  • 11. Data: 2019-01-15 19:08:34
    Temat: Re: Lombard
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    on 2019-01-15, J.F. supposed :
    > Użytkownik "dizel" napisał w wiadomości grup
    > J.F. pretended :

    > Ale czy to dopuszczalne ?
    > Czy juz po 5 latach uzyskamy duze odszkodowanie :-)
    > Jak ktos od razu nie zamierza placic, to cos z kradziezy to ma.
    > Albo w ogole kupil na skradziony/falszywy dowod, to tym bardziej moze
    > operator twierdzic, ze skradziony ... i lombard ma dobra wymowke, bo
    > sprzedajacego uczciwie spisal :-)
    >
    > Choc tak od prawnej strony, to chyba nadal nie jest kradziez ... wiec czy
    > operator ma prawo zablokowac ? :-)

    Raczej dopuszczalne skoro T i Plus to stosują. Teraz przy abo
    praktycznie masz tak że oddzielnie masz abo i raty za telefon.
    To tak jak z mieszkaniem na kredyt. Każdy mówi: o mam mieszkanie na
    kredyt, tyle że póki się go nie spłaci to mieszkanie tak naprawdę
    należy do banku. To samo jest tu, póki nie spłacisz telefonu to tak
    naprawdę należy do sieci więc sobie może sieć z nim zrobić co chce.

    > Pewnie o tyle mniej, ze to sie moze dac uzywac i bez karty sim ...

    No nie wiem, na przykład modemy na usb czy rutery mobilne czy
    stacjonarne na kartę sim to nie wiem co można z nimi robić bez karty
    sim.
    Nawet pytałem w Plusie o ruter Huawei B525 to pracownik stwierdził, że
    nawet jak ktoś imei zmieni to są w stanie zablokować taki ruter po nr
    seryjnym płyty głównej tego rutera. Ile w tym prawdy to nie wiem.

  • 12. Data: 2019-01-15 22:15:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jan 2019 19:08:34 +0100, dizel napisał(a):
    > on 2019-01-15, J.F. supposed :

    > Raczej dopuszczalne skoro T i Plus to stosują. Teraz przy abo

    Malo to rzeczy jest u nas robionych prawem Kaduka ?

    Wydaje mi sie, ze zablokowac mozna w razie kradziezy, a jesli
    kradziezy nie bylo ...

> [...]
    > To tak jak z mieszkaniem na kredyt. Każdy mówi: o mam mieszkanie na
    > kredyt, tyle że póki się go nie spłaci to mieszkanie tak naprawdę

    No nie, nalezy do Ciebie, masz akt notarialny i wpis w KW.
    Tyle ze bank ma tam wpisana wierzytelnosc.

    > To samo jest tu, póki nie spłacisz telefonu to tak
    > naprawdę należy do sieci więc sobie może sieć z nim zrobić co chce.

    Nie wiem jaka jest umowa, ale owszem, cos takiego jest chyba mozliwe
    ... albo i nie :-)

    > No nie wiem, na przykład modemy na usb czy rutery mobilne czy
    > stacjonarne na kartę sim to nie wiem co można z nimi robić bez karty
    > sim.

    A, taki sprzet miales na mysli.
    Ja sobie pomyslalem np o tablecie.

    > Nawet pytałem w Plusie o ruter Huawei B525 to pracownik stwierdził, że
    > nawet jak ktoś imei zmieni to są w stanie zablokować taki ruter po nr
    > seryjnym płyty głównej tego rutera. Ile w tym prawdy to nie wiem.

    Calkiem mozliwe. Nie kupowac hujaweja, bo za duzo szpieguje ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-01-15 22:17:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-15 o 19:08, dizel pisze:

> [...]
    > do banku. To samo jest tu, póki nie spłacisz telefonu to tak naprawdę
    > należy do sieci więc sobie może sieć z nim zrobić co chce.

    Mieszkanie kupione na kredyt nie należy do banku. Można sprawdzić w
    księdze wieczystej, kto jest właścicielem - nie bank, tylko osoba, która
    kupiła mieszkanie. Jeżeli jest to mieszkanie spółdzielcze własnościowe,
    to również można sprawdzić w spółdzielni, kto jest właścicielem - nie
    bank. Jeżeli mieszkanie we wspólnocie itp. - tak samo - nigdzie bank nie
    występuje jako właściciel mieszkania. Jest tylko zapis w odpowiednim
    dziale w odpowiedniej rubryce w księdze wieczystej o zabezpieczeniu
    wierzytelności na rzecz banku.
    Człowiek, który kupił mieszkanie na kredyt ma mieszkanie i ma
    zobowiązanie wobec banku.

