  • 1. Data: 2006-09-18 06:52:30
    Temat: Spłacanie KK Citibank - przelew a zwrot
    Od: "KaShMiRi" <x...@x...pl>

    Witam,

    Pod wpływem okoliczności zdecydowałem się spłacić moją miesięczną ratę
    zadłużenia KK Citibank używając firmy internetowej Moneybookers. Cóż, miałem
    akurat drobny wpływ na moje konto na wyspach, więc postanowiłem sprawdzić,
    jak ta forma się sprawuje. Transakcja przeszła bez problemu, po kilku dniach
    na wyciągu karty widzę zaksięgowaną wpłatę. Ku mojemu zdziwieniu jednak,
    zaksięgowano więcej, niż rzeczywiście wpłaciłem, do tego tuż obok otrzymałem
    kolejną wpłatę pt. "zwrot prowizji".

    Cóż, pomyślałem sobie, fajnie, miły prezent od firmy.

    Jak się jednak zdziwiłem, kiedy na najbliższym wyciągu pokazał się brak
    wpłaty. Zadzwoniłem na infolinię, a tu panienka mówi, że moja karta jest
    zablokowana od dwóch tygodni, a ten przelew został zaksięgowany jako "zwrot"
    i jako taki nie może zostać uznany za spłatę zadłużenia. Na moje pytanie,
    czy jest to zapisane gdziekolwiek w regulaminie, usłyszałem, że to są
    "wewnętrzne ustalenia banku" i że muszę zapłacić zaległe zadłużenie plus 59
    zł kary, żeby mi kartę odblokowali.

    Na blokadę nie narzekałem - Euronet wydawał pieniądze mimo blokady (słowo,
    panienka
    była bardzo zdziwiona sprawdzając bieżące transakcje) - ale 1400 zł piechotą
    nie chodzi. Koniec końców kasę spłaciłem, a na infolinii anulowano mi karę -
    ale dalej nie jestem pewien, czy bank miał prawo - i na jakiej podstawie -
    nie uznać mojej wpłaty przez Moneybookers jako spłaty zadłużenia. Bo jeśli
    tak, to ja zawsze mogę pożyczyć większą sumę, przepuścić przez Moneybookers
    i żyć z samych "zwrotów prowizji"...

    Pozdrawiam,

    k.