  • 1. Data: 2006-09-18 14:31:50
    Temat: KK w mBanku
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Czytam te wszystkie wątki o KK i nadal nie do końca chyba rozumiem.

    1) Aktywuję kartę, karta ma limit X i jest Visą
    2) Kupuję sobie na nią towary na kwotę Y, gdzie Y<X
    3) Pewnego dnia, np. po 3 tygodniach, spłacam kwotę Y

    Pytania:
    - czy cokolwiek dodatkowo za to zapłacę? jakakolwiek prowizja, opłata?
    - czy po spłaceniu kwoty Y po 3 tygodniach a nie po 51 dniach mam znowu
    X do wydania?
    - czy płacenie kartą w Internecie polega na podaniu jej numeru? jeśli
    tak, to dlaczego korzystając z tego numeru sklep nie może pobrać więcej,
    niż ja chciałem wydać?

  • 2. Data: 2006-09-18 14:35:32
    Temat: Re: KK w mBanku
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > Pytania:
    > - czy cokolwiek dodatkowo za to zapłacę? jakakolwiek prowizja, opłata?

    nie

    > - czy po spłaceniu kwoty Y po 3 tygodniach a nie po 51 dniach mam znowu
    > X do wydania?

    tak

    > - czy płacenie kartą w Internecie polega na podaniu jej numeru? jeśli
    > tak, to dlaczego korzystając z tego numeru sklep nie może pobrać więcej,
    > niż ja chciałem wydać?

    Bo:

    1) podajesz numer na stronie centrum autoryzacyjnego, a nie sklepu,
    wiec sklep go nie zna. Jak gdzies chca od Ciebie podania numeru
    bezposrednio do sklepu, to uciekaj, no chyba, ze wiesz, co robisz i z
    czym sie musisz liczyc

    2) w ten sposob dokonujesz na stronie CA autoryzacji transakcji na
    okreslona kwote. Ktos musialby znac numer i dane i potem zrobic jakis
    osobny zakup.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-09-18 14:36:35
    Od: "0zero" <M...@y...com>

    > Pytania:
    > - czy cokolwiek dodatkowo za to zapłacę? jakakolwiek prowizja, opłata?

    Nie w przypadku karty VW banku (bo to wyjątek)
    Przystępnie jest to wytłumaczone w serisie Jkoliny

  • 4. Data: 2006-09-18 14:42:43
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytania:
    > - czy cokolwiek dodatkowo za to zapłacę? jakakolwiek prowizja, opłata?

    nie ma, jeśli zmieścisz się w teminie spłaty karty

    > - czy po spłaceniu kwoty Y po 3 tygodniach a nie po 51 dniach mam znowu X
    > do wydania?

    tak
    jak brakuje mi limitu, to spłacam część przed teminem i znów mam dostepny
    limit

    > - czy płacenie kartą w Internecie polega na podaniu jej numeru? jeśli tak,
    > to dlaczego korzystając z tego numeru sklep nie może pobrać więcej, niż ja
    > chciałem wydać?

    najczęściej kupując w sklepie, płacisz poprzez pośrednika od autoryzacji
    kart (np. e-card) i ten weryfikuje limit, robi blokadę, i dopiero płaci
    sklepowi ... tak mniej więcej, bo się na tym w szczegółach nie znam
    czasem podaję bezpośrednio dane karty, np. przy rezerwacji hotelu, ale wtedy
    wiem co to za hotel, bo np. ktoś go polecił

  • 5. Data: 2006-09-18 14:43:28
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Samotnik napisał(a):
    > 1) podajesz numer na stronie centrum autoryzacyjnego, a nie sklepu,

    Tego nie wiedziałem.

    > wiec sklep go nie zna.

    Czy nie jest to numer napisany na karcie? Czy gdy podaję kartę pani w
    sklepie to pani nie jest w stanie go odczytać i zapamiętać?

  • 6. Data: 2006-09-18 14:44:32
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    0zero napisał(a):
    > Nie w przypadku karty VW banku (bo to wyjątek)

    Promujesz bank VW?
    Nie powinieneś swoich postów oznaczać jako REKLAMA?
    Mógłbyś chociaz nicka zmieniać, bo kiepsko to wygląda.

  • 7. Data: 2006-09-18 14:49:41
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    > Czy nie jest to numer napisany na karcie? Czy gdy podaję kartę pani w
    > sklepie to pani nie jest w stanie go odczytać i zapamiętać?

    wydaje mi sie że było pytanie o sklep internetowy - tam jeśli autoryzujesz
    przez pośrednika, to sklep nie zna numerów
    w sklepie "normalnym" musisz pilnować karty, aby "pani" nie zapisała danych
    z karty, czy też nie skopiowała danych z paska magnetycznego - wiec w czasie
    autoryzacji nie spuszczasz karty z oczu ;]

  • 8. Data: 2006-09-18 14:51:44
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Robert Wicik napisał(a):

> [...]
    > z karty, czy też nie skopiowała danych z paska magnetycznego - wiec w czasie
    > autoryzacji nie spuszczasz karty z oczu ;]

    Tak, pytanie było o sklep internetowy, ale przecież jest logiczne, że
    jesli pani zapamięta mój numer, to może potem kupić coś z tym numerem w
    sklepie internetowym i wydaje mi się, że jest to dużo bardziej
    niebezpieczne od skopiowania paska magnetycznego.

    Po prostu od zawsze nie rozumiem dlaczego KK są tak kiepsko chronione.
    Do konta w mBanku mam jednorazowe hasła a do KK - kilka cyferek.

  • 9. Data: 2006-09-18 14:52:09
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Samotnik napisał(a):
    > Jest i zdarza się, że powstają wtedy fraudy. Ale przy transakcji z użyciem
    > karty nie musisz podawać kodu CVV, dlatego możesz go zdrapać i pani
    > będzie miała znacznie zawężone pole użycia takiego numeru.

    Zdrapać kod z karty?

  • 10. Data: 2006-09-18 14:52:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>