  • 61. Data: 2019-05-12 11:54:26
    Temat: Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Hmm, to aż tak, że nic a nic?
    > Jakaś nowa rekomendacja?

    nowa to ona nie jest
    Rekomendacja KNF dotycząca zgodności waluty ekspozycji kredytowej i
    dochodu, która weszła w życie 01.07.2014 roku

    > ZTCP to było ostre podniesienie warunków przy różnych walutach dochodu i kredytu -
    czyli wkład własny 30%(?) i rata nie większa niż 60%(?) dochodu - ale żeby nic a nic?
    > To w dolarach i euro jeszcze mozna dostać? Albo we frankach?
    > Dolar w sumie ssie, LIBOR 2%, ale na euro ujemny, a na franku jeszcze bardziej...

    obecnie tylko dwa banki udzielają kredytów walutowych:
    ALIOR - waluty EUR, GBP, USD
    PEKAO SA - waluty EUR, GBP, USD, SEK, NOK

    (jak widać w CHF nikt już kredytów nie udziela)

    w PeKaO teoretycznie wystarczy 30% wkładu własnego (na 15 lat) lub 40%
    (na 20 lat), ale realnie zwykle analityk wymaga, aby było to więcej

    w Aliorze wkład własny niższy, ale warunki gorsze...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 62. Data: 2019-05-12 13:15:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Udzielają w walutach dla zarabiających w PLN, czy wymagają zarobków w walucie? I jaka
    marża/prowizja w stosunku do złotówkowego z tym samym wkładem własnym?
    Oczywiście pytam o żubra - a to ten "właściwy" czy hipoteczny?

    Ciekawostka, że w walutach dają tylko banki reżimowe - wiedzą coś?

  • 63. Data: 2019-05-12 20:56:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    jaka marża/prowizja w stosunku do złotówkowego z tym samym wkładem własnym?
    > Oczywiście pytam o żubra - a to ten "właściwy" czy hipoteczny?

    TYLKO w walucie, w której zarabiasz, dostaję wynagrodzenie w EUR to
    kredyt tylko w EUR, zarabiasz w PLN to tylko w PLN

    tylko PeKaO SA, BH nie daje w walutach

    > Ciekawostka, że w walutach dają tylko banki reżimowe - wiedzą coś?

    niedawno było ich więcej, ale DB się skończył, Santander wycofał, a BOŚ
    to taki bank, w którym raczej się wiele nie działo...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 64. Data: 2019-05-12 21:42:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Rzeczywiście, furtka była jeszcze w wersji z 2011, w tej z 2013 już "nie bo nie" -
    choć użyta jest konstrukcja "powinien", więc specjalni klienci też mogą być - jak np.
    żona pinokia...

  • 65. Data: 2019-05-13 08:35:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Rzeczywiście, furtka była jeszcze w wersji z 2011, w tej z 2013 już "nie bo nie" -
    choć użyta jest konstrukcja "powinien", więc specjalni klienci też mogą być - jak np.
    żona pinokia...

    tylko tyle słyszałem, że BSy mają inne podejście do tej ustawy i różne
    rzeczy (po dogadaniu z dyrekcją) potrafią przejść

    oczywiście nic za darmo, ale ponoć można

    z ww. nie współpracuję, gdyż musiałbym brać prowizję od klientów a tego
    nie robię

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 66. Data: 2019-05-13 10:10:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Rzeczywiście, furtka była jeszcze w wersji z 2011, w tej z 2013 już "nie bo nie" -
    choć użyta jest konstrukcja "powinien", więc specjalni klienci też mogą być - jak np.
    żona pinokia...

    'powinien' po prawniczemu = 'musi'

  • 67. Data: 2019-05-13 12:34:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 maja 2019 10:10:22 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    - choć użyta jest konstrukcja "powinien", więc specjalni klienci też mogą być - jak
    np. żona pinokia...

    > 'powinien' po prawniczemu = 'musi'

    Tak? To by sporo wyjaśniało, ale jednak po polsku tak nie jest.

    Zaś żona pinokia dostała ten kredyt CHF w 2008 - to gwoli sprawiedliwości dziejowej,
    inna sprawa, że nie pokazuje to kondycji mentalnej (niestety) premiera w dobrym
    świetle.

    Za to teraz w CHF to by było coś - a nie dają łobuzy ;>
    Inna sprawa, że przy takiej władzuni pakowanie się w jakikolwiek kredyt to pakowanie
    się w kłopoty - i wibor skoczy i złotówka na pysk padnie.
    Tak naprawdę to obecnie z dwojga złego należałoby tak żyć, by móc w testamencie
    wpisać: "będąc przy zdrowych zmysłach wydałem wszystko"...

    Ale za to dziwię się bankowi, który przy zarobkach w DKK nie da kredytu w PLN - no
    chyba że tylko marna interpretacja rekomendacji S go powstrzymuje.

  • 68. Data: 2019-05-15 19:01:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Za to teraz w CHF to by było coś - a nie dają łobuzy ;>

    nawet gdybyś w CHF zarabiał, taka jest awersja do tej waluty...

> [...]
    chyba że tylko marna interpretacja rekomendacji S go powstrzymuje.

    dokładnie tak jak piszesz, bank nie da, bo nie będzie działał wbrew
    nadzorowi, który wydał tylko rekomendację...

    --
    pozdrawiam
    RobertS