  • 1. Data: 2005-11-21 20:35:40
    Temat: III filar
    Od: Ra <adres.w@stopce>

    trochę ot. nie wiem czy ktoś jest w podobnej sytuacji i analizował co zrobić
    Mam III filar w ING od chyba 6 lat, część składki jest w ike od paru
    m-cy. Składka w sumie nie jest duża 130zł/m-c., ale zastanawiam się czy
    sobie nie odpuścić - ubezp. na życie nie potrzebuję, na emeryturę idzie
    tylko część składki, de facto mam jeszcze drugie ubez. na życie do
    kredytu hipotecznego w millenium, więc jakby co to mieszkanko po mnie
    pozostaje
    Myślę czy nie warto się przerzucić zupełnie na ike np w mbanku lub na
    fundusze inwestycyjne

    --
    arek at aster dot pl

  • 2. Data: 2005-11-21 21:16:12
    Temat: Re: III filar
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Ra" <adres.w@stopce> napisał w wiadomości
> [...]
    > hipotecznego w millenium, więc jakby co to mieszkanko po mnie pozostaje
    > Myślę czy nie warto się przerzucić zupełnie na ike np w mbanku lub na

    wogule jest ciekawe co robic czy IKE czy III filar czy to i to, czy moze cos
    innego, sam sie zastanawiam jak sobie odkladac na emeryture koniec roku sie
    zbliza a nie mam pomyslu, a wypadalo by to przemyslec, bo emeryturka sie
    szykuje mala, a i nigdy nie wiadomo tez co sie stanie jutro, moze
    ubezpieczenie jakies?

  • 3. Data: 2005-11-21 22:53:22
    Od: Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Dnia 21-11-2005 o 22:16:12 Seba_Fan <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > U?ytkownik "Ra" <adres.w@stopce> napisa? w wiadomo?ci

    Przeczytaj choć OWU tego ubezpieczenia na życie w Millennium, a dowiesz
    sie od czego Cię nie chroni
    Zastanów sie: co sie stanie gdy będziesz miał wypadek i zostaniesz
    inwalidą bez możliwości dalszej pracy?

> [...]
    > zbliza a nie mam pomyslu, a wypadalo by to przemyslec, bo emeryturka sie
    > szykuje mala, a i nigdy nie wiadomo tez co sie stanie jutro, moze

    Dowcip polega na tym, że mówicie o IKE jako cZyms odrębnym, a zalicza sie
    do III filaru.
    Zamiast o ubezpieczeniach i IKE pomyślcie raczej o TFI jako o faktycznym
    sposobie oszczedzania.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0546-6, 2005-11-20
    Przetestowano na: 2005-11-21 11:53

  • 4. Data: 2005-11-22 10:42:22
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    Ra <adres.w@stopce> napisal(a):

    Witam!

    >Mam III filar w ING

    Nie dokladnie. Masz Ubezpieczenie na zycie z funduszem inwestycyjnym
    plus IKE. Czyli Strategia Lwa z IKE (FIR1+IKE).
    http://www3.ing.pl/u235/navi/6028
    Zgadza sie? (Wnioskuje stad, ze nie od razu placilas na IKE i masz
    zubezpieczenie na zycie).

> [...]
    >m-cy. Składka w sumie nie jest duża 130zł/m-c., ale zastanawiam się czy
    >sobie nie odpuścić - ubezp. na życie nie potrzebuję, na emeryturę idzie

    Odpusic sobie mozesz tylko ze ci sie to nie oplaca! ING pobierze od
    ciebie oplate "za koszty wstepne" za 19 lat. Koszty te sa pobierane
    przez 25 lat i wynosza ok. 6% rocznie. Powiedzmy, ze masz 10tys zl.
    Jak rozwiarzesz umowe z ING, to wyplaca ci troche ponad 3tys.
    Natomiast o ile sie orientuje tutaj z tego dodatkowego IKE mozesz
    zrezygnowac.
    Przeczytaj sobie OWU Art. 38 (rozwiazanie umowy), potem Art. 32
    (wartosc wykupu) i na koncu Art. 22 (oplata za koszty wstepne).

    >Myślę czy nie warto się przerzucić zupełnie na ike np w mbanku lub na
    >fundusze inwestycyjne

    Mozesz zrezygnowac z IKE w ING ale z tego ubezpieczenia, to raczej ci
    sie nie oplaca. Wyniki Swojego IKE masz tutaj:
    http://www3.ing.pl/u235/template/fp,insurance,curren
    t.wm/navi/108778
    Jak zamierzasz nadal inwestowac to wybierz UFK dynamiczny. O ile sie
    nie myle od stopy zwrotu 19,84% nalezy jeszcze odjac 2,5% kosztow
    zarzadzania.

    Moja rada: mozesz wybrac najmniejsza ochrone (najnizsza sume
    ubezpieczenia) wtedy najwiecej pienieniedzy idzie na ten fundusz
    inwestycyjny.
    Gdyby ktos mial wiecej pytan odnosnie tego gowna, to sluze informacja.
    Sam w to wdepnalem, a teraz jestem madry po szkodzie.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 5. Data: 2005-11-22 10:47:10
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisal(a):

    Witam!

    >wogule jest ciekawe co robic czy IKE czy III filar

    A to nie to samo?

> [...]
    >zbliza a nie mam pomyslu, a wypadalo by to przemyslec, bo emeryturka sie

    Ja po nadzianu sie na ING chyba bym inwestowal samemu w fundusze, np.
    w mBanku albo Multibanku bo nie pobieraja prowizji za zakup/sprzedaz
    jednostek.

