  • 41. Data: 2021-10-04 15:52:00
    Temat: Re: Kontroler biletów sprawdzi kartę płatniczą
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ale musiałby być tym och.kwa. na służbie?

    -----

  • 42. Data: 2021-10-04 23:05:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzexs <g...@w...pl> writes:

    > Wyłudzenie usługi

    No ale kto miałby ją wyłudzić (kto DOKŁADNIE), i który to paragraf KK?

    > albo posługiwanie fałszywym dokumentem, ale nie
    > jestem prawnikiem.

    A ten dokument, to który? Transmitowanie numeru karty przez NFC? I to
    nawet nie w celu dokonania transakcji (fraudu)? Jakoś tak nie wiem, czy
    to by się gdzieś ostało.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2021-10-06 00:03:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 2 Oct 2021 05:00:43 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >W tym koło mnie wymagają tej samej karty, którą się płaciło - inaczej nie ma zwrotu,
    bo to nie jest obowiązek sklepu.
    >Ew. można się poskarżyć o level wyżej w lidlu ;>
    A co mówią na standardową odpowiedź "karta została zlikwidowana"?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 44. Data: 2021-10-06 10:57:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 października 2021 o 00:03:05 UTC+2 WAM napisał(a):

    zwrotu, bo to nie jest obowiązek sklepu.
    > A co mówią na standardową odpowiedź "karta została zlikwidowana"?

    Nie próbowałem.
    Ale to sytuacja bardzo rzadka, wyjątek zdecydowanie do obsługi przez wyższe białko
    typu kierownik sklepu ("pani kierowniczko, przyszedł ten pan z kartą" ;)
    Więc żeby zrobić test to naprawdę trzeba by taką kartę zlikwidować,bo można wyjść na
    kwasiarza ;) Hmm, w sumie może być debetówka mBąka, mam do tego konta 3 sztuki ;>
    Ale obstawiam, że w takiej sytuacji może być po prostu odmowa zwrotu, jeśli nie ma
    przyczyny typu wada ukryta - bo przyjęcie zwrotu "bo tak" to tylko dobra wola sklepu,
    a nie prawny mus.
    A jak wada ukryta no to przyjdzie kierownik i każe oddać gotówkę.

  • 45. Data: 2021-10-06 13:08:01
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 1 października 2021 o 11:17:34 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > Bilet ,,zbliżeniowo"
    >
    > Jeżeli ktoś nie kupi biletu w kiosku, automacie lub w aplikacji (o niej
    > piszemy poniżej) będzie mógł zapłacić zbliżeniowo w pojeździe.
    > Wystarczy, że przyłoży kartę płatniczą (lub telefon z taką funkcją) do
    > zielonego kasownika koło drugich drzwi. Za przejazd zapłacimy 4,20 zł i
    > będziemy mogli jechać do końca trasy, także w drugiej strefie. Podczas
    > kontroli trzeba będzie okazać kartę (lub telefon), a kontroler przyłoży
    > ją do swojego czytnika i będzie wiedział, że zapłaciliśmy za przejazd.

    Nie rozumiem dlaczego włodarze naszych miast nie mogą wprowadzić takiego systemu jaki
    działa w londyńskiej komunikacji publicznej. Można tam skorzystać z karty płatniczej
    zamiast dedykowanej karty do zakupu biletów. System płatności za przejazdy ma
    ograniczenia dla kosztów przejazdów w postaci limitu dziennego, tygodniowego,
    miesięcznego.
    Jest to rozwiązanie jakie najbardziej mi się podoba spośród tych z jakimi się
    spotkałem, w przeciwieństwie do ostatnich zmian w Warszawie przy zakupie biletów
    przez Skycash.

    MK

  • 46. Data: 2021-10-06 21:06:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 6 Oct 2021 01:57:39 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Więc żeby zrobić test to naprawdę trzeba by taką kartę zlikwidować,bo można wyjść na
    kwasiarza
    Przecież nie będą sprawdzać ani nie zablokują Ci możliwości płacenia
    tą kartą :D

    >Ale obstawiam, że w takiej sytuacji może być po prostu odmowa zwrotu, jeśli nie ma
    przyczyny typu wada ukryta - bo przyjęcie zwrotu "bo tak" to tylko dobra wola sklepu,
    a nie prawny mus.
    IMHO prawny mus skoro się do tego *zobowiązali*.
    https://www.lidl.pl/c/zasady-zwrotu-artykulow-przemy
    slowych/s10008491

    btw - pkt. 3 ustala zasadę zwrotu "w taki sam sposób, w jaki dokonał
    płatności (zwrot gotówki, zwrot na kartę płatniczą/kredytową)." nie
    precyzuje że to ma być TA SAMA karta.

    WAM

  • 47. Data: 2021-10-07 14:23:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 października 2021 o 21:07:08 UTC+2 WAM napisał(a):

    > Przecież nie będą sprawdzać ani nie zablokują Ci możliwości płacenia
    > tą kartą :D

    O, niedocenianie przeciwnika jest podstawową przyczyną porażek.
    Nawet ta skośnooka w "kill billu", mając już odcięty czubek czaszki, przeprosiła
    Czarną Mambę za to, że z niej drwiła - bo przegrać z gorszym przeciwnikiem to hańba
    (ale z tym też trzeba uważać, bo pająki mogą wpaść w agresję).

