  • 1. Data: 2005-11-22 08:53:24
    Temat: Konto w HSBC USA - otworzylem z Polski.
    Od: "KJVirtual" <k...@g...com>

    Poszukiwalem konta za granica i znalazlem. Udalo mi sie otworzyc konto darmowe
    konto z karta bez zadnych stalych wplywow w HSBC USA. Zrobilem to zdalnie z
    Polski i nie mam zadnego dokumentu amerykanskiego, nr SSN ani adresu w USA.
    Obdzwonilem kilka bankow z pytaniem czy otworza mi konto jesli jestem
    obcokrajowcem, nie mam dokuemntow amerykankich, ani adresu i odziwo HSBC
    powiedzialo: TAK. Konsultant stwierdzil, ze moga mi otworzyc konto, jesli mam
    wazny paszport, prawo jazdy lub national id card (to chyba dowod osobisty?). Ze
    wzgledu, ze nie mam nr SSN, ani amerykanskiego prawa jazdy, otwarcie konta moze
    byc tylko telefonicznie jesli nie ma sie adresu w USA (wg
    http://www.banking.us.hsbc.com/personal/deposits/faq
    s.html ). Konsultant nawet
    zapytal mnie o nr telefonu, bo nie chcial mnie narazac na koszta i chcial
    oddzonic za chwile, ale ja dzwonilem przez Skype'a (darmowe sa polaczenia do USA
    na 0-800), wiec podziekowalem. Nastepnie zapytal mnie czy znam oferte, czy mi
    przedstawic, ale juz znalem ja i poprosilem o 'Free Checking' -
    http://www.us.hsbc.com/1/2/3/personal/checking/free-
    checking . Nastepnie
    oswiadczyl mi, ze wysla do mnie 'opening kit', gdzie bedzie wykaz dokumentow
    wymaganych przez bank, formularze do wypelnienia oraz regulaminy, cenniki oraz
    potrzebne informacje. Wymagal podania imienia, nazwiska, adresu i nr telefonu
    oraz adres email jesli chcialbym byc na biezaco byc informowany o statusie
    otwarcia konta. Pakiet ten mial przyjsc w ciagu 14 dni, ale przyszedl po 5
    dniach w zwyklej przesylce. Zawieral:

    - informacje o wymaganych i akceptowanych kopaich dokumentow
    - formularz W-8 BEN do wypelnienia (jesli jest sie obcokrajowcem oraz nie mamy SSN)
    - formularz W-9 [ wypelniaja tylko amerykanie i posiadacze nr SSN ]
    - formularz otwarcia konta
    - regulaminy
    - cennik

    oraz koperte zwrotna na dokumenty. Wyslalem kopie paszportu, prawa jazdy, dowodu
    osobistego oraz wypelnione formularze W-8 BEN i otwarcia konta. W formularzu
    otwarcia konta pytaja o: imie, nazwisko, adres zamieszkania i korespondencyjny (
    w USA i/lub international address), data urodzin, plec, nr telefonu (US nr,
    international nr, cell nr, fax nr - wymagaja przynajmniej jednego), adres email.
    Jesli chcemy korzystac z dostepu przez internet, trzeba zaznaczyc odpowiednie
    pole, a jak rownoczesnie karte debetowa MasterCard, to mozna bylo zdefiniowac
    sobie PIN wpisujac w odpowiednie pole lub wysl oni automatycznine wygenerowany.
    HSBC wymagal tez, aby byl pierwszy depozyst w wysokosci 25$ USD w czasie
    otwarcie konta, ktory mozna zrobic poprzez czek z innego banku, obciazenie karty
    kredytowej lub przelew z banku amerykanskiego. Podalem nr karty i sciagneli
    sobie 25$ z karty polskiej i wplacili mi na konto.

    Zawartosc pakietu wygladala tak:
    http://d62.yousendit.com/C/26VA045VEL2052EUYU41NYFWP
    8/hsbc5.jpg
    http://d62.yousendit.com/C/0TXWNRENJKBVW2HNAB7AU76L8
    D/hsbc1.jpg
    http://d62.yousendit.com/C/0MTKJK7SXM0221BL74GZFSF7B
    J/hsbc2.jpg
    http://d62.yousendit.com/C/25N1FH9Q5YESH14J8WXZXXWXQ
    Q/hsbc3.jpg

    Wyslalem nastepnego dnia po odbiorze przesylki z HSBC, kopie nie musily byc
    potwierdzone przez notariusza.

    Po 10 dniach dostalem na email informacje, ze konto zostalo otworzone i nalezy
    oczekiwac przesylki. Dostawalem kolejno listy jak z VW Bank Direct :-), czyli:

    - list gratulacyjny i podziekowania za otwarcie konta
    - list potwierdzajacy otwarcie konta nr #....
    - PIN do karty, ktory sam zdefiniowalem
    - TPIN do transakcji telefonicznych
    - list z nr konta
    - list z nr rozliczeniowym banku, tzn routing number
    - list z nazwa uzytkownika do obslugi przez internet
    - list z haslem do obslugi przez internet
    - karta nieaktywna MasterCard Debit z PayPass
    - czeki startowe z moim imieniem i nazwiskiem

    Karta wyglada tak:
    http://d62.yousendit.com/C/1O7IGUBVTGLER017EH4T8K645
    S/hsbc4.jpg
    http://d62.yousendit.com/C/2YAA1Z9G3HZ380K2DIX4ROV0T
    U/hsbc6.jpg

    Czyli nazbieralo sie tego troche :) Odrazu sie zalogowalem, zmienilem login i
    haslo na swoje, widzialem swoje 25$ na koncie, moglem juz dokonywac przelewow,
    itp. Moglem nawet sobie zmienic adres i dane kontaktowe. Zadzwonilem zaaktywowac
    karte, konsultant mnie wypytal o wszystko lacznie z TPIN i zakatywowal karte i
    zaproponowal mi utworzenie SecureCode na stronie internetowej, co rowniez
    zrobilem po chwili :)

    http://d62.yousendit.com/C/2VXK6QFLMMT3M0JD7VYXGLXMD
    S/hsbc7.bmp

    Konto teraz podlaczylem do PayPala amerykanskiego i zobaczymy czy przejdzie.

