  • 11. Data: 2002-01-31 15:40:29
    Temat: Re: Ktora karte krydytowa?
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    > Po co komus karta jesli z niej nie ma korzystac.
    > --

    Witam

    Jest bezwzglednie potrzebna. Poczytaj watki o zagubieniu karty za granica, o
    koniecznosci naglego podwyzszenia limitu na karcie, zablokowaniu karty w
    bankomacie itd itd. Mam EC/MC Univers i NIGDY z iej nie korzystam. I ZAWSZE
    bede mial ta lub inna w rezerwie.

    Zauwaz takze, ze tandem KK Visa w kraju i EC/MC za granica (i na rezerwe)
    jest bardzo wskazany ze wzgledu na crossy walutowe.

    Z tejze przyczyny uwazam KK Partner za warta rozwazenia.

    pzdr
    wkg

  • 12. Data: 2002-02-02 13:46:45
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 29 Jan 2002 12:16:00 +0100, "wkg" <w...@i...pl> wrote:

    >Ja wybralbym taki wlasnie tandem, gdybym wciaz nie mial universa z PBK.
    >Jezeli ktos ma inne, lepsze pomysly - chetnie sie dowiem.

    LG MC silver
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 13. Data: 2002-02-02 15:02:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "wkg" <w...@i...pl> writes:

> [...]
    > bankomacie itd itd. Mam EC/MC Univers i NIGDY z iej nie korzystam. I ZAWSZE

    Jako rezerwowa karte mozna sobie np. kupic jakas _tania_ karte, moze
    faktycznie europayowa, ale nie _KK_z_Citi_, ktora oprocz tego, ze jest
    dosc droga, jest VISA, jest kredytowa (prowizje bankomatowe), i wymaga
    w ogole jakichs wiekszych kombinacji z _tym_ bankiem.

    Nie wiem, moze to moje skrzywienie ze wzgledu na posiadanie przez jakis
    czas konta w Citi.

    > Zauwaz takze, ze tandem KK Visa w kraju i EC/MC za granica (i na rezerwe)
    > jest bardzo wskazany ze wzgledu na crossy walutowe.

    To juz zupelnie inna bajka.

    Szczerze mowiac do bankomatu lepiej pasuja chyba karty debit.
    Czyli w tym przypadku wychodziloby na Maestro, bo chyba MC debit bez
    prowizji procentowej od wyplat to nikt nie wydaje u nas? Albo VE
    poza Europa, najlepiej jesli bank ma przyzwoite kursy sprzedazy dolara
    (albo po prostu podpina karty do rachunku w $ US lub europay -> euro).

    Moj ideal kart:
    - VC, kredytowa (charge + grace period + 0% od zakupow), obciazenia
    w dolarach sciagane z rachunku dolarowego, zlotowe ze zlotowkowego.
    - MC, debit, tania, z mozliwoscia podpiecia do rachunku w euro, albo jak
    wyzej (zl + euro), bez zadnych % od zakupow i bankomatow
    - VC albo VE z odpowiednim limitem bankomatowym + 0% prowizji, zeby
    wyciagac pieniadze z bankomatow u nas i poza Europa.

    Chociaz jesli stopy procentowe beda wciaz tak sie zmieniac jak dotad,
    to moj ideal kart sie nieco zmieni chyba:
    - VC debit z odpowiednim limitem, tania i bez %, moze oddzielna w $
    i oddzielna w zlotowkach (to juz jest realne)
    - MC debit j.w. do rachunku w euro.

    Innymi slowy - niech sobie bank zarabia na zakupach karcianych, ja
    pokryje bankowi koszty wyplat z bankomatow (ale bez procentow), ale
    bez przesadnych prowizji i restrykcji.

    Oczywiscie nie twierdze, ze takie idealne karty wlasnie posiadam.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator