    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karciana reklamacja transakcji internetowej
    Date: Mon, 19 Apr 2010 23:25:01 +0200

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Raczej nie. Transakcja, która dokonałeś to transakcja z QXL Polska. QXL
    > dostało Twoje pieniądze.

    Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa
    do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia
    chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji,
    i w praktyce tak bylo np. przy bankructwie nie pamietam juz ktorego
    przewoznika lotniczego (jego acquirer raczej troche doplacil do interesu
    wtedy).
    Oczywiscie nie oznacza to, ze bank chetnie uzna reklamacje, ale jesli
    transakcja karta dotyczyla zakupu na aukcji, a nie np. zasilenia swojego
    konta (nie znam sie na Allegro), to IMHO szansa jest.
    Z tym, ze najpierw zapytalbym Allegro co o tym mysla. Moze wola sami
    normalnie zwrocic pieniadze.
    --
    Krzysztof Halasa