  • 1. Data: 2015-05-01 09:09:23
    Temat: Konto dla sp. z o.o.
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    Poleci ktoś konto dla sp. z o.o.?
    Ideał to oczywiście bezpłatne podstawowe operacje tzn prowadzenie,
    wpłaty/wypłaty gotówki, przelewy.
    Sprawdziłem kilka ale daleko im do ideału (Citi, Idea, Ing, VW, mBank).

  • 2. Data: 2015-05-01 09:29:06
    Temat: Re: Konto dla sp. z o.o.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-01 o 09:09, klaus pisze:
    > Poleci ktoś konto dla sp. z o.o.?
    > Ideał to oczywiście bezpłatne podstawowe operacje tzn prowadzenie,
    > wpłaty/wypłaty gotówki, przelewy.
    > Sprawdziłem kilka ale daleko im do ideału (Citi, Idea, Ing, VW, mBank).

    Nie ma ideału.

    Swoją drogą - jak ta spółka się prowadzi, że boli ją
    kilkanaście-kilkadziesiąt zł miesięcznie opłat? Strach się pytać kto
    robi w niej księgowość i czy sprawozdawczość jest prowadzona prawidłowo ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-05-01 09:41:01
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 01-05-2015 o 09:29, Liwiusz pisze:

    > Nie ma ideału.

    Tego się obawiam, może jednak jest coś zbliżonego do ideału.

    > Swoją drogą - jak ta spółka się prowadzi, że boli ją
    > kilkanaście-kilkadziesiąt zł miesięcznie opłat?

    Liwiusz, kogo jak kogo ale Ciebie nie podejrzewałem o taką postawę.
    Dla jednego 100zł to może być dużo a inny wydaje tysiące na napiwek w
    restauracji.
    Rozumiem że jest to grupa dyskusyjna jednak proszę skupić się na meritum
    pytania.

  • 4. Data: 2015-05-01 09:57:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-01 o 09:41, klaus pisze:

    > Tego się obawiam, może jednak jest coś zbliżonego do ideału.

    Nowa spółka? Konto mbank na start za drogie?

    > Liwiusz, kogo jak kogo ale Ciebie nie podejrzewałem o taką postawę.
    > Dla jednego 100zł to może być dużo a inny wydaje tysiące na napiwek w
    > restauracji.

    Sęk w tym, że jeśli dla kogoś 100zł to drogo, to dziwię się, że go w
    ogóle stać na prowadzenie spółki z o.o., bo tam jest cała masa większych
    kosztów.

    No chyba że ktoś sp. z o.o. nie prowadzi - nie ma księgowości, nie robi
    bilansów, nie składa dokumentów do KRS itd., wówczas o czym tu dyskutować?

    > Rozumiem że jest to grupa dyskusyjna jednak proszę skupić się na meritum
    > pytania.

    Meritum jest takie, że udziałowcy muszą się skupić na osiąganiu
    przychodów uzasadniających trwanie sp. z o.o., a nie patrzeć, czy za
    konto płacą 10zł. Jeśli ich to boli, to znaczy, że zakładanie sp. z o.o.
    było poważnym błędem.

    Pozostając w analogii do napiwku w restauracji - bez sensu jest, aby
    biedny chodził do restauracji i narzekał, że drogo, i pytał się, czy
    może jest taka, gdzie mu obiad za 5zł da.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-05-01 10:19:39
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 01-05-2015 o 09:57, Liwiusz pisze:

    > Nowa spółka? Konto mbank na start za drogie?

    Istniejąca, poza tym nie chodzi mi o rozwiązanie tymczasowe.

> [...]
    > bilansów, nie składa dokumentów do KRS itd., wówczas o czym tu dyskutować?

    Miałem nadzieję że jak zapytam na grupie o bankach o konto dla spółki to
    ktoś się podzieli informacją o takim koncie właśnie.
    Jak chciałbym podyskutować o księgowości, bilansach i KRS to pewnie
    zapytałbym na innej grupie dlatego pomińmy tutaj dywagacje filozoficzne
    czy można wydawać lekką ręką 100 czy 1000zł skoro ma się większe wydatki.
    W związku z tym wdzięczny jednak będę o trzymanie się tematyki grupy.

    j.w.

  • 6. Data: 2015-05-01 11:48:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 01 May 2015 09:09:23 +0200, klaus <k...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > wpłaty/wypłaty gotówki, przelewy.
    > Sprawdziłem kilka ale daleko im do ideału (Citi, Idea, Ing, VW,

    A to w mBanku już zakładają bez tzw. specjalnej (nieoficjalnej)
    ścieżki?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-05-01 11:52:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-01, Marek <f...@f...com> wrote:
    > mBank).
    >
    > A to w mBanku już zakładają bez tzw. specjalnej (nieoficjalnej)
    > ścieżki?

    W mBanku zakładają oficjalnie, ale mają pewne ograniczenia.
    Jeśli jednym ze wspólników jest np. inny podmiot prawny, to "się nie da".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2015-05-01 11:52:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-05-15 o 09:09, klaus pisze:
    > Poleci ktoś konto dla sp. z o.o.?
    > Ideał to oczywiście bezpłatne podstawowe operacje tzn prowadzenie,
    > wpłaty/wypłaty gotówki, przelewy.
    > Sprawdziłem kilka ale daleko im do ideału (Citi, Idea, Ing, VW, mBank).

    Cen nie znam, ale podpowiem, bo kiedyś rozpoznawałem temat dla
    stowarzyszenia. Kluczowym jest to, czy ze statutu (tu pewnie umowy
    spółki) wynika, że jedna osoba może złożyć zlecenie, czy muszą być dwa
    podpisy. Jak muszą być dwa podpisy, to rozwiązanie informatyczne tego
    jest skomplikowane i nie znajdziesz nic tanio. Jak zmieniono statut i
    okazało się, że do samych operacji finansowych wystarczy podpis
    Skarbnika lub Przewodniczącego, to się okazało, że da się to względnie
    tanio wynegocjować.

    Gdy ja koło tego chodziłem (ale to było ze trzy lata temu) to niezłe
    oferty miał BPH i ALIOR. Ale ja z kolei sprawdzałem bardziej banki pod
    kątem dostępności do oddziału i przychylności obsługi, a nie robiłem
    jakiegoś permanentnego rozpoznania we wszystkich bankach, bo nie miałem
    na to czasu. W ogóle, to Ci proponuję nie szukać tego via net, tylko
    podejść do kilku banków i zapytać. Zwłaszcza małe banki są dość
    elastyczne. W Banku Spółdzielczym, jak masz jakiś pod ręką, to potrafią
    dla takiego dla nich "poważnego" klienta nawet skonstruować specjalną
    ofertę. Duże banki nie liczą się z pojedynczym klientem i nawet jak
    pójdziesz, to negocjować będą w ramach dostępnych opcji.

  • 9. Data: 2015-05-01 12:04:40
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ofertę. Duże banki nie liczą się z pojedynczym klientem i nawet jak
    > pójdziesz, to negocjować będą w ramach dostępnych opcji.

    Obawiam się że banki inaczej traktują stowarzyszenia, wspólnoty i
    "zwykłe" spółki.
    Np taki ING ma dobrą ofertę dla wspólnot a dla spółek już słabą.
    Pierwsze co zrobiłem to oczywiście starałem się przekopać internet, ale
    albo słabo szukam albo po prostu nie ma za wiele informacji.
    Dzwoniłem do kilku banków, kilka też odwiedziłem - też nie mam czasu na
    sprawdzenie wszystkich.
    O BS nie pomyślałem, dzięki za trop.
    Liczę na to że ktoś ma/zna taki produkt i podzieli się wiedzą.

  • 10. Data: 2015-05-01 12:08:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-01 o 10:19, klaus pisze:

    > Istniejąca, poza tym nie chodzi mi o rozwiązanie tymczasowe.

    I jakie ma konto i ile płaci?

> [...]
    > czy można wydawać lekką ręką 100 czy 1000zł skoro ma się większe wydatki.
    > W związku z tym wdzięczny jednak będę o trzymanie się tematyki grupy.

    Nie mówimy o 100/1000zł tylko o 25zł/miesięcznie za konto. Jak to za
    dużo dla spółki, to znaczy że to jest pomyłka, a nie spółka.

    --
    Liwiusz