  • 31. Data: 2002-01-12 16:03:47
    Temat: Re: KK - jaka polecacie?
    Od: "Ania" <a...@p...wprost.USUN.pl>

    Użytkownik wkg <w...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1mguq$eht$...@n...tpi.pl...

    A American Express Millennium?
    Zakupy na zachodzie bez problemu - jak najbardziej.
    Powiazana z RORem, ale mozesz wybrac ROR bez oplat.
    Termin splaty do 19-stego next month.
    I cala masa uslug dodatkowych juz przy karcie zielonej - ubezpieczenia w
    kraju, za granica, ubezp. zakupów, odpow.cywl. rodz., podroze i car
    assistacnce. (w cenie karty).
    A teraz jest jeszcze promocja (50% oplaty rocznej przy lokacie 3 kPLN)
    --
    Ania

  • 32. Data: 2002-01-12 17:21:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "wkg" <w...@i...pl> writes:

    > Jasne. Sadze jednak, ze gdyby z ich rachunku kart zniknelo kilkanascie
    > tysiecy, tez nie byliby zachwyceni. Ostatnio Citi zadzonil do mnie w 30 sek
    > po przeciagnieciu karty, kasjerka byla zdumiona a ja zachwycony.

    Tylko powiedz - do czego to dzwonienie bylo potrzebne? Bo rozumiem,
    ze nie mialo nic wspolnego z autoryzacja. Sprawdzali, czy ich 48h
    nie bedzie mialo szansy dac sie wykorzystac?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 33. Data: 2002-01-12 18:50:58
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Artur Zaworski" <m...@n...gda.pl> napisał w wiadomości
    > Hej,
    >
    > Szukam jakiejs rozsadnej KK. Niestety zestawienia ktore mozna
    > znalezc na sieci, nie oddaja w pelni praktycznego uzytkowania.

    Bo żadne zestawienie tego nie odda. Ostatnio przczytałem sporo złego o VC BZ WBK
    - a ja nie miałem z nią najmniejszych problemów i to zarówno jeśli chodzi o jej
    użytkowanie i rozliczanie, jak i o uzyskanie (z powiększeniem limitu i wydaniem
    karty dodatkowej włącznie). Uzytkuję od 10 miesięcy.

    > Teraz co to znaczy dla mnie rozsadna. Najwazniejsze bedzie w tym
    > przypadku mozliwosc bezproblemowych tranzakcji na terenie Europy.

    Każda wypukła (a prawie każda prawdziwie kredytowa jest wypukła) daje ten luksus,
    że jest honorowana zarówno w terminalach elektronicznych, jak i imprinterach. Inne
    zagadnienie to popularność konkretnego systemu w konkretnym rejonie - ale to temat
    na oddzielny wątek (niejednokrotnie na pbb powtarzany).

    > Drugie - najlepiej aby byla niezalezna od ROR'u (nie chce tylko
    > z tego powodu zmieniac banku).

    Każda prawdziwa kredytowa jest jak najbardziej niezależna, inaczej nie byłaby
    kredytową w pełnym znaczeniu.

    > Trzecie - oczywiscie im dluzszy termin splaty - tym lepiej.

    Najczęsciej 14-21 dni.

    > Co mozecie zaproponowac? Czytajac grupe, mozna zobaczyc w sumie
    > niezadowolonych z kazdej karty. Byc moze sa to tylko przypadki,
    > a byc moze reguly - ciezko mi to okreslic.

    Bo to jest pl.biznes.banki. Tu się na co dzień o tym dyskutuje, a piszą
    przeważnie niezadowoleni albo mający uwagi - to jest grupa dyskusyjna news, a nie
    lista referencyjna ;-) Idź na przykład na pl.misc.budowanie - tam o KK złego słowa
    ni usłyszysz :-)
    I nie obrażaj się - to nie przytyk, tylko próba usiwiadomienia, że nie ma sensu
    brać sobie _mocno_ do serca _każdej_ negatywnej uwagi.

