  • 51. Data: 2019-05-09 09:59:32
    Temat: Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-05-09 o 09:32, RobertS pisze:

    > czasem chodzi o drobiazgi, które dla mnie są oczywiste, a klienci są
    > mega zdziwieni, że dostali odmowę

    Skoro to drobiazgi to nie dziwię się, że są mega zdziwieni.
    P.G.

  • 52. Data: 2019-05-09 10:21:48
    Od: ń <...@...n>

    Ale bywa i dokładnie na odwrót.

    -----

  • 53. Data: 2019-05-09 10:23:02
    Od: ń <...@...n>

    Jak w SM nie masz KW, to nie do znalezienia przez komornika ;-)

    -----

  • 54. Data: 2019-05-09 19:00:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-09 o 09:32, RobertS pisze:

    > czasem chodzi o drobiazgi, które dla mnie są oczywiste, a klienci są
    > mega zdziwieni, że dostali odmowę

    To jaki jest sens żeby ukrywać drobiazg który jest powodem odmowy?
    Trzeba aż RODOSRODO żeby wprowadzać NORMALNOŚĆ?

    A jeśli powody odmowy są POWAŻNE to tym bardziej klient powinien je znać.
    Chyba że banki mają jakieś ukryte podstępne powody i plany ... ;-)

  • 55. Data: 2019-05-09 19:58:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-05-09 o 19:00, z pisze:

    > A jeśli powody odmowy są POWAŻNE to tym bardziej klient powinien je znać.
    > Chyba że banki mają jakieś ukryte podstępne powody i plany ... ;-)

    - Odrzucamy wniosek o KK, bo chodzi panu tylko o wisienki.
    - Skąd takie informacje?
    - Z pana wpisów na facebooku.
    - Ciekawe. Nie mam konta na facebooku.
    P.G.

  • 56. Data: 2019-05-09 20:26:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-09 o 09:59, Piotr Gałka pisze:

    > Skoro to drobiazgi to nie dziwię się, że są mega zdziwieni.
    > P.G.

    może bardziej "drobiazgi", przykład takiego zdziwienia, klient z branży
    IT, umowa o pracę, wypłata w DKK, dochód ok. 25kzł miesięcznie

    i w żadnym banku komercyjnym (odnośnie BSów się nie wypowiadam) kredytu
    hipo nie otrzyma ;-/

    tak samo dowolny dochód, nawet w EUR ale uzyskiwany z JDG za granicą,
    brak akceptacji dochodu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 57. Data: 2019-05-10 15:19:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 9 maja 2019 09:30:24 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    >
    > znacznie łatwiej wdrożyć jakiś pomysł we WM, natomiast SM zajmuje się
    > życiem mieszkańców znacznie szerzej, boisko, kluby, różne lokalne
    > inicjatywy, których we wspólnocie nie ma
    >
    > w SM budynki są sporej powierzchni, działki są duże, sporo zieleni,
    > miejsc postojowych itd...natomiast we wspólnocie działka jest malutka
    > (deweloper wcisnął tyle budynków ile tylko mógł), mamy dwie ławki,
    > kawałek trawnika, kilka krzaków i jedno drzewo, jak dobrze spojrzę to
    > widzę co sąsiad je na obiad, jak przyjadą znajomi to muszą zostawić auto
    > poza osiedlem, jeżeli nie ma miejsca dla gości

    No to rzeczywiście porównujesz realne implementacje socjalizmu i kapitalizmu.

    I jeszcze musisz porównać, ile płacisz w SM za te wielkie tereny oraz "kaowca", ale
    ile w WM za mikroskopijną zonę.
    Oraz to, że te tereny w SM to w większości jednak parkingi.
    Chyba że u Was nie ma użytkowania wieczystego, to koszty spadają.
    I w sumie spółdzielnia mądra, że teren trzyma - jeśli ktoś będzie "zagęszczać", to
    tylko ona sama.
    Koło mnie jest takie osiedle, gdzie kiedyś były spółdzielnie - a może nawet jedna
    wielka - a potem w każdym bloku powstała osobna wspólnota. Jako że działki na
    użytkowanie wieczyste, a wycena poszybowała, to powycinali działki pod blokami i
    resztę oddali miastu - naiwnie licząc, że pozostanie to terenem zielonym. Niestety -
    działki miasto oddało w zamian za inne poroszczeniowe i już mają bardzo ładnie to
    wszystko pozagęszczane - a płacz jaki...

    U mnie we wspólnocie jest 160 mieszkań i 12 usług - to i tak lepiej, niż 775 w
    poprzedniej (chyba rekord deweloperski), ale i tak załatwić coś jest bardzo trudno -
    udaje się jedynie dzięki temu, że deweloper wyłudził od wszystkich właścicieli
    pełnomocnictwo do głosowania udziałami w garażu, który ma 35,3% - więc do podjęcia
    decyzji potrzeba 25% właścicieli, a nie 50%.

    40 mieszkań to jest piko-WM, a jak jeszcze piszesz, że to kilka budynków, to to
    raczej budyneczki. W takiej to się coś da zdziałać - choć u mnie największy problem
    to to, że pół bloku to hotel :(
    I nawet nie udało się pozbyć zarządu dewelopera - ale cud się stał i sami
    zrezygnowali - być może przestraszyli się sami swoich przekrętów, ciekawe, czy da się
    ich za to ścignąć...

  • 58. Data: 2019-05-10 15:22:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 9 maja 2019 20:26:41 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > IT, umowa o pracę, wypłata w DKK, dochód ok. 25kzł miesięcznie
    >
    > i w żadnym banku komercyjnym (odnośnie BSów się nie wypowiadam) kredytu

    Ale "nie bo nie" i już, czy jednak potrafisz to jakoś "uzdrowić"? ;>
    Czy też może jest jakaś odpowiedź, dlaczego nie?
    Bo w DKK? Czy pracodawca zagraniczny (a niby unia)?
    Czy na konto w duńskim banku? To niech do kantoru aliora przelewa.

  • 59. Data: 2019-05-10 20:18:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Bo w DKK? Czy pracodawca zagraniczny (a niby unia)?
    > Czy na konto w duńskim banku? To niech do kantoru aliora przelewa.

    zgodnie z rekomendacją KNF kredyt hipo możesz otrzymać TYLKO w walucie,
    w której masz dominujący dochód, w DKK żaden bank w Polsce kredytów nie
    udziela więc klient jest pozamiatany

    liczy się waluta dochodu a nie gdzie jest kasa przelewana

    inny przykład:
    klientka pracuje w firmie w kraju arabskim, tak długo jak wynagrodzenie
    otrzymywała w USD było ok, ale zmienili jej (+ znacząca podwyżka) na
    tamtejsze dirhamy i teraz nieruchomość w POlsce już tylko za gotówkę
    (lub z kredytu gotówkowego, który jest min. 3x droższy)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 60. Data: 2019-05-11 09:39:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, to aż tak, że nic a nic?
    Jakaś nowa rekomendacja?
    ZTCP to było ostre podniesienie warunków przy różnych walutach dochodu i kredytu -
    czyli wkład własny 30%(?) i rata nie większa niż 60%(?) dochodu - ale żeby nic a nic?
    To w dolarach i euro jeszcze mozna dostać? Albo we frankach?
    Dolar w sumie ssie, LIBOR 2%, ale na euro ujemny, a na franku jeszcze bardziej...