  • 1. Data: 2008-05-14 14:44:53
    Temat: KK - gdzie? tanio i bez zasw.
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Zastanawiam sie nad KK. Nie potrzebuje wysokiego limitu (powiedzmy 2-3k
    mi wystarcza, nie chce wiecej). Wiekszosc bankow wymaga jednak
    zaswiadczenia o zarobkach. Ja pracuje na umowe-zlecenie (dochod dosc
    duzy, na pewno powyzej tego limitu). Szukam wiec KK spelniajacej
    nastepujace wymogi:

    1) Tania - oplata za wydanie/przedluzenie jak najnizsza, ew jakies
    zwolnienie od oplat przy obrocie ok 1000-1200.
    2) Bez zaswiadczenia o zarobkach - ew taki bank , ktory uznaje
    umowy-zlecenie (umowy z datami od ok pol roku), najlepiej bez
    sprawdzania w firmie (choc nie jest to kryterium roztrzygajace)

    Bede jej uzywal tylko w Polsce (jesli raz na rok uzyje za granica to nie
    bede sie przejmowal oplatami za przewalutowanie, wiec pomijam to),
    podobnie nie bede uzywal karty do przelewow/wyplat z bankomatow (KK ma
    sluzyc jedynie do platnosci bezgotowkowych, splacana bedzie jednorazowo,
    nie przewiduje zadnych zaleglosci (oszczednosci miesieczne beda lezec na
    koncie, raz na okres bezodsetkowy (powiedzmy raz na 50 dni) splata karty
    przelewem).

    Konto mam w PKO BP, ale oni maja beznadziejna oferte jesli chodzi o KK.

    Wiem ze kiedys Polbank oferowal karty bez zasw o dochodach, tzn
    wystarczyly umowy za poprzednie 3 miesiace. Obecnie widze:

    "Do wydania karty z limitem do 5 000 zł wystarczy nam dowód osobisty i
    ustna deklaracja o wysokości dochodów, potwierdzona Twoim własnoręcznym
    podpisem."

    Oplata 0pln na rok, przedluzenie (przy >24tranzakcjach na kwote 3600
    lacznie) tez za free. Karty dodatkowej nie potrzebuje.

    Czy ktos wyrabial taka karte (z niskim limitem)? Jak w praktyce bank sie
    zachowuje? czy sprawdza dochody? w jaki sposob?

    Czy ew zabezpieczeniem karty moze byc lokata/KO? Bo zamierzam sobie u
    nich otworzyc wlasnie KO i trzymac tam czesc oszczednosci.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 2. Data: 2008-05-14 15:05:42
    Temat: Re: KK - gdzie? tanio i bez zasw.
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam sie nad KK. Nie potrzebuje wysokiego limitu (powiedzmy 2-3k mi
    > wystarcza, nie chce wiecej). Wiekszosc bankow wymaga jednak zaswiadczenia o
    > zarobkach.

    szukaj kart wydawanych "na lokacie". zakładasz lokatę na np. 110% kwoty, jaką
    później dysponujesz pod postacią karty kredytowej.
    przykład: multibank.

    jeśli masz już kartę - to na podstawie wyciągów wyrabiasz w kolejnym banku z
    podniesieniem limitu.
    przykład: millennium (110% saterj karty), raiffeisen (130%starej karty).

    > 1) Tania - oplata za wydanie/przedluzenie jak najnizsza, ew jakies zwolnienie
    > od oplat przy obrocie ok 1000-1200.

    w wymienionych bez problemu.

> [...]
    > deklaracja o wysokości dochodów, potwierdzona Twoim własnoręcznym podpisem."

    wierutna bzdura.
    po oświadczeniu wydzwaniali do mojej firmy chyba pięć razy i wypytywali.
    a przyniesione wyciągi z citi też odrzucili, na podstawie tych samych w
    raiffeisen i millennium wydały kartę bez problemu.

  • 3. Data: 2008-05-14 15:57:31
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Maverick <k...@n...pl> wrote:
    > koncie, raz na okres bezodsetkowy (powiedzmy raz na 50 dni) splata karty
    > przelewem).

    Raz na 50 dni? To moze wczytaj sie dokladniej jak to dziala, bo to ze
    maksymalny okres bezodsetkowy to 50 dni nie znaczy ze co miesiac nie
    trzeba splacic conajmniej minimum (a lepiej calosci).

    a.

  • 4. Data: 2008-05-14 16:11:13
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Wemif pisze:

> [...]
    > maksymalny okres bezodsetkowy to 50 dni nie znaczy ze co miesiac nie
    > trzeba splacic conajmniej minimum (a lepiej calosci).

    No w sumie tak - to zalezy od karty, w kazdym razie bedzie zawsze
    splacana jednorazowo w calosci (tak aby nigdy nie placic odsetek). Po
    prostu karta ma sluzyc do placenia jako kilkudziesieciodniowy darmowy
    kredyt (a w tym czasie pieniadze leza chocby na lokacie i zyskuje na
    odsetkach - lub w jakis inny sposob), w kazdym razie KK ma sluzyc
    wygodzie, a nie zaciaganiu kredytu na 20% ;)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-05-14 16:25:27
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Konrad N>S> pisze:
> [...]
    > banku z podniesieniem limitu.
    > przykład: millennium (110% saterj karty), raiffeisen (130%starej karty).

    Bedzie to moja pierwsza KK, wiec odpada

    > w wymienionych bez problemu.

    Multi ma zwolnienie z oplat jesli srednia miesieczna bedzie powyzej 1000
    pln lub 10 tranzakcji - a wiec bez problemu.
    Patrze na KK Visa Wola Park (bo czest otam zakupy robimy , wiec
    przydadza sie znizki):
    (http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_kredytowe/
    visa_wola/oplaty_i_oprocentowanie/)
    Ew tak jak pisales - ta karte z lokata.

