  • 61. Data: 2021-10-14 16:08:59
    Temat: Re: Kontroler biletów sprawdzi kartę płatniczą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 października 2021 o 16:03:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz: tam jest słówko "wszędzie".

    "Wszędzie" czy "wszędzie tylko"?

  • 62. Data: 2021-10-28 13:28:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    ???
    Gapowicz nie popełnia wykroczenia ani przestępstwa.
    Nie ma zatrzymania obywatelskiego w sprawach cywilnych.

    -----

  • 63. Data: 2021-10-28 13:32:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spytać, czy nie metrem.

    -----
    > jak komuś zależy, żeby złotówkę zaoszczędzić na 20-minutowym, to niech lepiej idzie
    piechotą, zaoszczędzi 3,40

  • 64. Data: 2021-10-28 13:45:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 13:32:34 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    idzie piechotą, zaoszczędzi 3,40
    > Spytać, czy nie metrem.

    Metrem na 20-minutowym też do Gdańska nie zajedziesz, a często nawet nie na Gdański.
    Sama jazda to 10 minut - czyli 3-4 stacje.
    Bo jeszcze trzeba poczekać na pociąg (no, można czatować przy bramce i potem lecieć
    na złamanie karku po schodach - a w wersji bezpieczniejszej, teraz możliwej, bo
    telewizory pomontowali nad bramkami, tracisz jednak z minutę) - a potem wyjść ze
    stacji - bo te 20 minut to jest przebywanie w strefie biletowej.

  • 65. Data: 2021-10-28 13:46:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 13:28:45 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > ???
    > Gapowicz nie popełnia wykroczenia ani przestępstwa.
    > Nie ma zatrzymania obywatelskiego w sprawach cywilnych.

    To skąd przyjazd policji i legitymowanie gapowicza na żądanie kontrolera?
    Zamiast spałowania go za bezprawne pozbawienie wolności?
    Legitymują żeby kanar mógł gapowiczowi na miejscu wręczyć pozew cywilny?
    Lub ew. wiedział, kogo wymienić w pozwie wysłanym do sądu?

  • 66. Data: 2021-10-28 13:58:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Myślę, że dobry adwokat by wygrał o zmuszanie do określonego zachowania.
    Był taki casus, że gościówa chciała wysiąść na przystanku (bez uciekania), a kanary
    jej nie wypuściły z pojazdu i OIDP wygrała.
    BTW za samo zgłoszenie się do kanarowania należałoby się z 5 lat bez zawiasów ;-)).

    -----

  • 67. Data: 2021-10-28 14:07:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 13:58:09 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Myślę, że dobry adwokat by wygrał o zmuszanie do określonego zachowania.
    > Był taki casus, że gościówa chciała wysiąść na przystanku (bez uciekania), a kanary
    jej nie wypuściły z pojazdu i OIDP wygrała.

    W takim przypadku to nie jest dziwne.
    Zwykle zachowania mieli inne - kazali wysiadać - mimo że "opłata dodatkowa" jest za
    "przejazd bez ważnego biletu" (ale na "mandacie" jest chyba rzeczywiście jako
    dodatkowa - "mandat" jest na kwotę opłata dodatkowa + bilet normalny).

    Choć na to też mogli się nadziać - słyszałem taką historię, choć może to tylko kawał
    - że jedzie gościu bez biletu, kanar wsiada, gościu mówi: "no dobra, wysiądziemy,
    spisze mnie pan na spokojnie, bo tu trzęsie w tym autobusie" - a jak wysiedli, to na
    całe gardło: "ludzie, zwariował, na chodniku bilety sprawdza!" ;>

    Ale zmuszania do wysiadania nie widziałem już dawno, widać dostali za to po łbach.

  • 68. Data: 2021-10-28 18:56:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bandyci?

    -----