  • 1. Data: 2005-11-22 08:03:41
    Temat: Ulga odsetkowa
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    Kredyt mam od grudnia 2003, akt notarialny dostałem w czerwcu 2005.
    Z tego co orientuje się w przepisach mogę to odliczyć od początku kredytu
    pomimo że akt notarialny dostałem w tym roku. Dla uproszczenia obliczmy że
    jest to okres od grudnia 2003 do końca grudnia 2005 czyli 25 m-cy, średnio
    550 zł czyli 13 750 zł samych odsetek zapłaciłem.

    Ile z tego będę miał zwrotu z tyutułu ulgi odsetkowej?? Jak to sie liczy?

  • 2. Data: 2005-11-22 08:45:44
    Temat: Re: Ulga odsetkowa
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "wk" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 550 zł czyli 13 750 zł samych odsetek zapłaciłem.
    > Ile z tego będę miał zwrotu z tyutułu ulgi odsetkowej?? Jak to sie

    Zależy ile miałeś dochodu i w jakiej grupie podatkowej jestes.
    Odsetki odpisujesz od dochodu i liczysz podatek. Przez to będziesz miał
    mniejszy dochód więc mniejszy zapłacisz podatek.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-11-22 09:34:34
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > Zależy ile miałeś dochodu i w jakiej grupie podatkowej jestes.
    > Odsetki odpisujesz od dochodu i liczysz podatek. Przez to będziesz miał
    > mniejszy dochód więc mniejszy zapłacisz podatek.

    Wielkie dzięki :-)
    A możesz mi pomóc tak szacunkowo obliczyć?
    Podam przykładowe dane:
    Kowalski z żoną zarobili 100 tys., zapłacili odsetek, 20 tys.
    Czyli dochód 80 tys, a zapłacili podatek jak za 100 tys. Ile dostaną zwrotu?

  • 4. Data: 2005-11-22 12:16:25
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kowalski z żoną zarobili 100 tys., zapłacili odsetek, 20 tys.
    > Czyli dochód 80 tys, a zapłacili podatek jak za 100 tys. Ile dostaną

    to pytanie na pl.soc.prawo.podatki

    :) - nie znam progów ani kwoty wolnej ale sobie poszukałem z
    ciekawości...
    http://www.pit.pl/pages/i/190.php

    czyli od 50000 (bo rozliczają się razem ) zaplaciliby 6504,48 + 3892,8
    = 10397
    a z ulgą, od 40000 zaplaciliby 6504,48 + 892,8 = 7397

    3000 zł różnicy

    ale przy uldze są jakieś ograniczenia co do kwoty kredytu - można odliczyć
    odsetki od kwoty 189000zł
    http://www.pit.pl/pages/i/870.php

    nie wiem czy wszystki te odsetki co podales można odliczyć...

    ale jak widać im się jest zamożniejszym tym bardziej się korzysta;
    trzebaby się zastanowiać czy jeżeli Kowalski jest na stawce 40% to moze
    nie oplaca mu sie rozliczac wspolnie z zoną tylko osobno... z tym ze nie
    wiem czy jak kredyt jest brany wspólnie na wspólny dom to jak to liczyć.
    Czy każde z małżonków moze wziąć połowę odsetek do odliczenia?

    z drugirgo linku:
    "Ulga dotyczy obojga małżonków łącznie, tzn. odsetek zapłaconych łącznie
    przez oboje małżonków. Jeżeli małżonkowie podlegają odrębnemu
    opodatkowaniu - odliczeń dokonuje się, zgodnie z wnioskami zawartymi w
    zeznaniach rocznych, bądź od dochodu każdego z małżonków, w proporcji
    wskazanej we wniosku, bądź od dochodu jednego z małżonków."

    nie daje gwarancji, ze dobrze to policzylem bo nie jest to moja branza...
    :)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-11-22 13:15:47
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości
    > czyli od 50000 (bo rozliczają się razem ) zaplaciliby 6504,48 +
    > 3892,8 = 10397
    > a z ulgą, od 40000 zaplaciliby 6504,48 + 892,8 = 7397
    >
    > 3000 zł różnicy

    aha ale podatek rozliczny wspólnie chyba na końcu mnoży się przez 2
    czyli ta różnica też będzie x2 i będzie wynosić 6000zł

    czyli z kwoty odsetek 20000 odzyska się 6000
    tak mi właśnie wcześniej te 3000 dziwnie mało wyglądało

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2005-11-22 18:12:46
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    gg wrote:

    > ale przy uldze są jakieś ograniczenia co do kwoty kredytu - można
    > odliczyć odsetki od kwoty 189000zł

    A kredyt nie przekroczy rownowartosci 70m kw mieszkania * jakias stawka
    za m2.

    Mroziu

  • 7. Data: 2005-11-22 18:14:28
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    wk wrote:

> [...]
    > jest to okres od grudnia 2003 do końca grudnia 2005 czyli 25 m-cy, średnio
    > 550 zł czyli 13 750 zł samych odsetek zapłaciłem.

    Tak mozesz odliczyc w tym roku wszystkie zaplacaone do tej pory odsetki.

    A kiedy rozpoczla sie budowa? Nie mogla sie zaczac przed 2002 i nie
    mogla trwac dluzej niz 3 lata.

    Mroziu

  • 8. Data: 2005-11-22 18:16:57
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > A kiedy rozpoczla sie budowa? Nie mogla sie zaczac przed 2002 i nie
    > mogla trwac dluzej niz 3 lata.

    Spełaniam te warunki :-)

  • 9. Data: 2005-11-23 13:00:25
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    Wspaniała ulga, która preferuje ludzi bogatych, którzy mogą sobie pozwolić na
    kupno nowego mieszkania :-(
    Ja wziąłem 44 tys na 30 lat. Może i mi kiedyś PIS da.

    zch

  • 10. Data: 2005-11-23 14:22:55
    Od: "tomaroc" <x...@t...pl>

    > Wspaniała ulga, która preferuje ludzi bogatych, którzy mogą
    > sobie pozwolić na kupno nowego mieszkania :-(
    > Ja wziąłem 44 tys na 30 lat. Może i mi kiedyś PIS da.

    PiS_da ??? Calkiem niedawno pisali o tym w Wyborczej, ze wlasnie PiS planuje
    zlikwidowac tą ulge od 2006 roku. Choc z drugiej strony mało kto dotrzymuje
    obietnic skladanych podczas kampanii... wiec moze nie zniosą :-)

    pozdro
    tom.