  • 21. Data: 2010-04-26 12:12:05
    Temat: Re: Karciana reklamacja transakcji internetowej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Płacisz kwotę dla QXL.

    Musze przyznac ze tu pozostaje mi tylko powiedziec "pass".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2010-04-26 12:14:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Obecnie to wygląda tak, że pieniądze płacisz Allegro (czy tam QXL -
    > właściciel Allegro) na jakiś ichniejszy rachunek, a po jakimś czasie
    > (może to być różnie) Allegro (QXL) przelewa pieniądze na konto
    > sprzedawcy.

    No tak, ale to sa sprawy techniczne, natomiast istotne tu jest kto
    formalnie dostaje pieniadze i w zamian za co.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2010-04-26 12:21:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid> writes:

    > http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/pza_agreemen
    t.php

    Ok. IMHO sytuacja jest jasna (w teorii przynajmniej, bo reklamacja
    w banku i/lub Allegro to nieco inna sprawa):

    SYSTEM PŁACĘ Z ALLEGRO
    system usług rozliczeń finansowych on-line dla Użytkowników,
    obsługiwany przez PayU S.A., polegający na obsłudze rozliczeń
    finansowych Użytkowników, wynikających z dokonanych zakupów towarów
    lub usług w ramach Allegro.

    PayU S.A. zastrzega, że nie jest stroną umowy zawartej pomiędzy
    Kupującym a Sprzedającym i nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte
    wykonanie bądź niewykonanie umów zawartych przez Użytkowników w ramach
    Allegro. PayU S.A., w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za
    zdolność Sprzedających do sprzedaży towarów lub usług oraz wypłacalność
    Kupujących ich nabywających.

    7.6. Użytkownik zobowiązany jest współdziałać z PayU S.A., w celu
    wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z przeprowadzanymi przez
    wystawców kart płatniczych reklamacjami, w szczególności zobowiązany
    jest udzielać wszelkich niezbędnych informacji dotyczących transakcji,
    tytułem której nastąpiła reklamowana płatność oraz na każde wezwanie
    PayU S.A., w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania, dostarczyć
    PayU S.A., kopie dokumentów dotyczących realizacji transakcji, w ramach
    której Użytkownik przyjął płatność dokonaną kartą płatniczą, w tym:
    kopię potwierdzenia nadania zamawianej przez Kupującego przesyłki lub
    potwierdzenie zrealizowania zamawianej usługi. Użytkownik zobowiązany
    jest przechowywać te dokumenty przez okres co najmniej 24 miesięcy od
    daty realizacji transakcji.

    (chyba wynika z tego jasno, ze transakcja karta sluzy do zaplaty za
    towar?)

    Z tym, ze moze latwiej skorzystac (np. najpierw) z ich programu "ochrony
    kupujacych"? Nie wiem jak z terminami.
    --
    Krzysztof Halasa