    Mam nadzieje, ze nie namieszalem za duzo. Jesli macie pytana co do otwarcia
    konta, to walcie smialo na k...@g...com lub tu na grupie. Caly proces
    zajal prawie miesiac.

  • 2. Data: 2005-11-22 09:03:24
    Temat: Re: Konto w HSBC USA - otworzylem z Polski.
    Od: maho <m...@p...net>

    KJVirtual napisał(a):
    [ciach]

    > Mam nadzieje, ze nie namieszalem za duzo. Jesli macie pytana co do otwarcia
    > konta, to walcie smialo na k...@g...com lub tu na grupie. Caly proces
    > zajal prawie miesiac.

    Hmm, ciekawi mnie, czy pod takie konto można założyć konto PayPala do
    przyjmowania wpłat legalnie, czy z kombinacjami?

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-11-22 11:42:18
    Od: "Axim" <v...@g...pl>

    "maho" <m...@p...net> wrote in message
    > KJVirtual napisał(a):
    > [ciach]

    > Hmm, ciekawi mnie, czy pod takie konto można założyć konto PayPala do
    > przyjmowania wpłat legalnie, czy z kombinacjami?

    Nie dostaniesz weryfikacji bez przypisanego do karty adresu w USA.

  • 4. Data: 2005-11-22 11:48:38
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:117e.00000055.4382dc83@newsgate.onet.pl grupowicz KJVirtual
    napisał:

    > Poszukiwalem konta za granica i znalazlem. Udalo mi sie otworzyc konto
    > darmowe konto z karta bez zadnych stalych wplywow w HSBC USA. Zrobilem to
    > zdalnie z
    > Polski
    [..]

    Kurczę, ale porządny post. Krok po kroczku. Jestem pod wrażeniem; (c) PKOBP ;D

    --
    S pozdravem,
    August

  • 5. Data: 2005-11-22 11:58:44
    Od: "kubakj" <k...@g...com>

    > "maho" <m...@p...net> wrote in message

    > Nie dostaniesz weryfikacji bez przypisanego do karty adresu w USA.

    Weryfikacja konta PayPal odbywa sie poprzez dodanie konta bankowego, a nie karty
    kredytowej/debetowej. Po dodaniu i zweryfikowaniu konta kontao PayPal jest
    zweryfikowane i mozna smialo kozystac z konta (co zamierzam robic), a z konta
    PayPal na konto w HSBC i potem karta MC HSBC z bankomatu :)

  • 6. Data: 2005-11-22 13:52:59
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    i teraz pewnie tlumy zdeterminowanych czytaczy uderza na HSBC w celu
    zalozenia sobie u nich konta ;D

    Pozdrawiam
    KK

  • 7. Data: 2005-11-22 13:58:55
    Od: "Axim" <v...@g...pl>

    "kubakj" <k...@g...com> wrote in message

> [...]
    > konta
    > PayPal na konto w HSBC i potem karta MC HSBC z bankomatu :)

    Jest to niezgodne z regulaminem Pay Pal. Jako uzytkownik tego serwisu
    podajac numer karty kredytowej i co za tym idzie checking account z USA
    musisz rowniez posiadac adres na terenie USA. Jezeli to zostanie sprawdzone
    wowczas konto zostanie zablokowane nawet jezeli beda na nim pieniadze. Jest
    to zabezpieczenie na wypadek fraudu. Byly bowiem nagminne przypadki, ze
    zlodzieje z Rumunii zakladali wlasnie takie konta w bankach w USA przez
    internet a nastepnie konta na P.P. i w ten sposob robili potezne oszustwa.
    Nie mozesz zalozyc konta na P.P. amerykanskim nie majac stalego adresu
    zamieszkania w USA. Ja jak zakladalem, chociaz mam i adres w USA i karte
    stamtad to nawet do mnie zadzwonili z Pay Pal jak mialem kilka transakcji
    sprzedazy.

  • 8. Data: 2005-11-22 13:59:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Axim" <v...@g...pl> writes:

    > Nie dostaniesz weryfikacji bez przypisanego do karty adresu w USA.

    A swoja droga, ciekawe jak wyglada AVS w takim przypadku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-11-22 14:26:08
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > stamtad to nawet do mnie zadzwonili z Pay Pal jak mialem kilka transakcji

    Gadasz glupoty. Konto weryfikujesz tylko poprzez dodanie konta czekowego, ktore
    wcale nie musi miec adresu w USA, a tylko karta kredytowa, bo PayPal wysyla 2
    male depozyty na konto i trzeba podac ich wysokosc, aby konto zostalo
    zweryfikowane. Do mnie jeszcze nigdy nie dzwonili, a mialem juz kilkaset
    ransakcji, nawet karta PayPala wyciagalem cash przez ostatnie 2 lata w Polsce i
    sie jakos nie pluli.

  • 10. Data: 2005-11-22 17:33:57
    Od: "Axim" <v...@g...pl>

> [...]
    > zweryfikowane. Do mnie jeszcze nigdy nie dzwonili, a mialem juz kilkaset
    > ransakcji, nawet karta PayPala wyciagalem cash przez ostatnie 2 lata w

    Jezeli Twoj adres na eBay bedzie z Polski a karta z USA to Pay Pal traktuje
    to jako fraud. Jezeli namieza to susspend z mety....