> [...]
    > a przyniesione wyciągi z citi też odrzucili, na podstawie tych samych w
    > raiffeisen i millennium wydały kartę bez problemu.

    Wlasnie tego sie obawialem, ze reklamuja jako "wystarczy dowod" a i tak
    sprawdzaja sobie potem. Podobnie jak mial kiedys PKO BP (znam z relacji
    ludzi, sam nie sprawdzalem) z kredytem.
    Choc przyznam ze najbardziej mi pasuje ten bank (tak, wiem o ich
    "systemie internetowym" ;) ), chocby ze wzgledu na KO.

  • 6. Data: 2008-05-14 18:00:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maverick" g0f2v2$eml$...@i...gazeta.pl

    > No w sumie tak - to zalezy od karty,

    Niewiele od karty zależy poza przypadkami promocji.
    Okres trwa miesiąc, po miesiącu masz ze 3 tygodnie
    na zapłacenie, ale nowy już Ci cyka.

    To jak za telefon. Czy zadzwonisz 01 maja, czy 31 maja, zostanie
    to uwidocznione na rachunku wystawionym dopiero 01 czerwca, który
    to rachunek masz opłacić do 21 czerwca. :) I masz płacić te rachunki
    co miesiąc, :) choć rozmowy wykonywane pierwszego dnia miesiąca są
    kredytowane przez Twego operatora przez pięćdziesiąt kilka dni. :)

    Te 3 tygodnie są potrzebne na dostarczenie wyciągu i spokojne
    zapłacenie -- karta ma Ci służyć, nie zaś Ty karcie, więc
    musisz mieć trochę czasu na spokojne opłacenie. :)

    Ale płacisz co miesiąc. :) Nie co 50 czy 54 dni. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2008-05-14 19:14:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Maverick pisze:

> [...]
    > odsetkach - lub w jakis inny sposob), w kazdym razie KK ma sluzyc
    > wygodzie, a nie zaciaganiu kredytu na 20% ;)

    Ja testowalem KK w BZWBK (Moneypl) na oswiadczenie o zarobkach z limitem
    5tys.
    Dostalem bez sprawdzania, z tym, ze wpisalem (zgodnie z prawda), prace
    etatowa.

  • 8. Data: 2008-05-14 19:15:31
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Maverick wrote:
> [...]
    > umowy-zlecenie (umowy z datami od ok pol roku), najlepiej bez
    > sprawdzania w firmie (choc nie jest to kryterium roztrzygajace)

    Ja dostałem Citi silver Lot (zbierasz punkty - mile, zeby potem sobie
    kiedys za te punkty jakiś lot kupić lub wynajć np. samochod na
    wakacjach) spełniającą powyzsze warunki. Wystarczyl formularz online czy
    telefon (juz nie pamietam) i oddzwonil do mnie sprzedawca, przyjechal do
    domu i po 2 tygodniach mialem kartę. Prowadze DG, więc załatwianie
    wszystkich zaswiadczen z US i ZUS nie wchodziło w grę. Na życzenie
    dostałem 4k.

    --

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2008-05-14 20:54:09
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Ja testowalem KK w BZWBK (Moneypl) na oswiadczenie o zarobkach z limitem
    > 5tys.
    > Dostalem bez sprawdzania, z tym, ze wpisalem (zgodnie z prawda), prace
    > etatowa.

    Ja nie zamierzam zawyzac dochodu, bo mi na tym nie zalezy. Generalnie
    moj dochod netto jest duzo wyzszy niz limit, ktory chcialbym dostac.
    Jedynym problemem moze byc nie-etat.

    BZWBK bylaby fajna rowniez - mam oddzial pod blokiem praktycznie.
    Doczytam o szczegolach...

  • 10. Data: 2008-05-14 21:32:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maverick" g0fji7$8rc$...@i...gazeta.pl

    > Ja nie zamierzam zawyzac dochodu, bo mi na tym nie zalezy. Generalnie
    > moj dochod netto jest duzo wyzszy niz limit, ktory chcialbym dostac.

    Skoro zamierzasz wszystko płacić w terminie -- raczej
    powinieneś mieć zarobki większe niż pół limitu, :) bo
    jednak czasami płacić będziesz gotówką. :)

    > Jedynym problemem moze byc nie-etat.

    I to jest problem, bo zabezpieczeniem spłaty karty jest
    właśnie ów etat, czyli jakieś stałe miejsce ,,dochodowe''.

    > BZWBK bylaby fajna rowniez - mam oddzial pod blokiem praktycznie.

    I zamierzasz codziennie chodzić z kartą do banku? ;)
    Spłacasz przelewem, podglądasz w necie (nawet możesz
    z niej przelewać z netu) płacisz w sklepach... Jakaż
    to różnica, gdzie jest ten oddział? To nie te czasy,
    gdy marmurki odwiedzało się niemal codziennie. :)

    > Doczytam o szczegolach...

    Zadbaj o wyłączenie ubezpieczenia za 3.75 złotych. :)

    Możesz dorzucić kartę Citit, aby płacić z niej za mieszkanie,
    prąd, gaz, telefon itp. bez prowizji, jak w sklepie. Przelewy
    z karty WBK są płatne -- 3 złote za każdą sztukę. Sztuka była
    zawsze w cenie. ;) (chociaż czasami dzieła nabierały wartości
    dopiero po śmierci autora -- aby autor nie zarabiał, lecz aby
    żył i tworzył swe dzieła sztuki w nędzy)

    --