
    niby podobny ale nie do konca, na umowie jest 203115/2203 a na tym co teraz
    dostalem 203115/98/178-2203. Bede wdzieczny za wasze opinie co z tym teraz
    robic, dalbym glowe ze wszystko mam zaplacone, przed slubem zadbalem o to
    zeby zaczynac bez zadnych dlugow a teraz takie cos... Dodam ze kwota nie
    jest dla mnie bagatelna, zwlaszcza ze cala ta sprawa jest dla mnie dziwna,
    niesprawiedliwa i podejrzana.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-08-08 12:15:55
    Temat: Re: WBC - Noble naliczyli mi po latach
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    marcin wrote:
    > Witam.
    > W 98r kupilem jakies rtv na 18 rat w sklepie, splacilem (mysle ze
    1998+18 rat (domyślnie przyjąłem, że miesięcznie)= 2001. IMO przedawniło
    się w w okolicach 2004.
    [...]

> [...]
    > robic, dalbym glowe ze wszystko mam zaplacone, przed slubem zadbalem o to

    Jeśli jest tak jak piszesz, to sprawa jest przedawniona.
    Ja na Twoim miejscu poprosiłbym o harmonogram, ze wskazaniem na których
    ratach wystąpiła niedopłata.

    KJ

  • 3. Data: 2006-08-08 12:20:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    marcin wrote:
    > Witam.
    > W 98r kupilem jakies rtv na 18 rat w sklepie, splacilem (mysle ze
    > splacilem). Raty byly w WBC.

    1998 + 18 rat (miesięcznie ?) to jest 1999 lub 2000 rok. IMO przedawniło
    się w w 2002lub 2003.
    [....]

> [...]
    > dostalem 203115/98/178-2203. Bede wdzieczny za wasze opinie co z tym teraz

    Poproś o harmonogram, ze wskazaniem które raty zostały
    nieopłacone/niedopłacone.
    Tylko pisemko musisz zręcznie sformułować, żebyś przypadkiem nie uznał
    długu.
    KJ

  • 4. Data: 2006-08-08 12:44:15
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    po jakim czasie tego rodzaju dlugi sie przedawniaja?

    przeciez nikt nie bedzie trzymal kilku lat potwierdzen wplaty rat kredytu...

  • 5. Data: 2006-08-08 12:44:25
    Od: "marcin" <loky@NO_FUCKEN_SPAM_plusnet.pl>

    > 1998 + 18 rat (miesięcznie ?) to jest 1999 lub 2000 rok. IMO przedawniło
    > się w w 2002lub 2003.

    Umowa zawarta 01.09.1998. 18 rat po 109,61 miesięcznie.

    > Poproś o harmonogram, ze wskazaniem które raty zostały
    > nieopłacone/niedopłacone.
    > Tylko pisemko musisz zręcznie sformułować, żebyś przypadkiem nie uznał
    > długu.

    Pomozesz? Nie kryje ze jestem na tej grupie tylko w poszukiwaniu pomocy w
    tej sprawie, w kwestii "zrecznego formulowania papierkow" dziecko ze mnie we
    mgle...

    Ogolnie w pelnie sie oczywiscie zgadzam i zdaje sobie sprawe ze jak sie
    pozycza pieniadze to trzeba oddac, zdaje sobie tez sprawe z tego ze moglem
    cos przeoczyc, jednak tyle lat bez slowa ze strony WBC-Noble? Czy oni maja
    prawo tak sie obudzic po latach?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-08-08 12:44:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]

    > nieopłacone/niedopłacone.
    > Tylko pisemko musisz zręcznie sformułować, żebyś przypadkiem nie uznał

    Po co tak, skoro zakladamy, ze sie przedawnilo?

    MJ

  • 7. Data: 2006-08-08 12:52:53
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    marcin wrote:

> [...]
    > ze moglem cos przeoczyc, jednak tyle lat bez slowa ze strony
    > WBC-Noble? Czy oni maja prawo tak sie obudzic po latach?

    WBC miał już kilka wpadek: np. domagał się ponownie ostatniej raty, bo
    ostatnią uznawał za niezaksięgowaną.
    Nie zakładałbym więc że to twoja wina, bo ten bank tak czasem ma.

  • 8. Data: 2006-08-08 13:00:58
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Po co tak, skoro zakladamy, ze sie przedawnilo?
    >
    > MJ

    musi byc ku temu jakas podstawa prawna (ktorej szukam),
    jezeli ja znajdziemy to wystarczy jednozdaniowe pisemko,
    ze roszczenie sie przedawnilo i bank moze klientowi skoczyc...

    a jezeli mimo wszystko sie nie przedawnilo to warto
    poprosic bank o wyjasnienia

    RS

  • 9. Data: 2006-08-08 13:12:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Po co tak, skoro zakladamy, ze sie przedawnilo?

    Bo nie wiedziałem, że "Umowa zawarta 01.09.1998. 18 rat po 109,61
    miesięcznie.".

    W takiej sytuacji odpisałbym, że wszystkie raty zostały spłacone zgodnie
    z umową kredytową. Jednocześnie zwróciłbym uwagę, że ostatnia rata
    przedawniła się, w marcu 2003.
    I tyle.

    KJ

  • 10. Data: 2006-08-08 13:28:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    >
    > W takiej sytuacji odpisałbym, że wszystkie raty zostały spłacone zgodnie
    > z umową kredytową. Jednocześnie zwróciłbym uwagę, że ostatnia rata

    A wogóle po co odpisywać? Przecież bank nie skieruje tego do sądu jak na
    100% przegra.

    p. m.