  • 1. Data: 2007-04-07 18:03:42
    Temat: LAGOS, NNIGERIA chce kupic moj aparat :)
    Od: "PolandMET @ G6" <k...@a...net.pl>

    Cze
    Mam taka dziwna sprawe.
    Testowo wystawilem swoj aparat Canon G6 na allegro za 1400zl. Nie tanio ale
    i nie szczegolnie drogo. Jak ktos kupi to trudno :) bede musial doplacic
    200zl i kupic Fuji.

    Dostalem email od nowego urzytkownika allegro, po angielsku, ze chce odemnie
    ten aparat kupic za 600 euro ale wysylka do Lagos, Nigeria, prezent dla meza
    na rocznice.
    No wiec w tym momencie smiech i chcialem juz babke wyslac do świstaka, ale
    mysle odpisze.
    Odpisalem ze czemu nie, wysle DHLem, ale platnosc chce Western Unionem.
    Panienka odpisala ze moze tylko przelewem bankowym i prosi mnie o dane
    konta.

    No i teraz pytanie, wiem ze to sciema i ze to ja strace predzej 600euro niz
    je dostane. Tyle ze powiedz mi teraz czy jest jakas fizyczna czy teoretyczna
    mozliwosc, ze jezeli zaryzykuje i jej podam nr konta, pustego, to moze jakis
    przekret zrobic ? chyba nie, bo niby jak ?
    No bo istnieje 0.001% ze fakt chce kupic ten aparat :) Tak z ciekawosci.

    Marcin

  • 2. Data: 2007-04-07 18:22:05
    Temat: Re: LAGOS, NNIGERIA chce kupic moj aparat :)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 7 Apr 2007 20:03:42 +0200, "PolandMET @ G6"
    <k...@a...net.pl> wrote:

> [...]
    >mozliwosc, ze jezeli zaryzykuje i jej podam nr konta, pustego, to moze jakis
    >przekret zrobic ? chyba nie, bo niby jak ?

    Nie może. Może Ci przelać kasę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-04-07 18:29:26
    Od: RobertS <b...@X...pl>

> [...]
    > przekret zrobic ? chyba nie, bo niby jak ?
    > No bo istnieje 0.001% ze fakt chce kupic ten aparat :) Tak z ciekawosci.

    jak kasa wplynie na konto to nie widze zadnego ryzyka...

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    z ciekawosci, ile bedzie kosztowala przesylka?

  • 4. Data: 2007-04-07 18:41:30
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > teoretyczna mozliwosc, ze jezeli zaryzykuje i jej podam nr konta, pustego,
    > to moze jakis przekret zrobic ? chyba nie, bo niby jak ?

    Na podaniu nr konta twoja współpraca się zakończy

    > No bo istnieje 0.001% ze fakt chce kupic ten aparat :) Tak z ciekawosci.

    Prawdopodobieństwo jest znacznie mniejsze.

    Tomek

  • 5. Data: 2007-04-07 18:56:09
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    PolandMET @ G6 wrote:
> [...]
    > i nie szczegolnie drogo. Jak ktos kupi to trudno :) bede musial doplacic

    No już od dawna nigeryjczycy swoje portfolio zmienili bo bajki o kopalni
    diamentów i 20 mln $ spadku przestają chwytać. Zapoznaj się chociażby z:

    http://nospam-pl.net/4-1-9.php
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nigeria_spam

    Ostatnio też po wystawieniu telefonu dostałem maila, więcej tutaj:

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 6. Data: 2007-04-07 18:58:00
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > No bo istnieje 0.001% ze fakt chce kupic ten aparat :) Tak z ciekawosci.

    Z podaniem konta nic nie powinno sie wiazac, natomiast z kombinowaniem,
    ze kasa poszla i to jest druk potwierdzenia to juz jaknajbardziej.
    Zakladam, ze ewentualna wysylka nastapi dopiero po wplywie kasy na Twoje
    konto.

    Robert

  • 7. Data: 2007-04-07 19:01:02
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    PolandMET @ G6 napisał(a):

    > No bo istnieje 0.001% ze fakt chce kupic ten aparat :) Tak z ciekawosci.

    Ja bym to pociągnął, chociażby dla jaj. Wielkanocnych. :-)
    Oczywiście wysyłasz dopiero PO zaksięgowaniu wpłaty u Ciebie, nie
    inaczej. Czyli raczej nigdy. Później opisz co chcieli wykombinować. :-)

  • 8. Data: 2007-04-07 19:02:09
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Mozesz podac nr konta. W Polsce nie moga tak sobie sciagnac z konta posiadajac
    nr konta, musza na to miec twoje pozwolenie na pismie, aby wykonac polecenie
    zaplaty. W wielu krajach jak podasz dane konta, to moga wykonac polecenie
    zaplaty bez twojej pisemnej zogdy, tak jest w USA i UK.

  • 9. Data: 2007-04-07 20:06:09
    Od: "PolandMET @ G6" <k...@a...net.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości

    > Ja bym to pociągnął, chociażby dla jaj. Wielkanocnych. :-)
    > Oczywiście wysyłasz dopiero PO zaksięgowaniu wpłaty u Ciebie, nie inaczej.
    > Czyli raczej nigdy. Później opisz co chcieli wykombinować. :-)

    Wlasnie tak mam zamiar zrobic.
    Albo lepiej. Jak kasa dojdzie to nic nie posle ze zlosci na ten milion
    emaili o kopalniach diamentow i 50 mln dolcow co to ich mialem dostac a nie
    dostalem :))))

    hehe

  • 10. Data: 2007-04-07 20:28:34
    Od: Ra <...@s...pl>

    kjvirtual napisał(a):
> [...]
    > zaplaty. W wielu krajach jak podasz dane konta, to moga wykonac polecenie
    > zaplaty bez twojej pisemnej zogdy, tak jest w USA i UK.

    a jakby zapłacic kartą o potem wycofac tranzakcję ?