    Pierwsza zasada skutecznej ściemy brzmi: "Jeśli tylko możesz, nie oszukuj - inaczej
    twoich własnych kłamstw będzie tak dużo że się w nich pogubisz".

> [...]
    >
    > btw - pkt. 3 ustala zasadę zwrotu "w taki sam sposób, w jaki dokonał
    > płatności (zwrot gotówki, zwrot na kartę płatniczą/kredytową)." nie

    A, no to jak widać trzeba być przygotowanym do dyskusji.
    Choć tu też masz dwie sprzeczne sprawy - sklep się zobowiązał do wzrotu towaru, ale
    jednak pod warunkiem, że "zwrot będzie w taki sam sposób". Można nawet powiedzieć, że
    wyróżnili 3 kategorie - gotówka, kredytówka, inna karta.
    Zawsze można potrollować i dać inną kredytówkę ;> A co, przecież mam 5.

  • 48. Data: 2021-10-07 14:26:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 października 2021 o 13:08:02 UTC+2 Mac Ka napisał(a):

    > Jest to rozwiązanie jakie najbardziej mi się podoba spośród tych z jakimi się
    spotkałem, w przeciwieństwie do ostatnich zmian w Warszawie przy zakupie biletów
    przez Skycash.

    Ja doprawdy nie rozumiem sensu paprania się w tych niedorobionych apkach.
    Albo ci, co w telefonem w wyciągniętej łapie pchają się do autobusu czy tramwaju i
    fotografują QR-kody jakby w Chinach żyli.
    W każdym pojeździe biletomat na kartę, na przystankach na karty, monety i banknoty (w
    Lizbonie to stały w takich combo po 4 czy 5, jak dawniej w DC budki telefoniczne -
    stawiali nowe tam, gdzie poprzednie, bo przecież to właśnie z tych miejsc ludzie
    dzwonili ;).
    Co to ma niby być, "ekologia"?

  • 49. Data: 2021-10-07 15:17:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    fotografują QR-kody jakby w Chinach żyli.
    > W każdym pojeździe biletomat na kartę, na przystankach na karty,
    Zdecydowanie nie w każdym. No i jedak mimo wszystko wygodniej jest
    kciukiem pomiziać po ekranie i zrobić zdjęcie QR-kodu, niż, stojąc w
    jadącym tramwaju wachlować kartami. Wiem, bo stosowałem obie metody.
    Jedna uwaga: O ile specjalnie aplikacji do tego bym sobie, nie
    zainstalował, to jeśli ją już mam razem z inteligo, to czemu nie
    skorzystać. Ale rozumiem, że santi nie ma, więc to musi być niewygodne
    :P
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 50. Data: 2021-10-07 16:17:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 7 października 2021 o 15:19:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > zainstalował, to jeśli ją już mam razem z inteligo, to czemu nie
    > skorzystać. Ale rozumiem, że santi nie ma, więc to musi być niewygodne

    Akurat santi ma - ale to bez znaczenia, jeszcze tak mocno na głowę nie upadłem
    podczas zakupu biletu w autobusie, żeby używać do tego głównego konta - jednak jakoś
    sobie cenię moje środki pieniężne ;>
    A inteligo też mam ;P choć chcieli się mnie ostatnio pozbyć, ale się nie dałem.
    Chyba jeszcze milek ma coś takiego w apce.

    Hmm, jeśli naprawdę da się to zrobić kciukiem - w co nieco wątpię (ale mogę się
    mylić, np. nie potrafię też zrozumieć metody pisania na klawiaturze ekranowej z
    użyciem jedynie dwóch kciuków) to od biedy ujdzie - ale jak już mam nosić telefon,
    który nie mieści się w kieszeni, to wolę nosić tablet 7".
    Za to automat biletowy i zapłatę kartą jedną ręką na pewno obsłużysz, nie mówiąc o
    takich wynalazkach jak breloczki czy opaski płatnicze.

    Najciekawsze, że są tacy hardcore'zy, którzy biorą wszystko co złe - płacą w
    automacie telefonem czy blikiem (robiłem tak przy okazji różnych wisienek -
    niebezpieczne).

    A gdzie nie ma automatów?
    W autobusie każdym są, w tramwajach może nie być w 105-tkach, choć montują (ale tylko
    w pierwszym wagonie składu) i był problem z JazzDuo i Jazz, ale chyba już rozwiązany.
    Zresztą:
    - jak jeżdżą 105-tki to jest szczyt, za 5-10 minut będzie kolejny tramwaj tej linii z
    biletomatem
    - mało jest miejsc w Dc, gdzie jeździ tylko jedna linia - wsiadamy do tramwaju, który
    podjeżdża i kupujemy bilet jadąc jeden przystanek - bilet jest 75-minutowy
    przesiadkowy. A jak komuś zależy, żeby złotówkę zaoszczędzić na 20-minutowym, to
    niech lepiej idzie piechotą, zaoszczędzi 3,40zł ;P