  • 51. Data: 2021-10-07 16:50:50
    Temat: Re: Kontroler biletów sprawdzi kartę płatniczą
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Hmm, jeśli naprawdę da się to zrobić kciukiem - w co nieco wątpię (ale
    > mogę się mylić, np. nie potrafię też zrozumieć metody pisania na
    > klawiaturze ekranowej z użyciem jedynie dwóch kciuków) to od biedy
    Ale co chcesz pisać? Przechodsz przez kolejne pozycje menu
    Inne -> Bilety -> Jednorazowy -> Konkretny bilet ->Dalej -> Potwierdzź
    (i zrób zdjęcie)

    > ujdzie - ale jak już mam nosić telefon, który nie mieści się w
    > kieszeni, to wolę nosić tablet 7".
    Mój się mieści.

    > Za to automat biletowy i zapłatę kartą jedną ręką na pewno obsłużysz,
    Nie mówię, ze nie obsłużę, tylko że to dużo mniej wygodne.

    > nie mówiąc o takich wynalazkach jak breloczki czy opaski płatnicze.
    ICKJ?

    > Najciekawsze, że są tacy hardcore'zy, którzy biorą wszystko co złe - płacą w
    automacie telefonem czy blikiem (robiłem tak przy okazji różnych wisienek -
    niebezpieczne).

    > A gdzie nie ma automatów?
    Nie pamiętam (zresztą może moja wiedza się zdezaktualizowała). Wiem, że
    parę razy jechałem na gapę. bo nie mogłem kupć.
    KJ

  • 52. Data: 2021-10-14 13:56:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 7 października 2021 o 16:53:30 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    > Ale co chcesz pisać? Przechodsz przez kolejne pozycje menu
    > Inne -> Bilety -> Jednorazowy -> Konkretny bilet ->Dalej -> Potwierdzź

    Wow, prostota obsługi po prostu powala.
    Pomyślał ten geniusz UX chociażby o jakimś skrócie do "ulubionego" rodzaju biletu?
    Bo jednak po ekranie automatu mniej się trzeba nadotykać.
    A zdecydowanie łatwiej jest paluchem dotykać ekranu przymocowanego na stałe w
    pojeździe, niż tą samą dłonią telefon trzymać i jednocześnie próbować trafić w
    odpowiednią opcję.

    > Mój się mieści.

    OK, mój tablet 7" też się mieści do kieszeni.
    Nawet za bardzo przy chodzeniu nie przeszkadza, ale usiąść wygodnie i bezpiecznie się
    z tym nie da.
    Wiesz, dlaczego astronauci do misji Apollo 14 mieli kombinezony ze złączami w dwóch
    liniach prostych, a ci z Apollo 15 - i pewnie później ze Skylab też - ze złączami
    ustawionymi w dwa trójkąty?

    > Nie mówię, ze nie obsłużę, tylko że to dużo mniej wygodne.
    > ICKJ?

    ICKJ to raczej na dictum o " stojąc w jadącym tramwaju wachlować kartami".
    Jakie wachlowanie?
    repeat
    Otwiera sakwojaż, wyjmuje portmonetkę, zamyka sakwojaż.
    Otwiera portmonetkę, wyjmuje koronę, zamyka portmonetkę.
    Otwiera sakwojaż, chowa portmonetkę, zamyka sakwojaż.
    "Droga pani, to za mało."
    until - pamiętasz, jak się to skończyło?

    Życie można sobie utrudnić na nieskończenie wiele sposobów (uwaga tylko na
    nieliniowość, której na imię śmierć) - ale gadżetów płatniczych nie wymyślono do
    kolekcjonowania, a do używania.
    A nawet zwykłą kartę można nosić w małej kieszonce dżinsów i wyciągać jedną ręką
    (leworęczni mają trudniej - hmm, ciekawe, czy jakaś firma szyje dżinsy dla
    leworęcznych?).

    > Nie pamiętam (zresztą może moja wiedza się zdezaktualizowała). Wiem, że
    > parę razy jechałem na gapę. bo nie mogłem kupć.

