  • 1. Data: 2021-09-29 11:37:27
    Temat: Getin - KK VISA - różne kursy zakup/zwrot
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Zadałem bankowi pytanie dlaczego stosuje różne kursy przy zakupie czegoś za USD
    i przy zwrocie (ten sam dzień). (Już nie pamiętam różnicy, ale jakieś 2-3%)

    Taka odpowiedź:
    "Dzień dobry,
    transakcje kartami VISA przewalutowane są przez organizacje płatniczą, poza
    systemem Banku. Nie mamy informacji o dokładnym kursie."

    Jak ich pomęczyć dalej?
    Czy męczyć VISę?

  • 2. Data: 2021-09-29 12:24:04
    Temat: Re: Getin - KK VISA - różne kursy zakup/zwrot
    Od: Marek Stankiewicz <m...@g...com>

    Kiedyś też ich męczyłem :).
    Bank odsyłał do Visy, a Visa do banku.

    Ale zdaje się, że Visa po prostu stosuje różne kursy do zakupu i sprzedaży walut.

  • 3. Data: 2021-09-29 12:27:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Sep 2021 03:24:04 -0700 (PDT), w
    <6cf70fd7-6da4-4a07-99de-a325863ef75an@googlegroups.
    com>, Marek Stankiewicz
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > Kiedyś też ich męczyłem :).
    > Bank odsyłał do Visy, a Visa do banku.
    >
    > Ale zdaje się, że Visa po prostu stosuje różne kursy do zakupu i sprzedaży walut.

    Niby tak, ale tu jest "zwrot".
    Jednak ich pomęczę :)

    Tylko muszę wiedzieć jak to się odbywa.

  • 4. Data: 2021-09-29 12:33:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 września 2021 o 11:41:06 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > transakcje kartami VISA przewalutowane są przez organizacje płatniczą, poza
    > systemem Banku. Nie mamy informacji o dokładnym kursie."

    Sprawdź jeszcze daty księgowania tych dwóch transakcji - bo to, że były robione tego
    samego dnia, niewiele znaczy - może się okazać, że kurs się zmienił o te 2-3% - na
    poziomie 3,80zł za $ 2% to jest jakieś 8 groszy - a dolar jeszcze 7 września ok.
    3,80zł, 17.IX ok. 3,88, 20.IX 3,93 a dzisiaj prawie 3,97.
    getout pokazuje kurs w ST i/lub na wyciągu?

  • 5. Data: 2021-09-29 12:58:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Sep 2021 03:33:35 -0700 (PDT), w
    <171f73dc-b31c-445c-b103-da91b97d3c77n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    na poziomie 3,80zł za $ 2% to jest jakieś 8 groszy - a dolar jeszcze 7 września ok.
    3,80zł, 17.IX ok. 3,88, 20.IX 3,93 a dzisiaj prawie 3,97.

    Nie, za dużo tych "przypadków" -- zresztą zwrot był ostatnio w ten sam dzień.

    > getout pokazuje kurs w ST i/lub na wyciągu?

    No można policzyć sobie, bo podaje zapłatę w USD.

  • 6. Data: 2021-09-29 13:08:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 września 2021 o 13:01:06 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]

    3,80zł, 17.IX ok. 3,88, 20.IX 3,93 a dzisiaj prawie 3,97.
    > Nie, za dużo tych "przypadków" -- zresztą zwrot był ostatnio w ten sam dzień.

    Ten sam dzień transakcji czy księgowania?

    > No można policzyć sobie, bo podaje zapłatę w USD.

    To napisz dokładnie, kiedy (data transakcji i data księgowania) i ile USD i ile PLN -
    lub przeliczony kurs.
    A tak czy siak jakieś 0,4% tracisz na spreadzie visy.

  • 7. Data: 2021-09-29 13:11:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Sep 2021 04:08:03 -0700 (PDT), w
    <25a9c562-4f0c-43f0-9e3d-0357756e11e6n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    3,80zł, 17.IX ok. 3,88, 20.IX 3,93 a dzisiaj prawie 3,97.

    > Ten sam dzień transakcji czy księgowania?

    Nawet oba :)

    > To napisz dokładnie, kiedy (data transakcji i data księgowania) i ile USD i ile PLN
    - lub przeliczony kurs.
    > A tak czy siak jakieś 0,4% tracisz na spreadzie visy.

    Tylko się dogrzebię.

  • 8. Data: 2021-10-03 12:14:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.09.2021 o 11:37, r...@k...pl pisze:
    > Jak ich pomęczyć dalej?
    > Czy męczyć VISę?

    Po co chcesz ich męczyć? Nudzi Ci się?

    VISA ma kurs liczony chwilowo. Karty zawsze rozliczają się jednym
    kursem, a dopiero później lokalnie jest to przeliczane na lokalną
    walutę. Jeśli płacisz złotówkami, to w praktyce jest to tak, ze system
    przelicza na walutę karty, i momentalnie na złotówki - więc nawet nie
    wiesz o tym. Ale jeśli rozliczenia są w różnych walutach, albo nie są
    jednocześnie, to chwilowy kurs może się różnić.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-10-03 14:49:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 3 października 2021 o 12:14:49 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > wiesz o tym. Ale jeśli rozliczenia są w różnych walutach, albo nie są
    > jednocześnie, to chwilowy kurs może się różnić.

    Piłeś - nie pisz.
    Od kiedy to doba=chwila ("czym jest wieczność - jedną chwilką")?
    A ten "system", co "przekicza, że nawet nie wiesz o tym" to żeś tak zmyślił jak z tą
    krową/klaczą.

  • 10. Data: 2021-10-03 14:50:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 września 2021 o 13:16:07 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]

    września ok. 3,80zł, 17.IX ok. 3,88, 20.IX 3,93 a dzisiaj prawie 3,97.

    Znalazłeś?