  • 11. Data: 2008-05-15 06:27:25
    Temat: Re: KK - gdzie? tanio i bez zasw.
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "Maverick" g0fji7$8rc$...@i...gazeta.pl

    > Skoro zamierzasz wszystko płacić w terminie -- raczej
    > powinieneś mieć zarobki większe niż pół limitu, :) bo
    > jednak czasami płacić będziesz gotówką. :)

    Wyzsze zarobki nie zaszkodza ;)

    > I to jest problem, bo zabezpieczeniem spłaty karty jest
    > właśnie ów etat, czyli jakieś stałe miejsce ,,dochodowe''.

    Widzisz - bo ja mam jakby etat - tzn stala "prace" - pracuje w jednym
    miejscu, dla jednej firmy juz ok pol roku, i jeszcze z kilka lat jesli
    zechce. Kwestia jest tylko braku umowyo prace - pracuje na umowy-zlecenia.

    > I zamierzasz codziennie chodzić z kartą do banku? ;)

    I tak codziennie obok przechodze ;)

    > Spłacasz przelewem, podglądasz w necie (nawet możesz
    > z niej przelewać z netu) płacisz w sklepach... Jakaż
    > to różnica, gdzie jest ten oddział? To nie te czasy,
    > gdy marmurki odwiedzało się niemal codziennie. :)

    Ale nie zaszkodzi w razie problemow - a nie wszystko idzie na
    infoliniach zalatwic (niestety praktyka)

    > Zadbaj o wyłączenie ubezpieczenia za 3.75 złotych. :)

    Pierwsza rzecz, choc w BZWBK chyba 3 miesiace jest za darmo, ale pozniej
    trzeba wylaczyc

    > Możesz dorzucić kartę Citit, aby płacić z niej za mieszkanie,
    > prąd, gaz, telefon itp. bez prowizji, jak w sklepie.

    Wiem.

    Przelewy
    > z karty WBK są płatne -- 3 złote za każdą sztukę.

    Rozniez wiem. Kolega przelewa na polbank ;)

    Sztuka była
    > zawsze w cenie. ;) (chociaż czasami dzieła nabierały wartości
    > dopiero po śmierci autora -- aby autor nie zarabiał, lecz aby
    > żył i tworzył swe dzieła sztuki w nędzy)

    Jakpo 3 pln to biore wiele sztuk.

    Dzieki wszystkim za porady.

  • 12. Data: 2008-05-15 09:02:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maverick" g0gl57$n48$...@i...gazeta.pl

    > Wyzsze zarobki nie zaszkodza ;)

    Dobrze, ale tu mowa o niższym limicie.
    Wszystko jest względne. (poza szybkością światła?)

    > Widzisz - bo ja mam jakby etat - tzn stala "prace" - pracuje w jednym
    > miejscu, dla jednej firmy juz ok pol roku, i jeszcze z kilka lat jesli
    > zechce. Kwestia jest tylko braku umowyo prace - pracuje na umowy-zlecenia.

    Ja nie rozpatruję wniosków.

    > Ale nie zaszkodzi w razie problemow - a nie wszystko idzie na
    > infoliniach zalatwic (niestety praktyka)

    Ja lubię wizyty osobiste, ale w WBK naprawdę można bez trudu dogadać się na
    infoliniach.

    > Pierwsza rzecz, choc w BZWBK chyba 3 miesiace jest za darmo, ale pozniej
    > trzeba wylaczyc

    Ja Cię ostrzegłem. Ty zrobisz, jak zechcesz. :) Nasz (grupy) klient, nasz szanowny
    pan. ;) **

    --
    .`'.-. ._. .-.

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    ** Tam są (były pół roku temu) dwa płatne ubezpieczenia i jedno bezpłatne.
    Jedno płatne (chyba 4 złote miesięcznie) istotnie jest za free przez 3 miesiące,
    ale to za 3.75 jest płatne od razu. I aby było jasne -- podaję stan sprzed
    pół roku. Teraz może jest inaczej. Na dodatek wyłączenie dzisiaj nie skutkuje
    natychmiastowym zaprzestaniem pobierania.

  • 13. Data: 2008-05-15 09:36:02
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "Maverick" g0gl57$n48$...@i...gazeta.pl

    > Dobrze, ale tu mowa o niższym limicie.

    Jak mam to rozumiec? ze przy wyzszych zarobkach ciezko dostac nizszy
    limit? (Na wlasne zyczenie)

    Interesuje mnie limit 2-3k, przy zarobkach rzedu ok 4 k netto
    miesiecznie. Zawsze mi sie wydawalo ze to bedzie bez problemu - przy
    takich zarobkach ryzyko niesplacenia jest duzo mniejsze.

    Moze byc jednak tak, ze bank zarabia przeciez na niesplaconej KK - czy o
    to ci chodzilo?

    > Wszystko jest względne. (poza szybkością światła?)

    No wlasnie podobno nie do konca - przeciez predkosc swiatla tez nie jest
    stala, a tym bardziej ostatnie badania pokazuja ze jest mozliwosc
    przeslania informacji z predkoscia wieksza niz predkosc swiatla.

    > Ja nie rozpatruję wniosków.

    Wiem, ale ja tez tego nie robie, dlatego prosilem o opinie jak sie
    zachowuja banki w takich sytuacjach (z doswiadczenia, a nie z reklam)

    > Ja lubię wizyty osobiste, ale w WBK naprawdę można bez trudu dogadać się na
    infoliniach.