    Cóż, ryzyko opłaty dodatkowej - widać wygrałeś (mój tata proponował taką grę - nie
    masz biletu, płacisz kanarowi - ale jak masz dwa, to kanar ci płaci) ;>
    Teraz automaty są już wszędzie - i również działają.
    I zdarzyło mi się zarobić 60gr za użyczenie karty płatniczej ;>

  • 53. Data: 2021-10-14 14:23:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A zdecydowanie łatwiej jest paluchem dotykać ekranu przymocowanego na
    > stałe w pojeździe, niż tą samą dłonią telefon trzymać i jednocześnie
    > próbować trafić w odpowiednią opcję.

    Mam dokładnie przeciwne doświadczenia (zapominasz, ze pojazd jedzie,
    więc trzeba sie trzymać). Ale zgodzę się,że to może zależeć
    od rozmiaru telefonu.

    Ale ja mówię o telefonie, a nie o tablecie. Jak ktoś musi mieć tableta w
    kieszeni - zgodze się że to niewygodne.

> [...]

    > tylko na nieliniowość, której na imię śmierć) - ale gadżetów
    > płatniczych nie wymyślono do kolekcjonowania, a do używania.

    Oczywiście. Jak ktoś ma taki gadżet to pewnie mu wygodniej. Dla mnie
    pamiętanie o kolejnym szpeju wygdne nie jest.

    > A nawet zwykłą kartę można nosić w małej kieszonce dżinsów i wyciągać
    > jedną ręką (leworęczni mają trudniej - hmm, ciekawe, czy jakaś firma
    > szyje dżinsy dla leworęcznych?).

    Jestem taki niedzisiejszy, że karty noszę w portfelu. Nie muszę się
    zastanawiać czy przypadkiem ze spodniami nie wyrzuciłem jej do prania.

    Cały czas mam wrażenie, że uważasz Twój styl życia za jedynie
    słuszny. (każdy ma mieć opaskę, każdy ma mieć telefon większy od
    telewizora w kieszeni itp. ) Ludzie jednak mają różne potrzeby. Gorzej:
    tej samej osobie mogą się potrzeby zmmienaiac na różnych etapach życia.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 54. Data: 2021-10-14 14:55:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 października 2021 o 14:24:02 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Mam dokładnie przeciwne doświadczenia (zapominasz, ze pojazd jedzie,
    > więc trzeba sie trzymać). Ale zgodzę się,że to może zależeć
    > od rozmiaru telefonu.

    To, że trzeba się trzymać, jest podstawowym założeniem.
    Automat zawsze obsługujesz jedną ręką - drugą się trzymasz.
    Problem można mieć, gdy ma się gdzieś głęboko schowaną kartę i nie da się jej wyjąć
    jedną ręką.

    Więc porównuję z obsługiwaniem telefonu jedną ręką - bo od czasu wymagania zdjęcia
    QR-kodu to już nawet
    nie jest worst-case-study - bo ktoś mógłby powiedzieć "usiądę sobie i kupię bez
    problemu bilet dwoma rękami" - nie ma tak dobrze.

    > Ale ja mówię o telefonie, a nie o tablecie. Jak ktoś musi mieć tableta w
    > kieszeni - zgodze się że to niewygodne.

    Ja też mówię o telefonie - a dokładniej o praktycznie każdym smarkfonie z ekranem 4"
    lub większym (hmmm, ciekawe, czy są z mniejszym, ale nawet jak są to już na nich apki
    do biletów nie zadziałają, chyba że ktoś sam sobie kompiluje kolejne wersje
    androida).

    Telefon - a nawet dwa - noszę w tylnej kieszeni spodni. Nokię E51 i nokię 6230i.
    Je się daje obsłużyć jedną ręką.

    > Jestem taki niedzisiejszy, że karty noszę w portfelu. Nie muszę się
    > zastanawiać czy przypadkiem ze spodniami nie wyrzuciłem jej do prania.

    No to sobie życie sam utrudniasz.
    A wyprałeś kiedyś kartę? Sądzę, że nic się jej nie stanie - w przeciwieństwie do
    telefonu.
    A nawet jeśli - dużo tańsze jest jej odzyskanie ;P
    Poza tym jedna karta to samo dno optymalizacji - już wolałbym nie mieć żadnej niż
    mieć tylko jedną.
    Nawet żonę przekonałem - trzy nosi w takim specjalnym portfeliku do kart, jedną w
    wizytowniku z dokumentami, a cztery inne leżą w szufladzie jako backup.