  • 14. Data: 2019-01-16 07:13:09
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 15.01.2019 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Pewnie o tyle mniej, ze to sie moze dac uzywac i bez karty sim ...

    Oj, niezbyt.

    https://niebezpiecznik.pl/post/plus-instaluje-cos-na
    -ksztalt-trojana-na-telefonach-sprzedawanych-na-raty
    -inni-operatorzy-rozwazaja-podobne-dzialania/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 15. Data: 2019-01-16 09:10:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-15 o 22:17, Poldek pisze:

> [...]
    > wierzytelności na rzecz banku.
    > Człowiek, który kupił mieszkanie na kredyt ma mieszkanie i ma

    Dobrze, że to wyjaśniasz, bo w internecie namnożyło się takich
    domorosłych prawników, którzy tylko na forach prześmiewczo powtarzają
    "mieszkanie na kredyt nie należy do ciebie", nie zdając sobie nawet
    sprawy, że to sami siebie ośmieszają.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2019-01-16 11:08:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W spoldzielni nie nazywa sie to inaczej ?
    Cos mi chodzi po glowie, ze wlascicielem jest spoldzielnia.

> [...]
    >domorosłych prawników, którzy tylko na forach prześmiewczo powtarzają
    >"mieszkanie na kredyt nie należy do ciebie", nie zdając sobie nawet

    Ale z drugiej strony - ktos mowi "mam mieszkanie" a tak naprawde to ma
    je bank.
    Dobrze, ze juz nie moze w kazdej chwili czlowieka wyrzucic, tylko musi
    przez sad ...

    J.

  • 17. Data: 2019-01-16 11:15:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 11:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > W spoldzielni nie nazywa sie to inaczej ?
    > Cos mi chodzi po glowie, ze wlascicielem jest spoldzielnia.

    Inaczej, ale to nie jest przypadek z kredytem w banku.

    > Ale z drugiej strony - ktos mowi "mam mieszkanie" a tak naprawde to ma
    > je bank.

    Ileż razy można - mieszkanie ma ten ktoś. Jak pożyczysz od kogoś
    pieniądz, a ten ktoś na zabezpieczenie pożyczki wpisze ci się do
    hipoteki, to będziesz uznawał, że mieszkanie już nie jest twoje? Że ten
    ktoś może na przykład je sprzedać, albo cię eksmitować, bo ci wypowie
    "umowę użyczenia(?)" - skoro to wpisany w hipotekę jest właścicielem, a
    nie ty???

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2019-01-16 11:16:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > W spoldzielni nie nazywa sie to inaczej ?
    > Cos mi chodzi po glowie, ze wlascicielem jest spoldzielnia.

    To zależy od typu posiadania. może być lokatorskie lub własnosciowe.

    > Ale z drugiej strony - ktos mowi "mam mieszkanie" a tak naprawde to ma
    > je bank.
    Nie "ma". Bank ma hipotekę.

    KJ

    <Overfiend> we're calling 2.2 _POTATO_??

  • 19. Data: 2019-01-16 12:50:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ileż razy można - mieszkanie ma ten ktoś.

    Ktos ma mieszanie i ktos ma zobowiazanie, to razem nie ma nic :-)

> [...]
    >sprzedać, albo cię eksmitować, bo ci wypowie "umowę użyczenia(?)" -
    >skoro to wpisany w hipotekę jest właścicielem, a nie ty???

    W dawniejszych czasach, gdy ten ktos mogl wystawic BTE ...

    A i teraz moze poprosic sad i komornika aby mieszkanie sprzedal.
    A w kolejnym kroku to chyba i nakaz eksmisji uzyskac ..

    Wiec formalnie obywatel ma mieszkanie, ale powinien pamietac, ze ono
    tak nie calkiem jest jego ...

    J.

  • 20. Data: 2019-01-16 12:59:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ktos ma mieszanie i ktos ma zobowiazanie, to razem nie ma nic :-)

    > W dawniejszych czasach, gdy ten ktos mogl wystawic BTE ...
    >
    > A i teraz moze poprosic sad i komornika aby mieszkanie sprzedal.
    Może poprosić. A ty wcześniej możesz się zapożyczyć u rodziny.

    > A w kolejnym kroku to chyba i nakaz eksmisji uzyskac ..
    >
    > Wiec formalnie obywatel ma mieszkanie, ale powinien pamietac, ze ono
    > tak nie calkiem jest jego ...

    Raczej "może przestać" być jego. To nie to samo. I dotyczy również
    innych zobowiązań.

    KJ

    Building translators is good clean fun.
    -- T. Cheatham