  • 11. Data: 2015-05-01 12:41:51
    Temat: Re: Konto dla sp. z o.o.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 May 2015 12:08:06 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie mówimy o 100/1000zł tylko o 25zł/miesięcznie za konto. Jak to za
    > dużo dla spółki, to znaczy że to jest pomyłka, a nie spółka.

    Z jednej strony masz racje ... z drugiej - skoro nie widac roznicy, to
    po co przeplacac ?

    Roznice bywaja wieksze, i niekoniecznie drozsze=lepsze.

    J.

  • 12. Data: 2015-05-01 12:57:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Z jednej strony masz racje ... z drugiej - skoro nie widac roznicy, to
    > po co przeplacac ?

    Sęk w tym że są róznice (w porównaniu do zwykłych kont). Ja bym szukał
    banku który *najsprawniej* załatwi potrzeby firmy, w którym udostępnią
    doradcę. To często jest więcej warte niż nawet 100 zł / miesiąc za konto,
    bo zwyczajnie czas członków zarządu jest bardziej cenny.

    > Roznice bywaja wieksze, i niekoniecznie drozsze=lepsze.

    Ale Ty nie kierujesz się kryterium cena/jakość tylko kryterium
    "cena", więc jeżeli coś znajdziesz, to masz znakomitą szansę
    że będzie to badziewie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2015-05-01 12:59:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-01, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Ale Ty nie kierujesz się kryterium cena/jakość tylko kryterium

    Nie Ty a klaus oczywiście, ale twierdzenie pozostaje w mocy. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2015-05-01 13:16:04
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    > On 2015-05-01, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie Ty a klaus oczywiście, ale twierdzenie pozostaje w mocy. ;)

    Nie tyle kieruje się kryterium co poszukuję takiego produktu - co to za
    różnica w jakim celu?
    Nigdzie nie twierdzę że ma to być jedyne konto czy też będzie
    obsługiwane przez członków zarządu więc chyba nie ma sensu dywagować i
    dorabiać filozofii co do potrzeby czy też sensu posiadania takiego.
    Nie ma to absolutnie żadnego znaczenia.
    Nie wiem dlaczego Liwiusz uparł się na ten kierunek dyskusji niezwiązany
    z tematyką grupy - widać nudziło mu się w pierwszomajowy poranek ;)

    Jakby to miało skłonić kogoś do pomocy to może założyć sobie dowolne
    tezy typu że posiadanie takiego rachunku jest bez sensu, że jakość
    będzie na pewno słaba, że firma jest do kitu bo chce zaoszczędzić
    100/1000/10 tys. zł rocznie bo i tak musi kupić np samolot za 5 mln itp...
    Nie ma to znaczenia dla meritum wątku.

  • 15. Data: 2015-05-01 13:17:04
    Od: " 666" <...@...6>

    A w SKOK-u pytałeś może?
    W sumie to szukam podobnego produktu dla sp. z o.o.: bez stałych opłat (bez
    miesięcznej za prowadzenie itp.), ewentualne zmienne
    opłaty (za przelew) mogą być, byle nie chore.
    Reprezentacja jednoosobowa gdyby to miało jakieś znaczenie.

    -----

  • 16. Data: 2015-05-01 13:24:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-01 o 13:16, klaus pisze:

> [...]
    > będzie na pewno słaba, że firma jest do kitu bo chce zaoszczędzić
    > 100/1000/10 tys. zł rocznie bo i tak musi kupić np samolot za 5 mln itp...

    Są tanie konta bankowe. Ty nie szukasz taniego, bo tanie są dla ciebie
    za drogie, szukasz bezpłatnego. A skoro tak, to znaczy, że rzeczywiście
    coś jest nie halo z tym biznesem.

    To tak jakby kupić garnitur u krawca i chcieć go prać w wannie mydłem.
    Można.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-05-01 13:31:17
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 01-05-2015 o 13:17, 666 pisze:
> [...]
    > przelew) mogą być, byle nie chore.
    > Reprezentacja jednoosobowa gdyby to miało jakieś znaczenie.

    Do SKOKów, przyznaję mam mniejsze zaufanie.
    Sprawdziłem te które wymieniłem w pierwszy poście: Citi, Idea, Ing, VW,
    mBank.
    Wyszedłem też z założenia (może błędnego) że "typowe/stare" banki
    (PeKao, PKO itp.) raczej nie mają takiego produktu więc nawet nie
    sprawdzałem specjalnie.
    Domyślam się że jeżeli jest takie konto to w mniejszym banku np w jakimś
    spółdzielczym jak podpowiedział Robert.

    Do Twoich założeń może być dobry VW (prowadzenie i przelewy za free, ale
    tylko 1 oddział) lub Idea - do bezpłatności wymagane 1k wpływów/mies.,
    przelew 1PLN
    Dla mnie odpadają ze względu na prowizje za wpłaty/wypłaty gotówki.

  • 18. Data: 2015-05-01 13:36:10
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Cen nie znam, ale podpowiem, bo kiedyś rozpoznawałem temat dla
    > stowarzyszenia. Kluczowym jest to, czy ze statutu (tu pewnie umowy spółki)
    > wynika, że jedna osoba może złożyć zlecenie, czy muszą być dwa podpisy.
    > Jak muszą być dwa podpisy, to rozwiązanie informatyczne tego jest
    > skomplikowane i nie znajdziesz nic tanio. Jak zmieniono statut i okazało
    > się, że do samych operacji finansowych wystarczy podpis Skarbnika lub
    > Przewodniczącego, to się okazało, że da się to względnie tanio
    > wynegocjować.

    A ja uwazam, ze to nie umowa spolki ma bezposredni wplyw na skladanie
    zlecen, tylko zarzad spolki (stowarzyszenia, fundacji).
    Jesli zarzad uchwali, a nastepnie upowazni kogokolwiek do skladania zlecen,
    to bedzie taka persona jednoosobowo zlecac co tam bedzie chciala.

  • 19. Data: 2015-05-01 13:37:48
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 01-05-2015 o 13:24, Liwiusz pisze:

> [...]
    > coś jest nie halo z tym biznesem.
    >
    > To tak jakby kupić garnitur u krawca i chcieć go prać w wannie mydłem.

    Możesz nawet założyć że chcę kupić odrzutowiec i założyć w nim LPG jak
    Ci to poprawi humor.
    Jak pisałem powyżej, jak chcesz pomóc to możesz założyć taką tezę, nie
    obrażę się ;)
    A jak nie chcesz pomóc to nie wiem po co marnujesz swój ceny czas....

  • 20. Data: 2015-05-01 13:48:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-01 o 13:37, klaus pisze:

    > Możesz nawet założyć że chcę kupić odrzutowiec i założyć w nim LPG jak
    > Ci to poprawi humor.

    No właśnie, pomysł podobnie absurdalny. Nie stać cię, jedziesz
    samochodem. Nie stać cię na spzoo, zakładasz DG.

    --
    Liwiusz