  • 1. Data: 2002-04-04 13:19:54
    Temat: Ktoś sie spotkał z taką praktyką - pilne
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

    Jestem w trakcie budowy (stan surowy) i załatwiam kredyt na dokończenie
    budowy i teraz nasz kochany PKO BP chce ode mnie prowizję 2,5% w chwili
    podpisania umowy (mogę to już jutro załatwić) ale mam wpłacic gotówka przy
    podpisaniu prowizję a kasa w dwu transzach i tu najważniejsza sprawa -
    pierwsza transza po ubezpieczeniu kredytu i wpisie do KW i tu sedno (bo
    Jolka pracuje tylko do 15.00 i nie ma już kogo się zapytać)
    - czy starczy jeden z warunków do wypłaty - bo za wpisem do ksiegi to można
    i 3 miechy czekac i z jakiej racji mam zamrażać kasę (bo odsetki jak sie
    domyslam walą mi od ręki)?

  • 2. Data: 2002-04-04 13:21:09
    Temat: Re: Ktoś sie spotkał z taką praktyką - pilne
    Od: "JP" <j...@w...pl>

    Nie wiem dokładniem jak jest w PKO, ale w BŚ chcieli od razu obie rzeczy -
    wpis do KW i cesję ubezpieczenia:-(((

    --
    pozdrawiam
    JP

  • 3. Data: 2002-04-04 13:24:43
    Od: "Maciej J. Pyka" <m...@k...ch.pwr.wroc.pl>

    "nowac" <g...@p...onet.pl> napisal(a) w swej madrosci:

    > kogo się zapytać) - czy starczy jeden z warunków do wypłaty - bo za
    > wpisem do ksiegi to można i 3 miechy czekac i z jakiej racji mam
    > zamrażać kasę (bo odsetki jak sie domyslam walą mi od ręki)?
    Musisz spelnic oba warunki.
    Z wpisem do ksiegi to jest tak, ze jak zalozysz sprawe o wpis i masz
    zaswiadczenie z sadu, to bank moze to potraktowac jak rownoznaczne z wpisem
    do ksiegi. Tylko bedziesz musial poinformowac bank o fakcie wpisu i wtedy
    Ci wpisza kredyt na hipoteke.
    Kasy nie zamrazasz, bo odsetki placisz tylko od tego co dostales do reki.
    Czyli dopoki nie dostaniesz pierwszej transzy, to nic nie placisz, potem
    odsetki od pierwszej transzy, a dopiero potem od calosci.
    No chyba, ze PKO-BP ustalilo inaczej.... ;-)
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2002-04-04 13:38:45
    Od: Marcin Czernik <m...@p...fm>

    nowac napisał:

> [...]
    > podpisania umowy (mogę to już jutro załatwić) ale mam wpłacic gotówka przy
    > podpisaniu prowizję a kasa w dwu transzach i tu najważniejsza sprawa -

    Mialem tak samo, tez PKN BP, tylko ze u mnie prowizja to byl 1%.

    > pierwsza transza po ubezpieczeniu kredytu i wpisie do KW i tu sedno (bo

    U mnie wystarczyl jeden (a w zasadzie pol) warunku - do wyplaty I
    transzy musialem przedstawic, ze zlozylem wniosek w sadzie. Nie musze
    ubezpieczac kredytu, do wyplaty kolejnych transz niezbedny jest wpis do
    KW - niestety, musialem ostatnio zlozyc wniosek o przyspieszenie
    rozpatrzenia wniosku :-)

    > - czy starczy jeden z warunków do wypłaty - bo za wpisem do ksiegi to można
    > i 3 miechy czekac i z jakiej racji mam zamrażać kasę (bo odsetki jak sie
    > domyslam walą mi od ręki)?

    Odsetki tylko od kwoty wyplaconej.

