    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: KK - gdzie? tanio i bez zasw.
    Date: Wed, 14 May 2008 16:44:53 +0200

    Zastanawiam sie nad KK. Nie potrzebuje wysokiego limitu (powiedzmy 2-3k
    mi wystarcza, nie chce wiecej). Wiekszosc bankow wymaga jednak
    zaswiadczenia o zarobkach. Ja pracuje na umowe-zlecenie (dochod dosc
    duzy, na pewno powyzej tego limitu). Szukam wiec KK spelniajacej
    nastepujace wymogi:

    1) Tania - oplata za wydanie/przedluzenie jak najnizsza, ew jakies
    zwolnienie od oplat przy obrocie ok 1000-1200.
    2) Bez zaswiadczenia o zarobkach - ew taki bank , ktory uznaje
    umowy-zlecenie (umowy z datami od ok pol roku), najlepiej bez
    sprawdzania w firmie (choc nie jest to kryterium roztrzygajace)

    Bede jej uzywal tylko w Polsce (jesli raz na rok uzyje za granica to nie
    bede sie przejmowal oplatami za przewalutowanie, wiec pomijam to),
    podobnie nie bede uzywal karty do przelewow/wyplat z bankomatow (KK ma
    sluzyc jedynie do platnosci bezgotowkowych, splacana bedzie jednorazowo,
    nie przewiduje zadnych zaleglosci (oszczednosci miesieczne beda lezec na
    koncie, raz na okres bezodsetkowy (powiedzmy raz na 50 dni) splata karty
    przelewem).

    Konto mam w PKO BP, ale oni maja beznadziejna oferte jesli chodzi o KK.

    Wiem ze kiedys Polbank oferowal karty bez zasw o dochodach, tzn
    wystarczyly umowy za poprzednie 3 miesiace. Obecnie widze:

    "Do wydania karty z limitem do 5 000 zł wystarczy nam dowód osobisty i
    ustna deklaracja o wysokości dochodów, potwierdzona Twoim własnoręcznym
    podpisem."

    Oplata 0pln na rok, przedluzenie (przy >24tranzakcjach na kwote 3600
    lacznie) tez za free. Karty dodatkowej nie potrzebuje.

    Czy ktos wyrabial taka karte (z niskim limitem)? Jak w praktyce bank sie
    zachowuje? czy sprawdza dochody? w jaki sposob?

    Czy ew zabezpieczeniem karty moze byc lokata/KO? Bo zamierzam sobie u
    nich otworzyc wlasnie KO i trzymac tam czesc oszczednosci.

    --
    Regards,
    Maverick