> [...]
    > telewizora w kieszeni itp. ) Ludzie jednak mają różne potrzeby. Gorzej:
    > tej samej osobie mogą się potrzeby zmmienaiac na różnych etapach życia.

    No to nie imputuj innym "wachlowania kartami".
    Optymalizacja zawsze jest w ramach warunków brzegowych.
    Opaski nie miałem, naklejki niestety nie mam - ale i kartą można dużo zdziałać.

    Więc jaki nosisz smarkfon? Może się warto tym zainteresować, bo nokie biznesowe
    długowieczne, ale niestety wieczne nie są i w końcu pomrą - a dla mnie nawet
    odziedziczony po żonie LG K3 z 4,5" (zbitym, ale działa w 100% - to jest jakieś cudo)
    jest za duży do noszenia w kieszeni, podróżuje w plecaku z wyjętą baterią i kartą
    aero2 jako emergency internet.

  • 55. Data: 2021-10-14 15:08:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > mniejszym, ale nawet jak są to już na nich apki do biletów nie
    > zadziałają, chyba że ktoś sam sobie kompiluje kolejne wersje

    moto g7+ - bez problemów się daje jendą ręką.

    > Telefon - a nawet dwa - noszę w tylnej kieszeni spodni. Nokię E51 i nokię 6230i.
    > Je się daje obsłużyć jedną ręką.

    Hm, czyli dla Ciebie jest problemem obsługa telefonu jedną ręką i
    dlatego dziwi Cię że inni potrafią? :)

    > No to nie imputuj innym "wachlowania kartami".

    Po prostu często jeżdżę KM i jednak normą jest noszenie kart w portfelu
    a nie w kieszeni, przynajmniej przez tych który kupują w automacie.

    KJ

    PS. Mam wrażenie, że doszliśmy do etapu DGCC dlatego EOT z mojej strony.

  • 56. Data: 2021-10-14 15:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    > [...]

    >Wow, prostota obsługi po prostu powala.
    >Pomyślał ten geniusz UX chociażby o jakimś skrócie do "ulubionego"

    Spytac warto.

    >Bo jednak po ekranie automatu mniej się trzeba nadotykać.

    We wroclawskich sa "polecane bilety" na pierwszej stronie,
    i reszta ... troche ukryta.

    >A zdecydowanie łatwiej jest paluchem dotykać ekranu przymocowanego na
    >stałe w pojeździe, niż tą samą dłonią telefon trzymać i jednocześnie
    >próbować trafić w odpowiednią opcję.

    w trzęsączym sie pojezdzie? Troche polemizuje.

    A potem co - zaplacic kartą z portfela, czy telefonem ?

    J.

  • 57. Data: 2021-10-14 15:36:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 października 2021 o 15:09:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [...]
    > moto g7+ - bez problemów się daje jendą ręką.

    No jak ktoś ma łapę jak bochen chleba (6,24", co prawda 2,1:1, ale jednak) to się da.

    > Hm, czyli dla Ciebie jest problemem obsługa telefonu jedną ręką i
    > dlatego dziwi Cię że inni potrafią? :)

    Ogólnie jest tak, że cokolwiek poniżej 6" nie nadaje się na komputer (chyba żeby
    sprawdzić rozkład jazdy, ale po potrafiła nawet moja nokia E51 dopóki jakiś debil w
    ZTM nie wymyślił, że rozkłady to jakieś super tajne dane i dostęp do nich może być
    WYŁĄCZNIE po https - a starutkiej nokii katowanej od 2007 niestety minęła ważność
    certyfikatów i nie było odnowienia - ew. 5" może jeszcze być dla mangi z rączkami jak
    u labradora) - a powyżej 6" - a nawet 4" - nie nadaje się na telefon.