    > Duzo dobrego o dostepnosci i bezproblemowosci slyszalem o KK
    > City ale czytajac niektore rzeczy az wlos mi sie na glowie
    > jezy.
    >
    > Limit kredytowy nie jest dla mnie az tak istotny (znaczy jego
    > wysokosc), ale np. dobrze aby mozna bylo zrezygnowac z dodatkowych
    > ubezpieczen. Ostatecznie moze cos z ROR'em?
    >
    > Pozdr,
    > -M.

    www.karty.pl, szukaj w okolicy BZ WBK, Lukas, Raiffaisen, Citi, a jeśli może być ROR
    - ING Bank Śląski (d. BSK). Ten ostatni ma kredytowego electrona. Pekao SA wydawało
    kiedyś Vise Qualiflyer (nie wiem, czy nadal), a obecnie wydaje MC Pekao Shell.
    Zajrzyj też na www.faq4pbb.prv.pl

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 34. Data: 2002-01-14 07:27:22
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Znowu madrala wie lepiej co ja reprezentuje i co mysle. I nie czyta postu.
    >
    > Otóż objasniam w slowach prostych :
    >
    > Czyja wlasnoscia chwilowo jest dany bank to czesto wiemy. My wiemy.
    > Ale nie wie sklepikarz we Francji, Hiszpanii czy Grecji, szczegolnie taki,
    > co uzywa zelazka.

    Jakie to ma znaczenie ? Uzywalem karty BOG-BG daleko od Polski, z zelazkiem
    i nie mialem zadnego problemu. Jesli Ty miales moze byla to kwestia Twojej
    twarzy i zachowania a nie karty.

    Czytaj, mistrzu czytaj uwaznie posty na które odpowiadasz.
    > I zacznij mysleć zanim zaczynasz fikać :))

    Po slownictwie widac dokladnie to co napisalem powyzej.

    > Nie ustosunkowales sie zreszta do kwestii dostarczenia nowej karty w
    zamian
    > za zgubiona czy zastrzezona.

    To na jaki watek odpowiadam to moja sprawa. Widocznie nie wszystkie Twoje
    wypociny mnie interesuja.

    > Widzisz, pieniadze, to dosyc powazna sprawa, tu trzeba czasem pomyslec,
    > pomyslec chlodno. Troche policzyc. Troche poczytac regulaminy. Demagogia
    nie
    > Ci pomoze. Po prostu

    Obawiam sie ze slowo demagogia roznie rozumiemy. dla mnie demagogia jest
    wciskanie ze jak cos ma znana nazwe to jest lepsze.

  • 35. Data: 2002-01-14 09:36:00
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 06:21:06PM +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Tylko powiedz - do czego to dzwonienie bylo potrzebne? Bo rozumiem,
    > ze nie mialo nic wspolnego z autoryzacja. Sprawdzali, czy ich 48h
    > nie bedzie mialo szansy dac sie wykorzystac?

    Dobre pytanie, moze robia automatycznego rewersala (pamietaj ze umowa
    miedzy bankiem a visa a ta miedzy cardholderem a bankiem to zupelnie
    rozne umowy). Ew. moze wlasnie blokuja karte zeby wiecej podejrzanych
    transakcji nie bylo?

    --

    --w

  • 36. Data: 2002-01-14 11:59:34
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    > Tylko powiedz - do czego to dzwonienie bylo potrzebne? Bo rozumiem,
    > ze nie mialo nic wspolnego z autoryzacja. Sprawdzali, czy ich 48h
    > nie bedzie mialo szansy dac sie wykorzystac?
    > --

    Witam

    Nie wiem, czy nie mialo. Placilem ta sama karta fakture rozbijajac ja na 2
    przeciagniecia. Pierwsze przeszlo, drugie przeszlo dopiero po telefonie. Nie
    wiem, w sumie, czy to bylo juz po autoryzacji 2-ej platnosci czy w trakcie.
    Zdecydowanie jednak ciesze sie, ze sprawdzaja. Jezeli te transakcje robilby
    zlodziej to nastepnej by nie zrobil.

    pzdr
    wkg

  • 37. Data: 2002-01-17 01:00:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "wkg" <w...@i...pl> writes:

> [...]
    > wiem, w sumie, czy to bylo juz po autoryzacji 2-ej platnosci czy w trakcie.

    W trakcie to sie nie da, dostalbys co najwyzej timeout. No chyba ze
    to sklep mialby zadzwonic, ale tez nie do banku.

    > Zdecydowanie jednak ciesze sie, ze sprawdzaja. Jezeli te transakcje robilby
    > zlodziej to nastepnej by nie zrobil.

    W kazdym razie mialby to utrudnione.
    --
    Krzysztof Halasa