  • 1. Data: 2003-11-26 09:17:29
    Temat: Kto ma większe szanse zgarnięcia 3000 zł w grze inwestycyjnej?
    Od: "JaK" <j...@g...pl>

    Miła niespodzianka dla tych co zawsze chcieli spróbować swoich sił w
    inwestowaniu. Na www.zainwestujkorzystnie.bzwbk.pl opisana jest gra w której
    przez 2 miesiące można zarządzać 100 tys. wirtualnych pieniędzy.... a ten
    kto uzyska największe zyski zgarnia 3000 prawdziwych zł. Jest dość ciekawa
    więc polecam.

    PS. Mbank zdaje się że też podobną grę planuje zorganizować, ciekawe czy
    tylko dla swoich klientów czy tak jak w BZWBK dla każdego.

    Ale mój podstawowy problem to kwestja rozwiązania sporu momiędzy mną a
    kumplem. On uważa że nie ma sensu brać udziału w takiej grze bo z góry
    wiadomo że wygra jakiś zawodowy inwestor. A mnie się zdaje że przy
    inwestowaniu liczy się przedewszystkim szczęście i każdy ma szansę wygrać te
    3000 zł.

    A co wy o tym myślicie. Kto ma większe szanse?

    Pozdrawiam
    JaK

  • 2. Data: 2003-11-26 09:38:33
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Popatrzmy co też wymyślił osobnik zwany "JaK" <j...@g...pl>:

> [...]
    > kto uzyska największe zyski zgarnia 3000 prawdziwych zł. Jest dość ciekawa

    Jak chcesz na prawdę spróbować sił w inwestowaniu to polecam
    http://gra.onet.pl - gra trwa od kilku lat i w przeciwieństwie do konkursu
    KB (gdzie masz do wyboru tylko ich lokaty i ich fundusze) pozwala
    inwestować we wszystko na giełdzie.

> [...]
    > 3000 zł.
    > A co wy o tym myślicie. Kto ma większe szanse?

    Z tym nigdy nie wiadomo, ale moim zdaniem wygra ktoś, kto choć trochę się
    na tym zna i będzie miał sporo szczęścia

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2003-11-26 10:43:12
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "JaK" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > [..] opisana jest gra w której
    > przez 2 miesiące można zarządzać 100 tys. wirtualnych pieniędzy.... a ten
    > kto uzyska największe zyski zgarnia 3000 prawdziwych zł. [..]
    > A co wy o tym myślicie. Kto ma większe szanse?

    W perspektywie 2 m-cy przy założeniu realnie naliczanych prowizji - przy tak
    skromnej ilości instrumentów do dyspozycji... To chyba nie jest trudne - a
    różnice wśród najlepszych graczy bedą minimalne.

    Hehe - proponuję strategię aby z tymi 100 000 PLN nic nie robić ;) albo
    całość na lokatę ;)

    RJCz

  • 4. Data: 2003-11-26 11:32:18
    Od: "JaK" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Popatrzmy co też wymyślił osobnik zwany "JaK" <j...@g...pl>:

    Nie podobają mi się takie komentarze. Sugerują że masz wątpliwości co do
    moich kompetencji zadawania pytań na tej liście dyskusyjnej. Mam nadziję że
    to tylo takie przejęzyczenie lub niekontorlowany wyciek myśli, ale tak czy
    inaczej takie przemyślenia nie najlepiej świadczą o twojej kulturze.

> [...]
    > http://gra.onet.pl - gra trwa od kilku lat i w przeciwieństwie do konkursu
    > KB (gdzie masz do wyboru tylko ich lokaty i ich fundusze) pozwala

    Fakt, zapomniałem, może dlatego że nic mi nie wiadomo aby tam były jakieś
    nagrody finansowe. A brałem przedewszyskim pod uwagę zyskowność takiego
    zajęcia.

    > Z tym nigdy nie wiadomo, ale moim zdaniem wygra ktoś, kto choć trochę się
    > na tym zna i będzie miał sporo szczęścia

    Czyli potwierdzasz moją wersję ;o)

  • 5. Data: 2003-11-26 11:41:11
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    "JaK" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

> [...]
    > to tylo takie przejęzyczenie lub niekontorlowany wyciek myśli, ale tak czy
    > inaczej takie przemyślenia nie najlepiej świadczą o twojej kulturze.
    Sorry - zazwyczaj pisze na hihota i tak mi zostało. Bez urazy...

    > Fakt, zapomniałem, może dlatego że nic mi nie wiadomo aby tam były jakieś
    > nagrody finansowe. A brałem przedewszyskim pod uwagę zyskowność takiego
    > zajęcia.
    Rozumiem, że jesteś prawie pewny wygranej ? ;-)
    Myślę, że najlepszą zyskowność osiągniesz grając na prawdziwej giełdzie.

