  • 31. Data: 2019-04-06 22:28:32
    Temat: Re: Jak wypłacić 20 tys. z konta? Termin jutro 12.00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-06 o 22:15, J.F. pisze:
    > Tylko nie narzeka wiecej, ze nie da sie zalatwic 20 tys za piec szosta

    Szczerze mówiąc miałem nadzieję na jakiś magiczny pewny przelew a tu
    wszyscy się rzucili z tymi kartami bankomatami.
    Po nocy się szlajać przy bankomatach? Toż to niebezpieczne :-)

  • 32. Data: 2019-04-06 22:30:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-06 o 22:12, Szymon pisze:
    Trzeba jej użyć do 1
    > transakcji bezgotówkowej (kwota dowolna) i odebrać przelew na co
    > najmniej 1000 zł.

    Moje konto aby być darmowe nie ma takich warunków. Za to trzeba bulić za
    kartę. Chyba że się jej nie potrzebuje. To się nazywa odpowiedni produkt
    do potrzeb :-)

  • 33. Data: 2019-04-06 22:30:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:28:32 +0200, z napisał(a):

    > Szczerze mówiąc miałem nadzieję na jakiś magiczny pewny przelew a tu

    Przeciez sa.

    > wszyscy się rzucili z tymi kartami bankomatami.
    > Po nocy się szlajać przy bankomatach? Toż to niebezpieczne :-)

    A czemu po nocy ?

    J.

  • 34. Data: 2019-04-06 22:34:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-06 o 22:30, J.F. pisze:
    > Przeciez sa.

    Już nie pamiętam teraz ale przelew natychmiastowy ma znowu limity
    których nie mogłem spełnić

    > A czemu po nocy ?

    Bo było późno i musiałbym obskoczyć kilka bankomatów do 24.00 do kwoty
    10 tys. A drugie 10 już o poranku :-)

  • 35. Data: 2019-04-07 13:18:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 6 kwietnia 2019 21:10:11 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > PS. Jeszcze w kwestii kart
    > Żonie zorganizowałem Revolta. Sobie płaci gdzie chce. ;-)
    > Jak na razie żadnych ukrytych kosztów.

    O, to ten mc revolut z danske bank polska, co to w PL nie proponuje DCC?
    Czy żona taka uważna?

    > Nadal nie chcę karty kredytowej od banku bo nie potrzebuję kredytu i nie
    > podoba mi się że bank zachowuje się jak diler i traktuje mnie jak
    > potencjalnego nałogowca każąc na siłę korzystać z kredytu.

    Cóż, widać jesteś potencjalnym nałogowcem, skoro nie chcesz darmowej karty z bonusem
    na wejściu.
    Choć do bankomatu się nie nadaje.

    > Nadal nie chcę karty debetowej bo jak sama ładna pani w banku jest
    > niebezpieczna kiedy ma dostęp do całości konta.

    Są jeszcze konta oszczędnościowe.
    Szkoda trzymać 20k na 0% ROR.
    Wmille można mieć nawet 2,7%.

    Krokodyl ma max limit dziewięć dziewiątek, lepiej niż mBąk.
    żubr ma 30k.
    bnpp tylko 5k.
    idei nie sprawdziłem, nesta ani getoutu nie mam.

    > Tak. Mam już 1 kartę do płacenia, jedno konto, jeden kredyt ;-)
    > I tak ma zostać :-)

    No, rzeczywiście revoluta żony nie wliczasz, tak jak spiker izby gmin samochodu żony
    (no i żony) nie traktuje jako swojego ;>

  • 36. Data: 2019-04-07 18:56:37
    Od: z <...@...pl>

    > O, to ten mc revolut z danske bank polska, co to w PL nie proponuje DCC?
    > Czy żona taka uważna?

    Nie kumam

    > Cóż, widać jesteś potencjalnym nałogowcem, skoro nie chcesz darmowej karty z
    bonusem na wejściu.

    Bonus na wejściu zostanie zjedzony przez opłaty albo ceremonię z
    przejściem na nowe lepsze konto przez współwłaścicieli

    > Choć do bankomatu się nie nadaje.

    Raz na pięć lat mnie przypiliło. Normalnie jak biały człowiek posiadam
    gotówkę ;-)

    > Są jeszcze konta oszczędnościowe.
    > Szkoda trzymać 20k na 0% ROR.
    > Wmille można mieć nawet 2,7%.

    Szkoda życia. Znowu zmiana rodzaju konta a potem potencjalne problemy z
    wypłatą. Znamy te numery i 27% chyba na waciki ;-)

    > No, rzeczywiście revoluta żony nie wliczasz, tak jak spiker izby gmin samochodu
    żony (no i żony) nie traktuje jako swojego ;>

    No właśnie wliczam. Wyliczyłem wszystkie posiadane produkty bankowe ;-)

  • 37. Data: 2019-04-08 11:19:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 7 kwietnia 2019 18:56:40 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Nie kumam

    Revolut to brytyjska firma i wydaje (z zastrzeżeniem poniżej) karty rozpoznawane jako
    brytyjskie - co (oczywiście błędnie) pozwala domniemywać, że karty wydane są do konta
    prowadzonego w funtach.
    Jako że nie tylko u nas banki kroją na transakcjach zagranicznych, to mastercard
    sobie wymyślił, że też będzie kroił - i nazwał to właśnie DCC.
    Jeśli np. płacisz revolutem 100zł w biedronku, to terminal wyświetli propozycję, czy
    chcesz zapłacić 100zł - i mieć to przeliczone na funty przez własny bank - czy też
    zapłacić 20,40 funta (przu kursie NBP 5zł), ale wtedy już bank przeliczać nic nie
    będzie (chyba że jest to polski citi, który wprowadził prowizję 2% za transakcje
    DCC).