    Milo wiedziec

    > Ja Cię ostrzegłem. Ty zrobisz, jak zechcesz. :) Nasz (grupy) klient, nasz szanowny
    pan. ;) **

    Pewnie i tak to zrobie od razu :)

    Nie wiem dokladnie jak jest teraz, kumpel zakladal 4-5 miesiecy temu KK
    BZWBK do przelewow (calosc przelewa na KO i zarabia na odsetkach) i
    zapomnial o ubezpieczeniu i mu jakos 3-4% ubezpieczenia naliczyli w
    czwartym miesiacu (pierwsze 3 mial za free)

    Czy jest jakies stale za 4 pln to nie wiem.

    PS Doczytalem do konca postu

    --
    Regards,
    Maverick

  • 14. Data: 2008-05-15 09:49:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maverick" g0h06f$bm6$...@i...gazeta.pl

    > Jak mam to rozumiec? ze przy wyzszych zarobkach ciezko dostac nizszy
    > limit? (Na wlasne zyczenie)

    Masz to rozumieć tak, że kartą nie zapłacisz więcej, niż
    masz/zarabiasz, skoro chcesz wszystko płacić w terminie -- perjodzie ;)
    (chyba, że z miesiąca na miesiąc zarabiasz coraz więcej)

    > Milo wiedziec

    Zdecydowanie łatwo.

> [...]
    > czwartym miesiacu (pierwsze 3 mial za free)

    > Czy jest jakies stale za 4 pln to nie wiem.

    Tak czy siak -- zapytaj 6 razy i nawet poproś, aby Ci pokazano coś w zapiskach.
    Weź pod uwagę fakt, że ludzie potrafią się pomylić i miej trochę wyrozumiałości.

    Może to nie było 4 złote (nigdy nie płaciłem,lecz znam to ubezpieczenie
    z informacji, którą otrzymałem na infolinii; nawet nie ja tę informację
    otrzymałem bezpośrednio, lecz ktoś, kto mi powtarzał) ale 4% -- tak czy
    siak, warto to wyłączyć i za jakiś czas upewnić się co do tego, że jest
    wyłączone naprawdę.

    I warto co jakiś czas rzucić okiem do podglądu karty w necie.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2008-05-16 18:11:08
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Sprawdź tutaj: http://tiny.pl/nnzb

  • 16. Data: 2008-05-20 16:58:54
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie podobno nie do konca - przeciez predkosc swiatla tez nie jest
    > stala, a tym bardziej ostatnie badania pokazuja ze jest mozliwosc
    > przeslania informacji z predkoscia wieksza niz predkosc swiatla.

    Wprawdzie to nie grupa *.sci, ale co tu za herezje uprawiasz? :-)

    marekz

  • 17. Data: 2008-05-21 13:16:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" g0v0e3$1p3$...@n...news.neostrada.pl

    > Wprawdzie to nie grupa *.sci, ale co tu za herezje uprawiasz? :-)

    Nie herezje!! Porównaj szybkość światła fioletowego i czerwonego w szkle.
    Różnica tej szybkości doprowadza do dyspersji -- właśnie za chwilę jadę,
    aby złowić ;) dla siebie okulary, bo mam na nosie ponad pięcioletnie soczewki. :)

    No i szybkość jakiegokolwiek światła w próżni czy w metalu jest większa niż
    szybkość jakiegokolwiek światła w izolatorach -- na przykład w wodzie czy szkle. :)
    Te różnice z kolei widać w postaci łamania się (; niepsychicznego ;) światła na
    granicy ośrodków o różnej gęstości optycznej -- na przykład na granicy
    woda-powietrze. :)

    -=-

    Bylibyśmy ślepi, gdyby szybkość światła była stała. :)

    -=-

    No i najciekawsze, choć kontrowersyjne. ;)

    Prędkość (dla mnie) w odróżnieniu od szybkości jest wektorem
    (szybkość jest skalarem) a nikt mnie skutecznie nie przekona
    do tego, że absolutnie każdy promyk światełka jest równoległy
    względem pozostałych lub jakoś inaczej równoległy. ;) Nie dość,
    że można zaświecić latarkami nierównoległe (i zazwyczaj tak się
    świeci) to na dodatek można zakrzywiać takie światełka. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2008-05-21 14:13:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" g117bk$qgd$...@f...man.torun.pl

    > "MarekZ" g0v0e3$1p3$...@n...news.neostrada.pl

    Nawet istnieje szybkość większa niż szybkość światła w próżni czy w metalu. :)

    Dowolnie większa. :) Wystarczy wziąć do ręki lusterko i puścić nim ,,zajączka''
    dostatecznie dużego/długiego. ;) Albo rzucić ;) obiektem (bo nie materią)
    którego masa spoczynkowa ;) jest ujemna. :) Można też zbudować świetlną
    linijkę (koniecznie pogiętą) i tak nią posterować, że szybkość ,,posuwania
    się'' światełka w tej linijce będzie większa niż szybkość światła w próżni. :)

    Ostatni i pierwszy przypadek opisuje złudzenie poruszania się światła, zaś
    środkowy dotyczy czegoś nieistniejącego lub przynajmniej nieudokumentowanego. :)

    Do tych dwóch skrajnych przypadków można doliczyć gilotynę do papieru, która
    rozcina papier z szybkością dowolnie dużą ;) -- wystarczy zmierzyć szybkość
    posuwania się punktu styku noża gilotyny z ryzą papieru -- szybkość ta zależy
    od kąta natarcia noża. Problem w tym, że choć szybkość jest imponująca, tak
    naprawdę niczego materialnego ona nie dotyczy. :)

    -=-

    Materia (w tym i fotony) nie może tej szybkości (światła w próżni) przekroczyć. :)

    -=-

    Termin 'masa spoczynkowa' nie jest poprawny, ale wiele upraszcza. ;)

    --