    Więc poza osobami z nieprzeciętnymi warunkami fizycznymi (był taki kompozytor, który
    miał jakąś rzadką chorobę genetyczną, przez co miał bardzo długie palce - a że
    komponował na fortepian, to praktycznie żaden inny pianista nie jest w stanie zagrać
    jego utworów) też nikt jedną ręką nie będzie potrafił - no chyba że ktoś od
    projektowania UI tej apki pomyślał i zrobił opcje przy krawędzi ekranu (i opcję dla
    leworęcznych).

    Ja mojego pierwszego Nexusa 7 2012 nie byłem w stanie wygodnie trzymać jedną ręką -
    był troszeczkę za szeroki.. Nexus 7 2013 był minimalnie węższy, ale za to płaski - i
    ten jest już OK (inna sprawa, że jak tylko spojrzałem na tego 2013 to tego 2012 już
    nie chciałem).

    > Po prostu często jeżdżę KM i jednak normą jest noszenie kart w portfelu
    > a nie w kieszeni, przynajmniej przez tych który kupują w automacie.

    To jakimiś dziwnymi liniami jeździsz.
    Ile ja ciekawych pomysłów u tych kupujących widziałem.
    Karta w etui - no, to akurat żadna ekstrawagancja, karta w tym plastikowym kondomie,
    co niby chroni telefon przed upadkiem - to już lepsze.
    A najlepsza była karta pod klapką na baterię - że też się mieściła.
    Ciekawe, ile takich cykli płacenia wytrzymywała - bo klientka musiała kartę spod
    klapki wyjąć żeby zapłacić, widać telefon zbyt mocno zakłócał (pamiętam kiedyś wątek
    o tym, że naklejka naklejona na telefonie z tyłu nie działała - pomogło naklejenie
    jej do góry nogami ;)

    A jak ktoś nie ma takiego polotu, to wystarczy wyjąć kartę z portfela, gdy się stoi
    na przystanku i czeka na pojazd. Przecież wiesz, że będziesz jechał i kupował bilet.

    Inna sprawa że bilety jednorazowe to jest pain in the ass - przekonuję się o tym co
    roku na wakacjach w Gdańsku, na dwa tygodnie już się opłaca kupić miesięczny, ale na
    tydzień nie - a na złość pobyt to zwykle 5 tygodni.
    A najgorsze nie jest samo ich kupowanie czy kasowanie, tylko pamiętanie o tym, że
    trzeba skasować - niestety syndrom biletu miesięcznego jest bardzo silny.
    A mieszkamy niestety w PL.
    W Helsinkach jak nauczycielki nie skasowały biletów, bo nie wiedziały, to kanar wziął
    te bilety, skasował i się miło pożegnał...

  • 58. Data: 2021-10-14 15:46:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > No jak ktoś ma łapę jak bochen chleba (6,24", co prawda 2,1:1, ale
    > jednak) to się da.
    Hm. Łapy jak bochen chleba u mnie nie stwierdzono. U mojej żony też nie.

    [...]
    > E51 dopóki jakiś debil w ZTM nie wymyślił, że rozkłady to jakieś super
    > tajne dane i dostęp do nich może być WYŁĄCZNIE po https - a starutkiej
    Nie w ztm tylko w guglu - stwierdzili,że ma być wszędzie https.

    [...]

    > To jakimiś dziwnymi liniami jeździsz.
    > Ile ja ciekawych pomysłów u tych kupujących widziałem.
    Ja też widziałem, ale to jednak margines.
    KJ

  • 59. Data: 2021-10-14 15:59:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 października 2021 o 15:49:02 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie w ztm tylko w guglu - stwierdzili,że ma być wszędzie https.

    Hmmm, ale ja nie mam nic przeciwko, żeby był https - ale dlaczego to, że ma być https
    oznacza, że jednocześnie ma nie być http?
    I jak najbardziej z ZTM - pisałem do nich, dlaczego tak zrobili, i dostałem
    przytoczoną wyżej odpowiedź - debilną, bo debilną, ale nie, że "gugiel kazał".

  • 60. Data: 2021-10-14 16:01:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmmm, ale ja nie mam nic przeciwko, żeby był https - ale dlaczego to,
    > że ma być https oznacza, że jednocześnie ma nie być http?

    Przeczytaj jeszcze raz: tam jest słówko "wszędzie".
    KJ