  • 1. Data: 2007-04-07 17:43:27
    Temat: KK rozliczana w PLN do biletow na lowcosty
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Witam.

    Kupowalem ostatnio pare biletow (Ryanair i Easyjet). kwota obciazenia
    byla rozna od tej, ktora wyklikalem w systemie rezerwacyjnym. Konkretnie
    zaksiegowano ~2,5% wiecej. W trakcie krotkiego sledztwa dotarlem do
    punktu regulaminu KK, ktory mowi, ze transakcje zagraniczne w walucie
    roznej od EUR sa przeliczna na EUR po kursie Mastercarda, a nastepnie po
    kursie banku na zlotowki. Tak wiec transakcja w zlotych, ale jako
    miejsce wykonania na wyciagu widnieje Ryanair POS Dublin, zostala
    przeliczona z PLN na PLN przez EUR.

    Czy sa jakies karty pozbawione tego defektu (tzn. transakcja w PLN
    ksiegowana bez przewalutowan, bez wzgledu na miejsce jej wykonania?)

    Moja karta - MC Nordea Aspiracje (do likwidacji...)

    Pytanie poboczne - czy ktorys z lowcostow akceptuje Amexy?

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

    PS. Konsultantka z Nordei nie umiala mi wyjasnic tego zjawiska, pietno
    dla niej.

  • 2. Data: 2007-04-07 18:04:38
    Temat: Re: KK rozliczana w PLN do biletow na lowcosty
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wwieslaw napisał(a):

    > Czy sa jakies karty pozbawione tego defektu (tzn. transakcja w PLN
    > ksiegowana bez przewalutowan, bez wzgledu na miejsce jej wykonania?)

    Są. Na pewno mBank, od jakiegoś czasu Inteligo (kiedyś też
    przewalutowywali), Millennium. Tyle sam sprawdziłem.
    Przeliczanie z PLN na PLN to raczej wyjątek, nie odwrotnie.

    > PS. Konsultantka z Nordei nie umiala mi wyjasnic tego zjawiska, pietno
    > dla niej.

    Tu nie ma żadnej filozofii - jak już sam doszedłeś - transakcja
    zagraniczna. I z KAŻDEJ waluty, także PLN, jest przewalutowanie na
    walutę rozliczeniową i dopiero na PLN. Niektóre banki/karty tak po
    prostu mają.

  • 3. Data: 2007-04-07 23:03:21
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Wwieslaw wrote:

    > Czy sa jakies karty pozbawione tego defektu (tzn. transakcja w PLN
    > ksiegowana bez przewalutowan, bez wzgledu na miejsce jej wykonania?)

    Zaglądnij tutaj:

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-04-08 00:08:33
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net> wrote:
    > Zaglądnij tutaj:

    Dzieki, przyznaje bez bicia ze lekko zbulwersowany (robie za centrum
    rezerwacji dla rodziny i znajomych) do googla nie zajrzalem.
    Oprocz obowiazkowego ubezpieczenia (pierwszy minus MC Aspiracje)
    dochodzi mi teraz powyzej 2% oplat za przewalutowanie PLN-PLN i to jest
    powazna przeslanka do wypowiedzenia umowy :)

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

  • 5. Data: 2007-04-08 11:34:21
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@g...com>

    > Pytanie poboczne - czy ktorys z lowcostow akceptuje Amexy?

    W!ZZ

    --
    pozdrawiam,
    mk

    ---------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku, to przelej ją ;)

    77 1140 2004 0000 3002 2490 7057
    48 1140 2017 0000 4602 0387 8329

  • 6. Data: 2007-04-08 15:26:43
    Od: "Gall Anonim" <g...@n...pl>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie poboczne - czy ktorys z lowcostow akceptuje Amexy?

    Calkiem sporo. Poza wspomnianym wczesniej Wizzem przykladowo:
    Sky Europe
    Centralwings
    EasyJet
    Germanwings