  • 11. Data: 2021-10-19 17:55:31
    Temat: Re: Karta wypukła czy płaska?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Mi jeszcze w lutym citek wznowił platynę wypukłą - ale już jako MC, więc nie ma
    "member since" :(

    Już zeszłoroczne wznowienia mc na mc były bez "membera".

    MJ

  • 12. Data: 2021-10-19 19:58:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 października 2021 o 17:55:58 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

    > Już zeszłoroczne wznowienia mc na mc były bez "membera".

    O, citkowe platyny MC dużo wcześniej.
    Złotą MC z 2015 mialem z member since, ale platynę MC z końca 2017 już bez (blankiety
    z 2017 - dwa, bo jedną dostałem przy wymianie z gold, a że ważna do 02/18, to miesiąc
    później przyszła nowa, ważna do 02/21).
    A zaraz potem zamieniłem na visę - i ta jeszcze miała member since - może dlatego, że
    blankiet z 2016.

  • 13. Data: 2021-10-19 22:09:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1cd05835-d50b-4906-9a11-07dfe6b65613n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Mnie też ciekawi, skąd takie pożądanie wypukłości?

    Taka fajna w dotyku. Pobawić się można ;)

    > I to nawet dobre - z wypukłych szybko ściera się sreberko i
    > trudniej odczytać cyferki

    i dobrze, złodziej nie szczytuje

    > a do tego rozpychają kieszonki wizytownika - tam, gdzie wypukłe
    > mogą być dwie, płaskie spokojnie wejdą trzy.

    trzeba mieć jedną

    --
    Piotrek

    pens do pensa i bedzie kokosza

  • 14. Data: 2021-10-20 06:34:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Więc jak koniecznie wypukła, to lepiej poszukaj kredytówki

    PKO BP daje wypukłą zwykłą debetówkę.

  • 15. Data: 2021-10-20 09:58:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 października 2021 o 06:34:36 UTC+2 cef napisał(a):
    > PKO BP daje wypukłą zwykłą debetówkę.

    Pewnie już niedługo.
    A ma napis "electronic use only"?
    Czy tylko z rendera zapomnieli usunąć?

  • 16. Data: 2021-10-20 09:59:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Już zeszłoroczne wznowienia mc na mc były bez "membera".

    A co z napisem "electronic use only" na wypukłej debetówce skarbonki?

  • 17. Data: 2021-10-20 12:30:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 października 2021 o 22:07:58 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:1cd05835-d50b-4906...@googlegroups.com>
    > Taka fajna w dotyku. Pobawić się można ;)

    Taaa, wiadomo, że lepiej się bawi wypukłymi niż płaskimi ;>
    Choć w ogólnym wrażeniu nie liczy się tylko nadbudowa - ale baza również...
    Przypomina mi się cytat z filmu:
    "- Szlawinski, pograsz w baseball?
    - Nie mam czasu.
    - Mógłbyś być bazą.
    - A ty nadbudową!"
    Zrozumiałem żart gdzieś po 20 latach od usłyszenia (trzeba poznać zasady baseballa
    oraz marksizmu). Że też takie durnoty wpadają w ucho - nie ma się co dziwić powstaniu
    ZSRR...

    > i dobrze, złodziej nie szczytuje

    Złodziej to ma dobre oko - a ja powoli sczytać nie mogę (na ostatnim badaniu
    okresowym pani okulistka podsunęła mi tekst pod nos i pierwszy raz w życiu
    doświadczyłem, jak to jest, gdy nie widzi się z bliska - ale musiałem mieć minę...).

    Więc to podobnie skuteczne "zabezpieczenie" jak domofon w bloku.
    Ma same "zalety":
    - trzeba nosić breloczek albo pamiętać kod
    - ponieważ kody są aktywne, znane są na całym świecie - bo połowa mieszkań jest na
    wynajem
    - ruch po południu i tak jest tak duży, że każdy, kto chce, wejdzie sobie "z kimś",
    albo sobie stanie przy klawiaturze i będzie udawał, że gdzieś dzwoni - i wejdzie, jak
    ktoś będzie wychodził - bo "ochrona" oczywiście zamiast siedzieć przy domofonie jest
    zamknięta w kanciapie (k5, 200k rocznie na to idzie, a nawet paczek nie odbierają - o
    tyle mam zysk, że za to hasło reklamowe wygrałem blender w konkursie DHL ;)
    - a i tak płacisz za "konserwację" tego shitowego domofonu - i, ciekawe dlaczego,
    dopiero jak zaczęliśmy co miesiąc płacić ryczał za tą konserwację, zamiast faktur za
    każdy przyjazd, to się domofon przestał psuć...

