    From: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kasa za aukcje. . . inaczej niz PayPal
    Date: Fri, 28 Nov 2003 23:55:16 -0600

    > Wiec tym bardziej nie widze problemu -- wybierasz wiec aukcje gdzie
    > przyjmowane sa karty kredytowe. Jaki tutaj problem?

    Takie, że po pierwsze większośc aukcji preferuje paypal, a po drugie jeśli
    akceptuje karty kredytowe obok paypal, to zwykle
    "sorry, no international credit cards"
    Ta reszta co została, ma u mnie duże plusy.
    A próbowałeś np. w walmart kupić coś nieamerykańską kartą kredytową przez
    internet?
    Jak nie, to spróbuj, fajne doświadczenie.

    > Piszesz bzdury. Moje banki sa na swiecie i nie pobieraja zadnych prowizji
    > lecz stale oplaty za wire transfer i poniewaz zaden z nich nie ma
    podobnych
    > oplat to w jaki sposob te ROZNE oplaty moga byc podobne do prowizji w
    > polskich bankach?
    A ile wynosi ta stała opłata w twoim banku $15, $30 ?
    To ja dziękuję.

    > A tak naprawde to zastanow sie czy ktos NORMALNIE placi za aukcje poprzez
    > wire transfer...
    Zastanowiłem się już dawno.
    Normalnie nie. Bo ma amerykańską kartę kredytową, lub konto w amerykańskim
    banku podpięte do paypal i nawet nie zauważa problemu.
    Nienormalnie zaczyna się wtedy kiedy masz nieamerykańską kartę i
    nieamerykańskie konto.
    Zresztą nienormalnie jest w dużej ilości amerykańskich sklepów
    internetowych, gdzie akceptują tylko swoje karty.
    Przykład walmart masz wyżej.
    Konia z rzędem temu kto zapłaci w walmarcie polską wizą lub mastercardem
    przez internet.
    Oczywiście fizycznie w sklepie nie ma problemu.

    > A tym bardziej kto normalnie placi rutynowe kwoty kilku do kilkudziesieciu
    > dolarow jezeli oplata plus jakies prowizje w przypadku Polski wyniosloby
    > prawie drugie tyle samo? Ja osobiscie nie spotkalem sie z takim
    przypadkiem.
    Normalnie nie, tylko, że jak nie ma możliwości zrobienia tego normalnie, to
    zaczyna myśleć jak to zrobić nienormalnie jak najmniejszym kosztem.
    Chyba założę firmę pośredniczącą. Pieniędze na moje konto w Polsce, a ja
    będę płacił dalej PayPalem.

    > Bzdura. PayPal dziala tylko w okolo 37 krajach i nawet w tych
    niekoniecznie
    > we wszystkich dziala to w obie strony podobnie jak w USA. W niektorych z
    > tych krajow uzytkownik moze wylacznie wysylac pieniadze. W innych nie moze
    > wybierac pieniedzy w lokalnym banku. W Polsce i stukilkudziesieciu innych
    > krajach PayPal nie dziala wcale wiec to nie jest problem karty kredytowej.

    Co bzdura? Że PayPal nie akceptuje polskiej karty kredytowej?
    To spróbuj polską kartę dodać do swojego konta w PayPal.
    To sam zobaczysz tą bzdurę na własne oczy czerwonymi literami wypisaną.

    > Dla zatwardzialych uzytkownikow eBay czy innych aukcji w krajach gdzie nie
    > dziala PayPal jedyna poprawna i dopuszczalna droga na zalozenie konta
    PayPal
    > to zalozenie jego w jednym z krajow gdzie dziala PayPal.

    O trafiłeś w sedno.
    To powiedz mi ile banków pozwala na założenie konta w innym kraju bez
    obecności tam.
    Tylko, cholera, jak tam teraz przelać pieniądze? Tanio!!!
    A może prościej byłoby, dołączyć Polskę do PayPal. Nawet w jedną stronę.
    Płacenie komuś za pomocą PayPal.

> [...]
    > konieczny. Ostatecznie codziennie an aukcjach odbywaja sie miliony
    > transakcji i jezeli nawet ponad 80% z nich oferuje PayPal to wcale nie
    > znaczy to ze jest to TYLKO PayPal -- sprzedawcy z reguly oferuja wiele
    > roznych sposobow placenia a szczegolnie jezeli ich produkty sa wysylane i
    > popularne w wielu krajach. Jak juz poprzednio sugerowalem najlepszym
    > sposobem na zakupy pozostaja zwykle karty takie jak VISA, M/C, Discover
    etc.
    > i spory procent sprzedawcow oferuje opcje przyjmowania roznych kart

    Pod warunkiem, że jest to VISA/MC/Discover wystawiona przez amerykański
    bank.