    Ponieważ "Polska to jest bardzo ciekawa kraj" i ludzie tutaj płacą revolutem nie w
    zagranicznych, ale krajowych sklepach - a jednocześnie jest to ważny, bo trzeci (a
    może nawet drugi) rynek dla revoluta - więc problem zrobił się spory (np. trzeba
    uważać na takie terminale z pikaczowym pin-padem, bym się na to nabrał w aptece,
    płaciłem curve, żeby wyrabiać milkowy limit do moneybacku - i na tym wyświetlaczu na
    pin-padzie nie było słowa o wyborze DCC - wybór miała tylko pani na swoim terminalu,
    dobrze, że się zapytała, bo jakby wybrała funty, to bym był do tyłu, nawet licząc
    moneyback) to wymyślili, jak temu zaradzić - od jakiegoś czasu karty dla revoluta
    wydaje danske bank polska - więc choć nie jest to polski bank, a tylko polski oddział
    banku z UE, to karty są rozpoznawane jako "wydane do konta w złotówkach" i DCC w
    polskich sklepach się nie pojawia.

    Stąd pytanie - że skoro nie masz ukrytych kosztów, to czy żona ma kartę revoluta z
    danske bank, czy też uważa i na DCC się nie nadziała?
    Albo po prostu nie zauważyłeś transakcji z DCC i brak ukrytych kosztów to złudzenie.

    > Bonus na wejściu zostanie zjedzony przez opłaty albo ceremonię z
    > przejściem na nowe lepsze konto przez współwłaścicieli

    O kredytówce piszę. Z innego banku. Z bonusem rzędu 400zł.
    Na której można mieć limit 2000.
    A na karcie dodatkowej ustawić na 1000 czy nawet 500.
    Ale jak ktoś jest odporny na wiedzę to nic nie dotrze.

    > Raz na pięć lat mnie przypiliło. Normalnie jak biały człowiek posiadam
    > gotówkę ;-)

    20k w domu trzymasz?

    > Szkoda życia. Znowu zmiana rodzaju konta a potem potencjalne problemy z
    > wypłatą. Znamy te numery i 27% chyba na waciki ;-)

    Nic nie trzeba zmieniać, tylko założyć - można wyklikać w ST - konto
    _oszczędnościowe_.
    Potencjalne problemy z wypłatą - oczywiście, tylko jedna w miesiącu bezpłatna, ale
    ile razy na miesiąc kupujesz samochód?
    Zaś 2,7% od 20k to przez rok więcej niż 400zł. Może i na waciki, jak ktoś jest
    utracjuszem-fanatykiem, to wszystko przepuści ;P

    żony (no i żony) nie traktuje jako swojego ;>

    > No właśnie wliczam. Wyliczyłem wszystkie posiadane produkty bankowe ;-)

    I żonę jako własność męża.

  • 38. Data: 2019-04-08 14:28:57
    Od: z <...@...pl>

    > Revolut to brytyjska firma i wydaje (z zastrzeżeniem poniżej) karty rozpoznawane
    jako brytyjskie - co (oczywiście błędnie) pozwala domniemywać, że karty wydane są do
    konta prowadzonego w funtach.

    To była pierwsza i najważniejsza informacja co do tej karty.
    Trzeba uważać na walutę ;-)
    Jak na razie nie było dodatkowych kosztów.

  • 39. Data: 2019-04-08 14:38:53
    Od: z <...@...pl>

    > 20k w domu trzymasz?

    Nie 20 tylko 2k To dużo?

> [...]
    _oszczędnościowe_.
    > Potencjalne problemy z wypłatą - oczywiście, tylko jedna w miesiącu bezpłatna, ale

    Kupuję od jakiś 6 miesięcy ;-) To nie jest takie proste. Nie komplikuję
    sobie życia dla wacików. Kiedy s faktycznie miałem lokatę i tez mnie
    śmiech pusty brał na oprocentowanie 4%

    > Zaś 2,7% od 20k to przez rok więcej niż 400zł. Może i na waciki, jak ktoś jest
    utracjuszem-fanatykiem, to wszystko przepuści ;P

    Nie zarabiam kokosów ale 400 zł przez dwa dni zarobię. 400 zł na rok?
    Litości. Dal mnie za duża dysproporcja. Kredyt kilkanaście procent a
    lokata 2,7%.

    > I żonę jako własność męża.

    Bo wiesz... Są tacy co mają rodziny. I nawet prawo w pewnych sytuacjach
    tak do sprawy podchodzi że jest to jedna "wspólność"

  • 40. Data: 2019-04-08 14:53:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 14:29:01 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    >
    > To była pierwsza i najważniejsza informacja co do tej karty.
    > Trzeba uważać na walutę ;-)
    > Jak na razie nie było dodatkowych kosztów.

    A wyskakiwały propozycje DCC na terminalu albo w bankomacie?
    Bo może wcale nie trzeba uważać - tzn. w PL, bo za granicą czy w "zagranicznym
    internecie" to jak najbardziej - gdyż żona ma już tą "polską" kartę revoluta.