  • 1. Data: 2015-04-30 17:39:12
    Temat: Czyżby nowy król przeliczników i zastępca kk z byłego Polbanku?
    Od: xbartx <x...@b...net>

    Właśnie dostałem maila odnośnie swojej najbardziej prestiżowej kk czyli
    Tesco :)
    Patrzę a tutaj pojawił się taki zapis:

    ------------
    2) § 4 ust. 19 otrzymuje brzmienie:

    Operacje są realizowane w walucie kraju, w którym są dokonywane (za
    wyjątkiem sytuacji, gdy akceptujący transakcję umożliwia Posiadaczowi
    karty wybór waluty transakcji), natomiast rozliczenie tych operacji
    pomiędzy Bankiem i Posiadaczem i obciążenie rachunku karty dokonywane
    jest w złotych polskich. Operacje przy użyciu karty dokonane za granicą
    w walucie innej niż złoty polski są przeliczane przez organizację Visa
    lub MasterCard na złoty polski w oparciu o kurs organizacji Visa lub
    MaterCard. Kurs organizacji Visa jest prezentowany na stronie
    internetowej www.visaeurope.com. Kurs organizacji MasterCard
    prezentowany jest na stronie www.mastercard.pl. Za przeliczenie operacji
    Bank pobiera opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji karty kredytowej
    Meritum Banku ICB S.A. [Tabela], która doliczana jest do wartości operacji.
    ------------

    W TOiP natomiast napisano:

    ------------
    OPŁATY ZWIĄZANE Z DOKONANIEM OPERACJI:
    Operacje bezgotówkowe 0 zł
    ------------

    Mogę zrobić prawdziwy test ale moja karta rozlicza się dopiero 25tego i
    prędzej nic nie zobaczę. Ma ktoś może kartę z Meritum i może to
    sprawdzić? Jeżeli by działało zgodnie z opisem powyżej (a raczej
    powinno) to mamy chyba nowe, bardzo dobrze i tanie rozwiązanie do
    płatności w obcych walutach.

    Xenocide

  • 2. Data: 2015-04-30 18:12:33
    Od: em <e...@g...com>

    Dla operacji gotówkowych i bezgotówkowych dokonanych za granicą, Bank
    pobiera opłatę za przewalutowanie, w wysokości 2% wartości
    dokonanej operacji.
    http://www.tesco.pl/finanse/pobierz/karta-kredytowa/
    Regulamin-karty-kredytowej-Visa-Clubcard-obowiazuje-
    od-01.07.2015-roku.pdf

  • 3. Data: 2015-04-30 18:34:09
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 18:12:34 UTC+2 użytkownik em napisał:
> [...]
    > dokonanej operacji.
    > http://www.tesco.pl/finanse/pobierz/karta-kredytowa/
    Regulamin-karty-kredytowej-Visa-Clubcard-obowiazuje-

    No to moze krolem nie bedzie ale i tak calkiem dobrze (wiele bankow ma prowizje w
    okolicy 6%)

  • 4. Data: 2015-04-30 19:59:47
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 30.04.2015 o 18:12, em pisze:
> [...]
    > dokonanej operacji.
    > http://www.tesco.pl/finanse/pobierz/karta-kredytowa/
    Regulamin-karty-kredytowej-Visa-Clubcard-obowiazuje-

    Ok tylko, że to jest dla karty VISA. Natomiast może być inaczej jak
    zaczną wydawać karty MC. BTW sprawa pozostaje i tak otwarta dla innych
    kart z Merium Bank.

    Xenocide

  • 5. Data: 2015-05-01 13:06:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Apr 2015 17:39:12 +0200, xbartx napisał(a):
> [...]
    > Operacje są realizowane w walucie kraju, w którym są dokonywane (za
    > wyjątkiem sytuacji, gdy akceptujący transakcję umożliwia Posiadaczowi

    Nawiasem mowiac to ostatnio (24.04 - piatek) placilem debetowka
    inteligo w Niemczech, i
    a) zadnego pytania o walute nie bylo, czy nie mial byc unijny wymog ?
    b) przeliczyl po 4.1071 - to akurat kurs sprzedazy PKOBP dla
    "pieniadze". Widelki PKO ma dosc spore, skup po 3.8680, 6% mniej,
    ale akurat NBP mial mial 4,0161, visa 4.01888, walutomat ~4.03.
    Wyszlo ~2%.
    Choc przy tak skaczacym kursie trudno powiedziec jak wyszlo - euro
    musialbym kupic przed wyjazdem, bank mogl przeliczyc w poniedzialek.
    Aczkolwiek na skakanie nie ma co narzekac, na razie to o grosz czy
    dwa ...

    J.

  • 6. Data: 2015-05-01 13:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Apr 2015 09:12:33 -0700 (PDT), em napisał(a):
> [...]
    > dokonanej operacji.
    > http://www.tesco.pl/finanse/pobierz/karta-kredytowa/
    Regulamin-karty-kredytowej-Visa-Clubcard-obowiazuje-

    Tylko czy jest jakies przewalutowanie jesli

    ?

    J.

  • 7. Data: 2015-05-01 19:20:00
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 01.05.2015 o 13:06, J.F. pisze:

> [...]
    > musialbym kupic przed wyjazdem, bank mogl przeliczyc w poniedzialek.
    > Aczkolwiek na skakanie nie ma co narzekac, na razie to o grosz czy

    Ja płaciłem kilka dni temu w Hiszpanii (sklep spożywczy) to terminal
    pokazał dwie kwoty ale przeliczenie nie było raczej korzystne bo za 1,59
    EUR chciał 6,59 PLN. Z ciekawych rzeczy to kk Polbanku mimo, że z chipa,
    poszła na podpis.
    PKOBP ma kiepskie przeliczniki i być może dla EUR trochę lepiej to
    wygląda ale dla jakiś walut, spoza świętej trójcy USD/GBP/EUR już pewnie
    tak kolorowo nie będzie.

    Cóż sprawdzę w takim razie tesco kk i dam znać jak wyglądają te
    przeliczniki.

    Xenocide

  • 8. Data: 2015-05-04 14:01:21

    Dla chorwackich kuna (jeszcze przed UE, ale co to zmienia?) mieli całkiem niezłe,
    kłopotem była jedynie jakas prowizja za wypłatę.

    -----