  • 1. Data: 2010-04-19 10:50:36
    Temat: Karciana reklamacja transakcji internetowej
    Od: "Podatnik" <a...@g...pl>

    Kupiłem coś na allegro i zapłaciłem kartą kredytową. Towaru nie dostałem,
    sprzedający zbiera negatywy.

    Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy
    też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu
    spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

  • 2. Data: 2010-04-19 15:39:40
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Podatnik <a...@g...pl> dared to write:

> [...]
    > karcie, czy też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów
    > ścigania w celu spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

    Strona www i infolinia wydawcy karty wyłączone?

    Bo takich jasnowidzów, co odgadną nazwę twojego banku i typ karty, mało na grupie.

    k.

  • 3. Data: 2010-04-19 16:06:20
    Od: "Podatnik" <a...@g...pl>

    kashmiri <n...@n...com> napisał(a):

    > Strona www i infolinia wydawcy karty wylaczone?
    >
    > Bo takich jasnowidzow, co odgadna nazwe twojego banku i typ karty, =
    > malo na grupie.

    Mastercard Citibank.

  • 4. Data: 2010-04-19 16:23:38
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Podatnik <a...@g...pl> dared to write:

    > Mastercard Citibank.

    Ubezpieczenie "Pakiet bezpieczeństwa" włączone?

  • 5. Data: 2010-04-19 16:36:12
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Kwi, 12:50, "Podatnik" <a...@g...pl> wrote:

    > Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy
    > też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu
    > spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

    Mozesz korzystac z chargebacku - tylko pozniej z Platnosci Allegro
    (placac karta) juz nie bedziesz mogl korzystac.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2010-04-19 19:24:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 10:50:36 +0000 (UTC), Podatnik napisał(a):

    > Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy
    > też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu
    > spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

    Raczej nie. Transakcja, która dokonałeś to transakcja z QXL Polska. QXL
    dostało Twoje pieniądze.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 7. Data: 2010-04-19 21:25:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Raczej nie. Transakcja, która dokonałeś to transakcja z QXL Polska. QXL
    > dostało Twoje pieniądze.

    Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa
    do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia
    chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji,
    i w praktyce tak bylo np. przy bankructwie nie pamietam juz ktorego
    przewoznika lotniczego (jego acquirer raczej troche doplacil do interesu
    wtedy).
    Oczywiscie nie oznacza to, ze bank chetnie uzna reklamacje, ale jesli
    transakcja karta dotyczyla zakupu na aukcji, a nie np. zasilenia swojego
    konta (nie znam sie na Allegro), to IMHO szansa jest.
    Z tym, ze najpierw zapytalbym Allegro co o tym mysla. Moze wola sami
    normalnie zwrocic pieniadze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2010-04-20 17:32:36
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Kwi, 23:25, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > konta (nie znam sie na Allegro), to IMHO szansa jest.
    > Z tym, ze najpierw zapytalbym Allegro co o tym mysla. Moze wola sami

    U mnie kiedys byla podoba sytuacja: zaplacilem za usluge przez
    PayPala. Usluga nie zostala wykonana - zlozylem wniosek o chargeback w
    Multibanku - i nie bylo zadnego problemu.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2010-04-20 21:19:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 23:25:01 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa
    > do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia
    > chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji,

    Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
    usługę. QXL usługę wykonało.

  • 10. Data: 2010-04-20 22:25:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
    > usługę. QXL usługę wykonało.

    Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
    Za jaka usluge zaplacil QXL?
    --
    Krzysztof Halasa