> [...]
    > $200) i dla przykladu moge skorzystac ze zwyklego Money Order (dostepny na
    > kazdej poczcie za dokladnie 90 centow lub w bankach czy sklepach za nieco
    > mniej lub wiecej -- ryzyko ograniczone do $25. Podobnie tak zwany Bank lub
    > Cashiers Check (ceny od zera do kilku dolarow w niektorych bankach)gdzie
    > ryzyko tez jest ograniczone praktycznie do $25. Zwykly personal czek
    > kosztuje mnie praktycznie zero w kazdym koncie jakie posiadam i tez na
    eBay
    > maksymalne ryzyko w takich rutynowych tranzakcjach do $200 to najwyzej
    $25.

    Sam jesteś bzdura.
    Ptzypominam ci, że dyskusja toczy się na polskiej, a nie amerykańskiej
    grupie dyskusyjnej.
    Money order funkcjonuje w Stanach, a nie w Polsce.
    Idź w Polsce na pocztę i powiedz, ze chcesz money order, to pani w okienku
    oczy wyjdą z orbit.
    W Polsce (i w Europie też) z personal check banki wycofały się już parę lat
    temu.
    Cashier Check, czy jakikolwiek czek z Polski do Stanów idzie z tydzień a po
    za tym jeszcze się czeka na jego realizację.
    Mało skuteczna i powolna metoda.
    Czekam na dalsze propozycje.

    > Istnieja inne mozliwosci i posiadam od kilku lat konto Yahoo Direct Pay
    > ktore czasami uzywam do darmowych personalnych przesylek pieniedzy i
    > ostatnio nie uzywam do aukcji tylko dlatego ze serwis ten nie jest
    popularny
    > i uniwersalnie znany na aukcjach tak jak PayPal ale dziala on podobnie jak
    > PayPal w USA czyli przesylka pieniedzy jest tez zupelnie darmowa.

    Nie mam i nie znam. Ale jak sam piszesz nie nadaje się do niczego.
    Po drugie jak tam wysłać pieniądze z Polski? Tanio ma być!!!!

    > Moglbym skorzystac tez z BidPay choc ten serwis jest jednym z najdrozszych
    > jaki znam i raczej wskazanay dla uzytkownikow w innych krajach gdzie
    lepsze
    > opcje nie sa dostepne ale i tutaj mowa jest o moze najwyzej kilku dolarach
    > oplaty czyli nadal daleko do $30 czy $40 jak ktos tu placil za wire
    transfer
    > na eBay.
    Z tego co pamiętam to BidPay też się wypiął na Polskę.
    Nie wiem jak teraz bo nie korzystam już od paru lat.
    Jak ktoś ma doświadczenie, to niech napisze.

    > W rzeczywistosci jedna najdrozszych opcja czyli escrow (escrow.com) bylby
    > tutaj tansza do rutynowych tranzakcji i powiedzmy dla zakupu $500 czy $800
    > jest to $25 polowa z tego dla sprzedawcy i kupujacego ale przynajmniej za
    ta
    > sume ma sie absolutnie zupelna gwarancje otrzymania danego towaru. W
    > praktyce escrow nie jest uzywany do rutynowych zakupow ale raczej do tych
    > drozszych towarow gdzie czesto wlasnie wtedy sprzedawca oferuje pokrycie
    50%
    > kosztow tej opcji.

    A co z transakcjami do 10$, 100$, bo takich jest większość?

    > W tej sytuacji lepiej wyslac byloby zaplate poprzez jeden z wielu serwisow
    > takich jak np. e-gold gdzie podobnie nie ma gwarancji ale koszt wysylki
    > pieniedzy jest znikomy -- w rutynowych zakupach doslownie centy i glowny
    > koszt tam to nie sa wysylki oplat lecz wymiana walut na metal ale dziala
    > w wielu miejscach na swiecie bardzo dobrze i stosunkowo niedrogo.

    Tylko pobierają prowizję w wysokości kilku procent co w sumie sprowadza się
    na to samo.

    Nadal czekam na pomysł jak wysłać 10 dolarów do Polski.
    Jak wysłać 10000 to wiem. Zapłacić 30$ za wire transfer i się nie
    przejmować.
    Jak wysłać $1000 też wiem. Wysyłam czek, a po drugiej stronie w oczekiwaniu
    na sporą kasą wytrzymają miesiąc zanim ją zobaczą.
    Jak wysłać 10 dolarów? Nie mam zielonego pojęcia.