    Pozdrawiam,
    --
    Marcin Czernik

  • 5. Data: 2002-04-04 13:52:58
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    wpisem
    > do ksiegi. Tylko bedziesz musial poinformowac bank o fakcie wpisu i wtedy
    a z tym jak długo będę latał po wszystkich urzedasach - w ciągu dnia to
    załatwie? (tzn ze jak ide z wnioskiem o wpis to od ręki dostanę to
    zaświadczenie?)

  • 6. Data: 2002-04-04 14:01:53
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

    > z wpisem do ksiegi to i 2 lata mozna czekac, od tego jest wlasnie
    ubezpieczenie
    > _kredytu_ - do czasu otrzymania wpisu. przed wyplata pierwszej transzy
    musisz
    > przedstawic dowod zlozenia _wniosku_ o wpis w sadzie (dostaje sie od reki)
    oraz
    > polise ubezpieczenia _budowy_ (murow) z cesja na rzecz banku.
    a tak przy okazji to gdzie ubezpieczales (i jakie to oplaty)?

  • 7. Data: 2002-04-04 14:46:08
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "JP" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisaniu prowizję a kasa w dwu transzach i tu najważniejsza sprawa -
    > pierwsza transza po ubezpieczeniu kredytu i wpisie do KW i tu sedno (bo
    (...)
    Jeśli żadają ubezpieczenia kredytu to po licho KW??
    Coś chyba im się przewróciło. Jeśli jednak chodzi im
    o ubezpieczenie murów, to co innego - musi być
    ubezpieczenie i KW (najlepiej prawomocna - ale
    nie zawsze).

  • 8. Data: 2002-04-04 14:57:30
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.wroc.pl>

> [...]
    > podpisania umowy (mogę to już jutro załatwić) ale mam wpłacic gotówka przy
    > podpisaniu prowizję a kasa w dwu transzach i tu najważniejsza sprawa -

    bralem w pkobp, tez musialem zaplacic prowizje w chwili podpisania umowy.

> [...]

    przedstawic dowod zlozenia _wniosku_ o wpis w sadzie (dostaje sie od reki) oraz
    polise ubezpieczenia _budowy_ (murow) z cesja na rzecz banku.

    nie, odsetki sa naliczane od _biezacego_ zadluzenia.

    wojtek

  • 9. Data: 2002-04-04 15:24:23
    Od: "Michał Kiełpiński" <k...@d...pl>

> [...]
    można
    > i 3 miechy czekac i z jakiej racji mam zamrażać kasę (bo odsetki jak sie

    Ubezpieczenie kredytu (nie myl z życie i budynek) jest do czasu ustanowienia
    hipoteki,
    więc kasę dostaniesz wcześniej, jak zgodzisz się zapłacić ubezpieczenie.
    Zapytaj, czy drugą transze dostaniesz bez faktur, bo np: Millenium żąda po
    1,5 roku
    rozliczenia kredytu i zwrotu niewykorzystanej kasy - nie pokrytej rachunkami
    (swoją drogą kto im odda i jak to odbiorą?). PTF żąda faktur na 90%
    poprzedniej
    transzy przed następną.
    Jeździłem najpierw do PKOBP, ale Millenium ma lepsze warunki (oprócz
    prowizji za
    wcześniejszą spłatę) - oprocentowanie 3,82 % w CHF, lub 5,24% w EUR , w
    pierwszym roku stałe 4,99%.
    Jeśli przyjdziesz z papierami do banku, to masz prowizję 0,5% i wizyta na
    budowie za
    370zł zamiast 2,5 w PKO za udzielenie + chyba 800zł za wizytę.
    Reszta warunków podobna. Właśnie czekam na decyzję.
    Ubezpieczenia wyniosą 70zł/mies do odbioru i 44zł po odbiorze (od 115tys
    kredytu)
    rata 600zł na 25lat.
    MK

  • 10. Data: 2002-04-04 16:03:44
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

    na razie wiem tyle ze wizyta for free i za wniosek tez 0 ale te 2,5