    > Czyli potwierdzasz moją wersję ;o)
    Przy tak małej ilości instrumentów i tak krótkim okresie czasu - tak

  • 6. Data: 2003-11-26 11:46:41
    Od: "r.a.d.z.i.u." <cioochcia[wyrzuc_to]@poczta.onet.pl>

    "JaK"

> [...]
    > wiadomo że wygra jakiś zawodowy inwestor. A mnie się zdaje że przy
    > inwestowaniu liczy się przedewszystkim szczęście i każdy ma szansę wygrać

    jasne ze warto grac - i szanse sa dosc duze, trzeba tylko sie znac.

    ps. zaden zawodowy inwestor nie bedzie sie bawic w gry wirtualne

  • 7. Data: 2003-11-26 12:00:29
    Od: "Jerzy Zawrotniak" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > skromnej ilości instrumentów do dyspozycji... To chyba nie jest trudne - a
    > różnice wśród najlepszych graczy bedą minimalne.

    Nie do końca tylko lokaty. Jest cała gama funduszy inwestycyjnych również z
    udziałema akcji a zysk z niektórych "lokat" uzależniony jest od zysków na
    giełdzie tak więc umiejętne lub szczęśliwe inwestowanie to podstawa.

    > Hehe - proponuję strategię aby z tymi 100 000 PLN nic nie robić ;) albo
    > całość na lokatę ;)

    Byłbym rozczarowany gdyby ktoś taki wygrał. Nie, ja myślę że zawsze znajdzie
    się ktoś kto w tych warunkach wypracuje znaczący się zysk.

    Ale cały czas nie znam twojej opini kto ma rację. Czy w takich grach
    zawodowy inwestor ma większe szanse aby wygrać czy nie?

    Ps. Był taki kiedyś okres na giełdzie gdzie amatorzy osiągali wielokrotnie
    większe zyski niż zawodowcy, tylko dlatego że nie znali się na analizie
    technicznej i nie czytywali prasy fachowej ;o)

  • 8. Data: 2003-11-26 12:17:36
    Od: "Jerzy Zawrotniak" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Sorry - zazwyczaj pisze na hihota i tak mi zostało. Bez urazy...
    OK ;o)

    > Rozumiem, że jesteś prawie pewny wygranej ? ;-)

    Nie, ale ktoby niechciał wzbogacić się o dodatkowe 3 tysiące nic nie
    ryzykując nic nie inwestując ?? ;o)

    Najbardziej jednak ciekawi mnie kto wygra, czy był zawodowym inwestorem i
    dlatego wygrał >>> wtedy kumpel będzie miał racje

    .. czy też przypadkowa osoba gdzieś z internetu poświęciła 5 minut na
    zarejestrowanie i inwestycję na chybi trafił i mając fuksa co do momentu
    inwestycji zgarnie nagrodę co oznaczałoby że szczęście jest najważniejsze. I
    to ja mam rację.

  • 9. Data: 2003-11-26 12:29:38
    Od: "JaK" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > ps. zaden zawodowy inwestor nie bedzie sie bawic w gry wirtualne

    Myślę i myślę ... co prawda 3 000 zł to kasa ne do zignorowania nawet dla
    takiego biznes workera, ale z drugiej strony chyba faktycznie masz rację, bo
    zawodowcy nie podejmują decyzji w ciemną, będą chcieli wszystko
    przeanalizować, wyniuchać, monitorować i choć w konsekwencji mogli by wygrać
    to nikt im za zainwestowany czas pieniędzy by nie zwrócił gdyby jednka
    znalazł się lepszy fahcowiec, lub lepszy szczęściaż. A na giełdzie zawsze
    się znajdzie ktoś kto będzie chiał im powierzyć real maney z czego policzą
    sobie real procent i bedą mieć gwarantowany zysk.

    Tak więc moje zastanawianie się kto ma rację nie ma chyba racji bytu
    (pomimijając fakt że to ja mam rację) bo skoro żaden zawodowy inwestor nie
    będzie mieszał w grze to oznacza że to my szaraczki ufne w swe szczęście i
    umiejętności mamy szansę nic nie ryzykując zainkasować nagrodę. ;O)

  • 10. Data: 2003-11-26 13:11:18
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik JaK napisał:

> [...]
    > wiadomo że wygra jakiś zawodowy inwestor. A mnie się zdaje że przy
    > inwestowaniu liczy się przedewszystkim szczęście i każdy ma szansę wygrać te

    Ktos kiedys zrobil doswiadczenie i przez jakis czas inwestowal na
    gieldzie korzystajac z uslug malpy. Malpa miala pojemnik z firmami i
    wybierala sobie co jej do glowy przyszlo, a jej opiekun sprzedawal lub
    kupowal akcje tej firmy (dokladniego mechanizmu nie pamietam).

    Po okreslonym czasie sprawdzil co z tego wyszlo i porownal osiagniety
    wynik z wynikami osiaganymi przez zawodowych malkerow. Okazalo sie, ze
    uplasowal sie w srodku stawki.

    Bartol