    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 14 Oct 2021 05:55:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kontroler biletów sprawdzi kartę płatniczą
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 października 2021 o 14:24:02 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Mam dokładnie przeciwne doświadczenia (zapominasz, ze pojazd jedzie,
    > więc trzeba sie trzymać). Ale zgodzę się,że to może zależeć
    > od rozmiaru telefonu.

    To, że trzeba się trzymać, jest podstawowym założeniem.
    Automat zawsze obsługujesz jedną ręką - drugą się trzymasz.
    Problem można mieć, gdy ma się gdzieś głęboko schowaną kartę i nie da się jej wyjąć
    jedną ręką.

    Więc porównuję z obsługiwaniem telefonu jedną ręką - bo od czasu wymagania zdjęcia
    QR-kodu to już nawet
    nie jest worst-case-study - bo ktoś mógłby powiedzieć "usiądę sobie i kupię bez
    problemu bilet dwoma rękami" - nie ma tak dobrze.

    > Ale ja mówię o telefonie, a nie o tablecie. Jak ktoś musi mieć tableta w
    > kieszeni - zgodze się że to niewygodne.

    Ja też mówię o telefonie - a dokładniej o praktycznie każdym smarkfonie z ekranem 4"
    lub większym (hmmm, ciekawe, czy są z mniejszym, ale nawet jak są to już na nich apki
    do biletów nie zadziałają, chyba że ktoś sam sobie kompiluje kolejne wersje
    androida).

    Telefon - a nawet dwa - noszę w tylnej kieszeni spodni. Nokię E51 i nokię 6230i.
    Je się daje obsłużyć jedną ręką.

    > Jestem taki niedzisiejszy, że karty noszę w portfelu. Nie muszę się
    > zastanawiać czy przypadkiem ze spodniami nie wyrzuciłem jej do prania.

    No to sobie życie sam utrudniasz.
    A wyprałeś kiedyś kartę? Sądzę, że nic się jej nie stanie - w przeciwieństwie do
    telefonu.
    A nawet jeśli - dużo tańsze jest jej odzyskanie ;P
    Poza tym jedna karta to samo dno optymalizacji - już wolałbym nie mieć żadnej niż
    mieć tylko jedną.
    Nawet żonę przekonałem - trzy nosi w takim specjalnym portfeliku do kart, jedną w
    wizytowniku z dokumentami, a cztery inne leżą w szufladzie jako backup.

    > Cały czas mam wrażenie, że uważasz Twój styl życia za jedynie
    > słuszny. (każdy ma mieć opaskę, każdy ma mieć telefon większy od
    > telewizora w kieszeni itp. ) Ludzie jednak mają różne potrzeby. Gorzej:
    > tej samej osobie mogą się potrzeby zmmienaiac na różnych etapach życia.

    No to nie imputuj innym "wachlowania kartami".
    Optymalizacja zawsze jest w ramach warunków brzegowych.
    Opaski nie miałem, naklejki niestety nie mam - ale i kartą można dużo zdziałać.

    Więc jaki nosisz smarkfon? Może się warto tym zainteresować, bo nokie biznesowe
    długowieczne, ale niestety wieczne nie są i w końcu pomrą - a dla mnie nawet
    odziedziczony po żonie LG K3 z 4,5" (zbitym, ale działa w 100% - to jest jakieś cudo)
    jest za duży do noszenia w kieszeni, podróżuje w plecaku z wyjętą baterią i kartą
    aero2 jako emergency internet.