  • 11. Data: 2007-09-10 20:42:43
    Temat: Re: Karta kredytowa - problem z terminami rozliczenia
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:slrnfeb82r.2sp.kjonca@bambus.kjonca...

    > "nocnego" wg czasu PL czy singapuru ?

    Oczywiscie, ze polskiego. Sadzisz, ze w Singapurze przetwarzaja transakcje z
    calego swiata w jednym czasie? I wszystkie odddzialy Citi sa wtedy zamykane?
    Wobraz sobie, ze niektore rzeczy robi sie z Polsce :).

    MK

  • 12. Data: 2007-09-10 20:46:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@o...com> wrote in message

    > Tak? Może, wiem jednak, że miewałem różne przeboje z przelewami z karty i
    > tak mi to właśnie pani tłumaczyła "to że na umowie jest 25 każdego
    > miesiąca nie oznacza, że okres rozliczeniowy nie może się w niektórych
    > przypadkach kończyć np. 26".

    Przelew z karty nie jest typowa transakcja karciana. Przelew jest
    rejestrowany natychmiast, a wychodzi kolejna sesja. Jak zlecisz przelew w
    piatek wieczorem, a akres rozliczeniowy konczy sie w sobote, to oczywiscie
    zalapie sie on na wyciag. mimo, ze fizycznie zostanie zrealizowany dopiero w
    poniedzialek.

    MK

  • 13. Data: 2007-09-11 06:11:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Wrz, 20:01, adp <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Z góry dzięki za pomoc.

    Wez sobie druga, tania KK z innego banku - ING, Polbank, Lukas Onet
    Mastercard itp.
    Ustaw o 2 tygodnie pozniejszy okres rozliczeniowy.

    Przez poczatkowe tygodnie okresu rozliczeniowego korzystasz z jednej
    karty, potem przechodzisz na druga.

    W ten sposob za kazdym razem korzystasz z dlugiego GP do swoich
    zakupow, jednoczesnie majac wzgledna pewnosc, ze do zamkniecia okresu
    rozliczeniowego, przez 2 tygodnie niekorzystania z KK splyna na nia
    wszystkie transakcje.

    Kiedys cos takiego doradzil mi ktos na grupie, stosuje i jestem
    zadowolony - w ten sposob wybieram sobie, z ktorej wyplaty splace dane
    zakupy, wybierajac czy korzystac z aktualnej karty, czy zaczekac kilka
    dni, do rozpoczecia okresu rozliczeniowego nastepnej.

  • 14. Data: 2007-09-11 11:23:05
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > U mnie jest to 20, 21 lub 22 - i zawsze jeśli nie jest 20-go to jest to
    > spowodowane weekendem. Zawsze było tak że transakcje wykonane 19-go lub 20-go
    > były rozliczane w kolejnym okresie, ale ostatnio zapłaciłem dość sporą sumę za
    > granicą właśnie 20-go aby zostało to rozliczone za miesiąc a tu zonk, bank
    > rozliczył transakcję w tym samym dniu:/

    Czyli masz podobnie.. Czy tez jestes w mBanku?
    Przydalby sie sposob, aby ze 100% pewnoscia przewidziec ta date
    graniczna...

  • 15. Data: 2007-09-11 12:14:17
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    adp <a...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > Czyli masz podobnie.. Czy tez jestes w mBanku?
    > Przydalby sie sposob, aby ze 100% pewnoscia przewidziec ta date

    Tak, też mBank. U mnie sprawdza się reguła 20-go lub poniedziałek po
    weekendzie, natomiast dziwi mnie że zazwyczaj transakcje zagraniczne są
    rozliczane w 2-3 dni a jak jest ostatni dzień wyciągu to rozliczają w ten sam
    dzień. Myślałem że o ściągnięciu kasy z karty decyduje wystawca (Visa, MC,
    itp) a nie bank.

    Sinus

  • 16. Data: 2007-09-11 12:23:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sinus" <s...@g...pl> writes:

> [...]
    > dzień. Myślałem że o ściągnięciu kasy z karty decyduje wystawca (Visa, MC,

    Jest jeszcze taka opcja ze rozliczenie nastepuje pozniej (ale przed
    wygenerowaniem wyciagu) i jest umieszczane z wczesniejsza data.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2007-09-11 12:52:13
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzień. Myślałem że o ściągnięciu kasy z karty decyduje wystawca (Visa, MC,

    No wlasnie, u mnie minimalna data jest 8.
    Wynikaloby z tego, ze skoro wypadl w sobote, to dzien rozliczenia
    powinien byc w poniedzialek rano (po weekendzie). A byl we wtorek
    rano.
    Przypuszvzam, ze zadzialala tu zasada czekania przez bank na
    rozliczenie transakcji z konczacego sie okresu (zob. post Znacznika).
    Po prostu czekal do wtorku na to (i doczekal sie :( )

  • 18. Data: 2007-09-11 13:21:18
    Od: ghjk <g...@n...pl>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > zakupy, wybierajac czy korzystac z aktualnej karty, czy zaczekac kilka
    > dni, do rozpoczecia okresu rozliczeniowego nastepnej.

    a tak offtopicznie zapytam, po co właściwie nam GP i ogolnie KK?
    w regularnym stosowaniu to mi wygląda na chęć nie wydawania swoich
    pieniędzy, a zamiast tego wprawienie ich w obrót i zarabianie na siebie,
    no ale przy obecnym oprocentowaniu lokat (a-vista itp - mysle ze to
    jedyna mozliwosc zainwestowania gotówki bieżącej) to są praktycznie
    grosze...na zwykłym rachunku tym bardziej. więc po co używacie KK?

    ja przyznam, że właściwie KK przydaje mi tylko się przy kupnie droższych
    rzeczy, ale poza tym, za te marne dzięsiąte procenta nie warto mi
    pilnowac KK i wszystkiego co z nią związane...

  • 19. Data: 2007-09-11 13:25:12
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > no ale przy obecnym oprocentowaniu lokat (a-vista itp - mysle ze to
    > jedyna mozliwosc zainwestowania gotówki bieżącej) to są praktycznie
    > grosze...na zwykłym rachunku tym bardziej. więc po co używacie KK?

    No ale ktos moze byc blisko zera albo pod kreska (idzie na kredycie
    odnawialnym). wtedy uruchomienie srodkow z GP to jest zmniejszenie
    zadluzenia na k.o. o taka kwote. A tutaj odsetki juz nie sa
    symboliczne.
    To jako wytlumaczenie przykladowe, bo nie jedyne.

  • 20. Data: 2007-09-11 13:31:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2007 15:21:18 +0200,
    osoba podpisana: ghjk <g...@n...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > jedyna mozliwosc zainwestowania gotówki bieżącej) to są praktycznie
    > grosze...na zwykłym rachunku tym bardziej. więc po co używacie KK?

    Było.
    Z grubsza chodzi o
    1. poprawę płynności
    2. niektórzy nie liczą odsetek na rachunku bieżącym, tylko
    *zaoszczędzone* odsetki debetu w koncie.

    To tyle spraw czysto finansowych.

    KJ

    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan