  • 51. Data: 2021-10-23 17:00:19
    Temat: Re: Karta wypukła czy płaska?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 23 października 2021 o 16:25:49 UTC+2 Grzexs napisał(a):
> [...]
    stan wojenny (to było tego dnia przed protestami vs polexit), ale pod domem wróciło -
    więc to może zakłócenia od stacji bazowej na wieży kościoła.

    > Jeśli BTS był na wieży, a byłeś pod nią, to właśnie znajdowałeś się w
    > strefie cienia, więc nic dziwnego, pola tam nie było.

    Musiałbym spytać proboszcza, czy to właśnie u niego jest BTS GSM900 oranżady. Hmm,
    inna sprawa że idea/oranżada to DCS1800 miały, choć może potem kawałek 900 też
    dostali? W końcu rozszerzyli przecież zasięg na caly kraj bez roamingu, a na UMTS
    raczej tego nie zrobili (choć kombinowali, pan Mirosław, jak robił mi wykończenie na
    Bukowińskiej, łapał jakiś BTS GSM900 idei z Otwocka na swojej starej nokii, na jedną
    kreskę i to tylko na balkonie - bo ta nokia nie miała DCS, nie mówiąc o UMTS - a w DC
    był w idei tylko DCS - a w domu miał OK, bo gdzieś na wschód mieszkał). Hmm, może
    telefon pokazuje GSM900 i DCS1800 z taką samą ikoną "antenki"? UMTS pokazuje jako
    "3G" (a nawet "3,5G" ;).

    Jak był jeszcze UMTS to pamietam SMSy przychodzące podczas mszy - ale wtedy akurat
    miałem ten sam telefon ustawiony na GSM only.
    A teraz nie było ani kreski na zewnątrz. Do środka nie wchodzę.
    Raczej obstawiam, że pojawiło się jakueś 5G i wali zakłóceniami.

  • 52. Data: 2021-10-23 17:14:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 23 października 2021 o 16:21:11 UTC+2 Grzexs napisał(a):

    > Przyjrzałem się dokładniej i to chyba jednak jakiś badziewny plastik.

    O, więc nie "ekologia" ;>

    > Tak, mają pasek, i to po stronie napisów.

    To nic dziwnego, taka teraz moda w płaszczakach.
    Czasem na awersie jest jeszcze imię i nazwisko (dziś było o tym, że Harrison Ford
    zgubił kredytówkę na plaży na Sycylii ;)
    A dobry jest aion - "CVC - check in app" - i nie ma na karcie.
    W sumie w takim razie numeru też mogłoby nie być.
    A data ważności tylko dla przypomnienia.

    Inna sprawa, jak oni zrobili to, że karta google pay oraz plastik mają ten sam numer?
    Chyba że od początku oszukują z numerem karty google pay.
    No tak, tak robią.

  • 53. Data: 2021-10-24 20:53:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2021 08:00:19 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    >
    > Musiałbym spytać proboszcza, czy to właśnie u niego jest BTS GSM900
    > oranżady. Hmm, inna sprawa że idea/oranżada to DCS1800 miały, choć

    Dostali. Ale to prawie bez znaczenia.

    Bo owszem - anteny sie projektuje tak, zeby nadawaly prawie poziomo,
    ale w pratyce, to nie da sie tak zrobic, zeby pod antenami sygnalu
    kompletnie nie bylo. Moze byc mocno osłabiony, ale ze odleglosc
    niewielka, to łącznosc bedzie.

> [...]
    > A teraz nie było ani kreski na zewnątrz. Do środka nie wchodzę.
    > Raczej obstawiam, że pojawiło się jakueś 5G i wali zakłóceniami.

    Malo prawdopodobne.
    Chyba ze ... caleg BTS przerobili na "5G only", a Ty z telefonem
    "GSM only" :-)

    A moze ksiadz jakas zakłocarke zainstalowal, co by mu w mszy nie
    przeszkadzaly ?

    J.

  • 54. Data: 2021-10-25 16:58:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ładny, a w jakich to środowiskach występuje 48V z przepięciami do blisko stówki?

    PoE.
    W notach aplikacyjnych TI piszą, żeby zakładać, że napięcie przepięć
    jest do 2x napięcie nominalne.
    Co mniej więcej tak wychodzi jak się zastanowisz jakim transilem to się
    obcina.
    PoE chyba może mieć napięcie nawet w okolicy 55V. Ja daję transil 68V -
    czyli zaczyna przewodzić przy 68V. Surge 1kV podany na niego przez
    kondensator i 40om zostanie przycięty sporo powyżej 68V.
    P.G.

  • 55. Data: 2021-10-25 20:17:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 16:59:01 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
    > PoE.

    No tak, najciemniej po latarnią.

    Żeby wrócić do tematu, santander zmienił wzory kredytówek.
    Chyba żałobę mają, bo wszystkie są czarne.
    Wygladają też na płaskie i pionowe - ciekawe, czy z przodu będzie choć nazwisko (aion
    nie ma, pozioma curva nie ma, poziomy cinkciarz nie ma - ale tu nie ma nawet na
    rewersie).
    I jeszcze mają wcięcie.
    "Plebsowe" mają rzucik w kółeczka, a "lepsiejsie" w romby.
    Tzn. na stronie są pionowe - a w ST pokazuje mi się w takim samym stylu, ale pozioma.
    Dowcipnisie...

    I chyba już mi taką world wysłali. Póki co nie pobrali 15zł, ale jak pobiorą to
    dostaną reklamację, że jakbym wiedział, że na taki shit zmienią to bym zrezygnował
    przed odnowieniem ;>

  • 56. Data: 2021-10-27 14:43:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > I chyba już mi taką world wysłali. Póki co nie pobrali 15zł, ale jak pobiorą to
    dostaną reklamację, że jakbym wiedział, że na taki shit zmienią to bym zrezygnował
    przed odnowieniem ;>

    Przyszły wczoraj.
    Rzeczywiście płaskie, pionowe, z wcięciem, na awersie nie ma nawet nazwiska.
    Ten rzucik w romby na awersie jest wyczuwalny pod palcem.
    Karta czarna, z tyłu boldem białymi literami dane karty.
    Karta podobno w 85% z recyclingu (szczególnie chip ;P ).
    Nawet nie jest taka zła - ale dno w porównaniu z poprzednią.
    Poza tym więcej niż jedna KK santandera w portfelu to teraz kłopot dla niedowidzących
    - dobrze, że tym będziemy się dopiero martwić za 3 lata, może do tego czasu
    zmądrzeją.