    >a i nigdy nie wiadomo tez co sie stanie jutro, moze
    >ubezpieczenie jakies?

    Jak ubezpieczenie na zycie, to na pewno nie razem z funduszem
    inwestycyjnym. Osobno samo ubezpieczenie, osobno inwestowanie. Polecam
    artykul:
    http://www.bwportal.pl/Article119-flat-order0-thresh
    old0.phtml

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 6. Data: 2005-11-22 11:30:44
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Seba_Fan napisał(a):
    > wogule jest ciekawe co robic czy IKE czy III filar czy to i to, czy moze cos
    > innego, sam sie zastanawiam jak sobie odkladac na emeryture koniec roku sie

    IKE straci sens, jeżeli zniosą belkowe od funduszy a na to się zanosi.

    ________
    Yareck

  • 7. Data: 2005-11-22 11:38:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Yareck wrote:

    > IKE straci sens, jeżeli zniosą belkowe od funduszy a na to się zanosi.

    Wtedy prawdopodobnie wprowadzą inną ulgę podatkową dla IKE. A na
    zniesienie belkowego tak bardzo bym nie liczył. Trzeba jakieś podatki
    ściągnąć na "becikowe"

  • 8. Data: 2005-11-22 19:55:57
    Od: Ra <adres.w@stopce>

    Bronislaw Wolyniec napisał(a):
> [...]
    > http://www3.ing.pl/u235/navi/6028
    > Zgadza sie? (Wnioskuje stad, ze nie od razu placilas na IKE i masz
    nie chce mi się szukać umowy ale pewnie tak, jednen z najstarszych
    produktów i chyba dość mało interesujący jak się później dowiedziałem
    wtedy de facto nie mieli "czystego" III filaru ale o tym później się
    zorientowałem

    > Odpusic sobie mozesz tylko ze ci sie to nie oplaca! ING pobierze od
    > ciebie oplate "za koszty wstepne" za 19 lat. Koszty te sa pobierane
    nie żartuj !!, o ile wiem to cała składa z I roku idzie na agenta i inne
    koszty
> [...]
    > Jak rozwiarzesz umowe z ING, to wyplaca ci troche ponad 3tys.
    > Natomiast o ile sie orientuje tutaj z tego dodatkowego IKE mozesz
    ike specjalnie wziąłem żeby nie płacić belkowego i żeby więcej szło na
    emeryturę

> [...]
    >
    > Moja rada: mozesz wybrac najmniejsza ochrone (najnizsza sume
    > ubezpieczenia) wtedy najwiecej pienieniedzy idzie na ten fundusz
    mam jak najmniejszą
    > Gdyby ktos mial wiecej pytan odnosnie tego gowna, to sluze informacja.
    > Sam w to wdepnalem, a teraz jestem madry po szkodzie.
    Dzięki, jeszcze przemyślę sprawę - sumie przez te jeszcze 30 lat samemu
    inwetsując w fundusze być może jestem więcej w stanie "zarobić" niż
    stracę na zerwaniu umowy. Z drugiej strony te 130zł nie jest to kwota
    która mi zmienia coś budżecie domowym, ale 10-20 lat po indeksacjach to
    pewnie do 200 dojdzie

    P. Arek
    --
    arek at aster dot pl

  • 9. Data: 2005-11-22 21:16:10
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisal(a):

    Witam!

    >Trzeba jakieś podatki
    >ściągnąć na "becikowe"

    Akcyza na paliwo.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 10. Data: 2005-11-22 21:33:42
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    Ra <adres.w@stopce> napisal(a):

    Witam!

    >nie żartuj !!, o ile wiem to cała składa z I roku idzie na agenta i inne
    >koszty

    Art.22 pkt. 2. Oplata za koszty wstepne jest pobierana w kazda
    rocznice polisy porzez odpisanie z rachunku glownego 6% stanu
    jednostek uczestnictwa zakupionych:
    a) za skladki podstawowe nalezne w pierwszym roku polisowym;
    b) za kwote, o jaka wzrosla skladka podstawowa, nalezna za okres roku,
    liczac od dnia podwyzszenia skladki postawowej (w tym takze
    indeksacji).
    pkt. 3. Oplata za koszty wstepne bedzie pobierana przez okres 25 lat.
    pkt. 4. Z chwila zajscia zdarzenia ubezpieczeniowego (twojej smierci)
    niepobrana czesc oplaty za koszty wstepne zwiazane z zawarciem umowy
    ubezpieczenia ulego umorzeniu (i to jedyny przypadek, kirdy te koszty
    ulegaja umorzeniu, wiec zaplacisz za pozostale 19 lat).

    >ike specjalnie wziąłem żeby nie płacić belkowego i żeby więcej szło na
    >emeryturę

    Hmm, ale z tego co piszesz, to wydaje mi sie, ze na IKE placisz tylko
    30zl. 100zl idzie na ubezpieczenie i fundusz (100zl to minimum) a
    nadwyzka moze isc na IKE.

> [...]
    >stracę na zerwaniu umowy. Z drugiej strony te 130zł nie jest to kwota
    >która mi zmienia coś budżecie domowym, ale 10-20 lat po indeksacjach to

    Wlasciwie to pieniadze sa inwestowane ale koszty sa duze i zyski nie
    sa powalajace. Ale jakies sa. Agentka mi mowila ze juz po 7, 8 latach
    ma sie na koncie wiecej niz sie wplacilo ;)

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl