    Date: Wed, 02 Jan 2013 14:59:24 +0100
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK po co?

    W dniu 02.01.2013 14:48, Maruda pisze:

    > Kredyt w KK, to jedna z droższych form kredytu :) (Wiem, jest jeszcze
    > Provident...)

    Jedyna IMHO warta rozważenia, może poza "prestiżem" cecha karty, to
    własnie kredyt. Tyle że żeby było warto, to musi być sporadyczne. Tj -
    np. mam do kupienia coś drogiego, nie stać mnie w tym miesiącu, ale w
    następnym wiem że mnie będzie stać. Przesuwam sobie wydatek o miesiąc
    płacąc zań kartą.

    Ale już regularne płacenie KK IMHO nie ma sensu. Bo każdy wydatek jest
    przesunięty o miesiąc, co np. u mnie skutkuje "rozchwianiem" okresów
    rozliczeniowych: tj - w styczniu dużo wydam, ale odczuję to dopiero w
    lutym. Więc w lutym zacisnę pasa, więc w marcu czuję luz, więc więcej
    wydam, więc w kwietniu ...

    wiem, nie u każdego tak to działa, ale u mnie znacznie lepiej się
    sprawdza zwykła debetówka.

    > Nie wszędzie zapłacisz "delfinkiem". Kartą z wypukłym numerem - łatwiej.
    > Jeśli płatności miesięczne masz ~1kpln, to warto już łyknąć odsetki od
    > tego za Grace Period.

    niech będzie 5%*1.5/12*1000 = 6.25 zł/mc - IMHO nie warto w ogóle sobie
    głowy zawracać takim "zyskiem".

    > Jeśli zapłacisz KK-ą, a np. OLT Express padnie zanim wsiądziesz do
    > samolotu, to bank Ci zwróci.

    Czy to nie dotyczy każdej karty płatniczej?

    p. m.