    > trzeba mieć jedną

    No to żeś dał - to akurat najgorsza możliwa opcja, już wolałbym mieć 0 i nosić tylko
    gotówkę (a i tak noszę).
    Aktualnie noszę 6.

  • 18. Data: 2021-10-20 13:01:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-10-19 o 22:09, PiteR pisze:

    > trzeba mieć jedną

    Kilka lat temu, jak karty zaczęły być płatne albo wymagać ode mnie
    jakiejś comiesięcznej opieki pozbyłem się kilku kart i zostały mi tylko
    dwie z City - kredytówka i debetówka.

    Ponieważ nigdy nie widziałem komunikatów z Citi, że jest jakaś
    konserwacja systemu i karty przez jakiś czas nie będą działać więc
    uznałem, że oni jakoś bardziej o to dbają niż mBank, gdzie takie przerwy
    były wręcz tradycją.

    Od lat nigdy mnie nie zawiodły, aż tu nagle tydzień temu w niedzielę
    wieczorem (koło 21:30) gość przynosi pizzę i ani jedna, ani druga nie
    działa.

    Się trochę przeraziłem, bo jak wieki temu zacząłem używać pierwszą kartę
    to na stację benzynową zawsze jeździłem z gotówką jako alternatywą, ale
    od lat już mam w kieszeni tylko karty no i co by było...

    To tyle na temat "trzeba mieć jedną".
    P.G.

  • 19. Data: 2021-10-20 13:23:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 października 2021 o 13:01:29 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Od lat nigdy mnie nie zawiodły, aż tu nagle tydzień temu w niedzielę
    > wieczorem (koło 21:30) gość przynosi pizzę i ani jedna, ani druga nie
    > działa.

    No dobra, ale czym w końcu zapłaciłeś - trzecią kartą czy gotówką jednak?
    Jak gotówką to równie dobrze problem mógł być na linii terminal - bank - a po drodze
    jest jeszcze "obsługiwacz kart".

    Na klatce bywają kłopoty z GSM - hmmm, chyba z telepizzy akceptacja długawo trwała,
    ale potem się chyba poprawiło - albo operator poprawił zasięg albo zmienili operatora
    ;) Teraz z dominos działa szybko.

    GSM w ogóle się zmienia - od dłuższego czasu orange wyłączył w DC (i w Gdańsku chyba
    też) UMTS - telefon działa mi tylko na GSM, a szkoda, bo internet na HSDPA+, gdzie
    byłem praktycznie sam, działał ładnie ;>
    Na szczęście plus - w którym jest aero2 - wciąż u mnie UMTS ma - i mam szybko (tzn.
    512kbit, bo więcej na aero2 nie idzie), bo też jestem sam ;>
    A pod kościołem to w ogóle nie ma nawet GSM - już się ostatnio bałem, że to jakiś
    stan wojenny (to było tego dnia przed protestami vs polexit), ale pod domem wróciło -
    więc to może zakłócenia od stacji bazowej na wieży kościoła.
    Jeszcze muszę w metrze sprawdzić - bo np. w Błękitnym Wieżowcu jeszcze mikrocell UMTS
    orange działa.

    A, no i właśnie takie "niedziałanie" karty poddaje w wątpliwość jakąkolwiek jej
    wypukłość.
    Chyba że ktoś się jeszcze USA wybiera, tam może żelazka mają.
    Ale ja już wiele lat temu, gdy dostałem pierwszą wypukłą kartę, moją pierwszą
    kredytówkę od śp. deutsche banku (akurat żeby załatwiać formalności to im się
    zachciało zadzwonić jak byłem, w Chorwacji, wolałem nie pytać szefa, ile wyniósł
    rachunek za tą rozmowę ;), to się ich zapytałem, czy ta wypukłość coś znaczy - czyli
    że jeśli nie będzie z jakichś powodów działać terminal, to czy taką kartą zapłacę.
    I odpowiedź, że bank nie ma na to żadnego wpływu - wszystko zależy od akceptanta.

  • 20. Data: 2021-10-20 13:24:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]

    > to na stację benzynową zawsze jeździłem z gotówką jako alternatywą, ale
    > od lat już mam w kieszeni tylko karty no i co by było...

    Dokładnie - załóż sobie jako backup aion bank oraz kantor aliora.