    From: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK w mBanku
    Date: Mon, 18 Sep 2006 16:42:43 +0200

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:eemapv$gta$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czytam te wszystkie wątki o KK i nadal nie do końca chyba rozumiem.
    >
    > 1) Aktywuję kartę, karta ma limit X i jest Visą
    > 2) Kupuję sobie na nią towary na kwotę Y, gdzie Y<X
    > 3) Pewnego dnia, np. po 3 tygodniach, spłacam kwotę Y
    >
    > Pytania:
    > - czy cokolwiek dodatkowo za to zapłacę? jakakolwiek prowizja, opłata?

    nie ma, jeśli zmieścisz się w teminie spłaty karty

    > - czy po spłaceniu kwoty Y po 3 tygodniach a nie po 51 dniach mam znowu X
    > do wydania?

    tak
    jak brakuje mi limitu, to spłacam część przed teminem i znów mam dostepny
    limit

    > - czy płacenie kartą w Internecie polega na podaniu jej numeru? jeśli tak,
    > to dlaczego korzystając z tego numeru sklep nie może pobrać więcej, niż ja
    > chciałem wydać?

    najczęściej kupując w sklepie, płacisz poprzez pośrednika od autoryzacji
    kart (np. e-card) i ten weryfikuje limit, robi blokadę, i dopiero płaci
    sklepowi ... tak mniej więcej, bo się na tym w szczegółach nie znam
    czasem podaję bezpośrednio dane karty, np. przy rezerwacji hotelu, ale wtedy
    wiem co to za hotel, bo np. ktoś go polecił