    From: " " <0...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kasa do USA - PARANOJA!
    Date: Fri, 28 Nov 2003 22:00:50 +0000 (UTC)

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):
    > Zgadza się, to się nazywa pieczeń w sosie własnym.
    > Najczęściej używanym sposobem jest paypal (który polskich (i nie tylko)
    kart
    > kredytowych nieakceptuje).
    > A może inaczej.
    > Wyślij mi 10 dolarów na moje konto w Poslce, tytułem zapłaty za towar
    > wylicytowany na www.allegro.pl . Idź dowiedz się w swoim banku jak to
    możesz
    > zrobić i za ile. Money order odpada, personal check też, bo za długo
    muszę
    > czekać. I umówmy się, że allegro twojej karty kredytowej nie akceptuje.

    Zasady zakupow na aukcjach internetowych sa mniej wiecej podobne na calym
    swiecie. W moim przypadku po pierwsze PRZED przystapieniem do danej aukcji
    ja ZAWSZE sprawdzam jakie formy zaplaty sa oferowane przez sprzedawce.

    W twoim przypadku tez przypuszczam ze lepiej bedzie dowiedziec sie PRZED
    przystapieniem do aukcji o formach zaplaty bezposrednio od sprzedawcy niz od
    swojego banku. Twoj bank bedzie pomocny tylko wtedy kiedy on jest SPRZEDAWCA
    na danej aukcji i tutaj bank tak jak ktokolwiek inny moze sobie wybrac
    odpowiednie dla siebie formy zaplaty.

    Po drugie ja ostatnio osobiscie na aukacjach place wylacznie kartami
    kredytowymi lub PayPal'em wiec wybieram tylko jedna z tych opcji tylko
    dlatego ze tranzakcje sa gwarantowane w 100% i moja odpowiedzialnosc jest
    praktycznie zero.

    > Jak wyżej, możesz sobie używać kart kredytowych.
    > Ja też używam, ale niestety nie polskich.

    Wszystkie najzwyklejsze karty (VISA, M/C, American Express etc.) sa
    akceptowane uniwersalnie wszedzie na swiecie. Byc moze w Polsce sa dostepne
    jakies inne karty (nieakceptowane powiedzmy poza Polska czy w internecie)
    ale to nie jest wina sprzedawcy lecz twojej karty. I tutaj raczej kupujacy
    czyli ty powinien orientowac sie jaka karte uzywa w danej chwili.
    Oczywiscie, jezeli nie wiesz gdzie mozesz uzywac swoja karte to mozesz w
    swoim banku dowiedziec sie i postarac o jakas zwykla karte akceptowana
    wszedzie na swiecie.

    W tym przypadku tez nalezy zrobic to PRZED przystapieniem do aukcji a nie
    zawracac dupy sprzedawcy nieaktualnymi kartami czy jakimis innymi kartami
    ktore nie moga byc akceptowane przez sprzedawce.

    > Dalsza cześć twojej wypowiedzi kręci się wokól tego samego więc nie będę
    jej
    > cytował.
    > Akceptacja przez paypal polskich kart kredytowych już dawno rozwiązała by
    > ten problem i tego typu posty by nie istniały.

    Ale tutaj tez nie powinno byc problemu. Jezeli wiesz ze PayPal nie akceptuje
    uzytkownikow z Polski lub takiej czy innej twojej karty z innego kraju to
    poszukaj sobie innej formy zaplaty -- moze to byc cos podobnego do PayPal
    lub bezposrednie uzywanie karty kredytowej poniewaz te sa z reguly
    akceptowane uniwersalnie na swiecie i oplaty dla kupujacego sa albo zero
    albo zblizone do zera.

    Jezeli natomiast jestes wielkim fan'em aukcji internetowych i zamierzasz
    powiedzmy kupowac lub sprzedawac cokolwiek powiedzmy na eBay to ewentualnie
    oplaci sie zalozyc jakies tanie lub darmowe konto powiedzmy w jakims kraju
    niedaleko Polski jak np. w Niemczech czy bezposrednio w USA ktore pozwoli na
    otworzenie konta PayPal. Poza tym przypuszczam ze w ciagu kilku miesiecy
    uzytkownicy z Polski tez beda w stanie zalozyc konta PayPal.

    > Patrzysz z punktu widzenia amerykańskiego i tylko amerykanskiego.
    > Aż ci się dziwię, że nie zauważasz, ża na świecie jest więcej kontytnetów
    > niż tylko USA.

    Z punktu widzenia sprzedawcy na aukcjach nie interesuja mnie zadne problemy
    ani z punktu widzenia amerykanskiego ani z jakiegokolwiek innego punktu
    widzenia. Na aukcjach zasady sa identyczne dla wszystkich. Osobiscie irytuje
    mnie to ze ktokolwiek przystepuje do mojej aukcji bez zorientowania sie
    wlasnie jakie formy zaplaty ja oferuje czy do jakich krajow ja wysylam dany
    towar.

    Bedac sprzedawca mnie naprawde nie interesuja jakiekolwiek problemy
    kupujacego z kartami kredytowymi, PayPal'em czy innymi formami zaplaty i ja
    nie mam zamiaru renegocjowac nowych form zaplaty dla indywidualnych klientow
    tylko dlatego ze oni WCZESNIEJ NIE PRZECZYTALI jakie formy zaplaty sa
    akceptowane przeze mnie.

    Kiedy kupuje cokolwiek tez nie interesuja mnie jakiekolwiek problemy
    sprzedawcy z jego bankiem, jego poczta czy z czymkolwiek innym. Ja
    spodziewam sie uzyskania tylko tego co kupuje i nic wiecej. Ja nie mam
    zamiaru renegocjowac terminu dostawy czy cokolwiek innego po wygraniu
    aukcji. W kilku przypadkach kiedy mialem jakiekolwiek problemy to daje
    czasami sprzedajacemu jedna dodatkowa szanse w bardzo okreslonym terminie i
    jezeli on nadal nie potrafi sie wywiazac to ja kanceluje tranzakcje i on
    dostaje negatywne oceny. I poniewaz ja nigdy nie uzywam form zaplaty innych
    niz 100 procent gwarantowanych lub z absolutnym zerem odpowiedzialnosci to
    straty moje ograniczaja sie wylacznie do strat czasu etc. w danym przypadku
    a nie do strat finansowych.

    0sa