  • 41. Data: 2019-05-08 07:25:24
    Temat: Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.05.2019 RobertS <b...@x...pl> napisał/a:

    > 5M ojro, odpowiednie osoby do zarządu i możesz się starać o otwracie banku

    Ależ ja nie przeczę, że każdy może być miliarderem. Wystarczy
    mieć miliard. Jeśli coś jest regulowane, to nie jest to wolny
    rynek i tyle.

    > gdyby była totalna dowolność w otwieranie ww. to chciałbyś wpłacić kasę
    > do banku, którego właścicielami jest np. Janusz i jego szwagier?

    To zależy (ile, na jakich warunkach, moja znajomość firmy).

    A Ty chciałbyś zainwestować ryzykownie jakąś część
    kapitału? Duży zysk, duże ryzyko?

    Oczywiście należy tego zabronić bo ludzie są głupi,
    należy się nimi opiekować, oni sami nie potrafią o siebie
    zadbać :-)

    A tak bajdełej, myślisz że jak Izak Rotszyld zaczynał
    karierę, to miał 5M ojro i odpowiednie osoby w zarządzie? ;-)

    > niektóre dziedziny życia, jednak powinny być regulowane

    Być może. Ale jak wspomniałem, akurat pominąłem ocenę
    moralną, jedynie stwierdziłem fakt.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 42. Data: 2019-05-08 07:59:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale może dwa najtańsze odmówią, a te droższe się zgodzą?
    I wtedy można trochę "poprawić" (jak w żabie z KK ;) i jednak dostać najtańszy.

  • 43. Data: 2019-05-08 08:00:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A czemu moralnie brzydzisz się spółdzielnią?
    Ja też, ale tylko mieszkaniową ;>

  • 44. Data: 2019-05-08 14:12:43
    Od: z <...@...pl>

    > Bo ludzie zaczną naciągać dane przed ich weryfikacją.
    Dziwny argument. Przecież banki dają jak ktoś spełnia wymagania bo muszą
    zarabiać a nowy klient jest najcenniejszy ;-) a dodatkowo jest
    konkurencja między bankami...

    AAA nie ma konkurencji. Jest zmowa. No to wszystko jasne :-)

  • 45. Data: 2019-05-08 20:15:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 22:05, Kris pisze:

    > A no.
    > A skoro jeden nie chce dać, drugi nie chce dać i trzy kolejne nie chcą dać kredytu
    to wniosek jaki wyciągasz?
    > Że banki wredne czy że zbyt duże ryzyko żeby dać takiemu kredyt?

    to znaczy, że jest jakiś ważny powód, wystarczy jakiś wpis w KRD za
    zapomniany mandat i po sprawie, na szczęscie to akurat można łatwo
    wyprostować

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 46. Data: 2019-05-08 20:16:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A czemu moralnie brzydzisz się spółdzielnią?
    > Ja też, ale tylko mieszkaniową ;>

    dlaczego?
    mieszkam w SM i oprócz minusów są też plusy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 47. Data: 2019-05-08 20:17:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zdolność kredytowa jest pojęciem nieostrym i względnym.

    każdy bank ma własny sposób jej liczenia, jak nie ma zdolności w jednym
    to może być w innym

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 48. Data: 2019-05-08 22:38:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To jakie są minusy?
    I jakie plusy?
    Oraz wobec czego te plusy i minusy?
    I jak dużą SM masz?

  • 49. Data: 2019-05-09 09:30:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To jakie są minusy?
    > I jakie plusy?
    > Oraz wobec czego te plusy i minusy?
    > I jak dużą SM masz?

    mam mieszkanie i w SM i we WM

    SM jest ogromna, kierownictwo osiedla (jednego z wielu) obejmuje kilka
    tysięcy mieszkań mieszkań i ileś tysięcy ludzi (więcej niż w wielu
    miastach powiatowych)

    we WM mieszkań jest 40 i mieszka w nich jakieś 120 osób

    znacznie łatwiej wdrożyć jakiś pomysł we WM, natomiast SM zajmuje się
    życiem mieszkańców znacznie szerzej, boisko, kluby, różne lokalne
    inicjatywy, których we wspólnocie nie ma

    w SM budynki są sporej powierzchni, działki są duże, sporo zieleni,
    miejsc postojowych itd...natomiast we wspólnocie działka jest malutka
    (deweloper wcisnął tyle budynków ile tylko mógł), mamy dwie ławki,
    kawałek trawnika, kilka krzaków i jedno drzewo, jak dobrze spojrzę to
    widzę co sąsiad je na obiad, jak przyjadą znajomi to muszą zostawić auto
    poza osiedlem, jeżeli nie ma miejsca dla gości

    temat rzeka...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 50. Data: 2019-05-09 09:32:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-08 o 14:12, z pisze:

> [...]

    przecież cały czas to robią, jeżeli klient jest mądry to przyjdzie do
    mnie kilka miesięcy przed planowanym kredytem, sprawdzę czy wszystko w
    porządku i ew. podpowiem co zmienić, aby bank zaakceptował wniosek

    czasem chodzi o drobiazgi, które dla mnie są oczywiste, a klienci są
    mega zdziwieni, że dostali odmowę

    --
    pozdrawiam
    RobertS