  • 1. Data: 2019-04-04 08:14:38
    Temat: Alior nowa bankowość internetowa=żenada
    Od: k...@g...com

    Po paru tygodniach wymuszonego korzystania z nowej bankowości internetowej Aliora mam
    poważne przemyślenia nt. jakości. Jak na system bankowy -ŻENADA, zero zapewnienia
    podstawowej niezawodności.. co chwila jakiś bug. Strach korzystać. Ja, zwykły
    uzyszkodnik, znalazłem:
    - wysyłanie lub pokazywanie błędnego miesiąca przy przelewie podatkowym z koszyka :-0
    (nie wiem czy tylko źle pokazywał, czy wysłałby do US przelew błędnie, ale nie
    zamierzam sprawdzać potencjalnie reakcji Urzędu)
    - informacje, że przelew zlecony na dziś pójdzie następnego dnia w południe
    (poszedł dziś)
    - brak możliwości kasowania przelewów z koszyka.

    Interfejs też nie powala, przykładowo małe jednolinijkowe pole tytułu przelewu lub
    konieczność wklikania się w opcje by zmienić datę przelewu nie świadczą o jakości
    speców od ,,user experience".

    JK

  • 2. Data: 2019-04-04 12:23:43
    Temat: Re: Alior nowa bankowość internetowa=żenada
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kowalskip117 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Po paru tygodniach wymuszonego korzystania z nowej bankowości
    >internetowej Aliora mam poważne przemyślenia nt. jakości.

    IMO - nie jest taki najgorszy (nie mylic z "jest dobry"), ale ja tam
    tylko podstawowe funkcje uzywam.

> [...]
    >podatkowym z koszyka :-0 (nie wiem czy tylko źle pokazywał, czy
    >wysłałby do US przelew błędnie, ale nie zamierzam sprawdzać

    Ale w jakim sensie ? Wkladasz do koszyka przelew w marcu, realizujesz
    w kwietniu, i cos zmienia ?
    Przelewy do US to temat na osobna dyskusje..

    >- informacje, że przelew zlecony na dziś pójdzie następnego dnia w
    >południe (poszedł dziś)

    Grubsza kwota ?
    Mieli taki "ficzer", ze zlecony przelew chcieli sobie autoryzowac
    dodatkowo.

    I zeby autoryzowali, to nie mial bym pretensji - ale zero reakcji, nie
    dzwonia, nie pisza, nie informuja - juz sobie pomyslalem, ze cos zle
    zrobilem, przelalem drugi raz, i sam zadzwonilem w nastepnym dniu.

> [...]

    >lub konieczność wklikania się w opcje by zmienić datę przelewu nie
    >świadczą o jakości speców od ,,user experience".

    Moze po prostu wiekszos przelewa od razu, i chwali sobie, ze reszta
    niepotrzebnych opcji jest ukryta i nie przeszkadza :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-04-04 13:22:06
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2019-04-04 o 12:23, J.F. pisze:

    > Moze po prostu wiekszos przelewa od razu, i chwali sobie, ze reszta
    > niepotrzebnych opcji jest ukryta i nie przeszkadza :-)

    Prawdopodobnie utrafiłeś w sedno sprawy. Ja jestem takim użytkownikiem i
    chwalę sobie nową bankowość. Czytelniejsze to niż poprzednie, wszystko
    łatwiej znaleźć. Możliwość logowania aliasem, a nie CIF-em. Dodawałem
    już odbiorców zaufanych, modyfikowałem dane szablonu, limity
    transakcyjne. Pobierałem wyciągi, generowałem i eksportowałem do PDF-a
    historię rachunku wg. kalendarza. Wszystko ładnie gra, choć ja nie
    narzekałem i na ten poprzedni system:)

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2019-04-05 19:22:25
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 12:25:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik kowalskip117 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > IMO - nie jest taki najgorszy (nie mylic z "jest dobry"), ale ja tam
    > tylko podstawowe funkcje uzywam.

    Dla mnie w przypadku dostępu do banku jakość to głównie niezawodność, a ta jest
    tragiczna.

    > Ale w jakim sensie ? Wkladasz do koszyka przelew w marcu, realizujesz
    > w kwietniu, i cos zmienia ?

    Przelewy podatkowe mają specjalną strukturę, oznaczasz w nich "typ okresu
    zobowiązania" (rok, kwartał, miesiąc, ....) i numer tegoż. Te parametry muszą być
    zgodne z deklaracją składaną (lub "domyślną" jeśli nie ma obowiązku wysyłania
    papieru).
    Zrobiłem przelew wg. deklaracji za marzec... a chciało mi wysłać za styczeń. W
    najlepszym razie musiałbym w takiej sytuacji tracić czas na tłumaczenie się w US...

    Dziś zresztą robiłem kolejny przelew podatkowy przez koszyk, wprowadziłem datę
    przyszłą... a w koszyku data dzisiejsza i poszło dziś. K o l e j n a Ż E N A D A. Co
    to jest, system bankowy????!!!!
    Ciekawe czy ktoś to w ogóle profesjonalnie testuje? Takie błędy to nie powinny nawet
    z developmentu wyjść...

    > Przelewy do US to temat na osobna dyskusje..

    > Grubsza kwota ?
    > Mieli taki "ficzer", ze zlecony przelew chcieli sobie autoryzowac
    > dodatkowo.

    Nie, to była tylko zwyczajna dezinformacja.

    Co do grubszych kwot to "ficzer" istnieje i to temat na osobny wątek. To, że chcą
    sobie autoryzować grubsze kwoty jest zrozumiałe i słuszne, ale jakoś tak się zdarza,
    że autoryzują zawsze po ostatniej sesji Elixiru, zwłaszcza w piątki, a nawet w
    czwartki - po piątkowych sesjach...

    > I zeby autoryzowali, to nie mial bym pretensji - ale zero reakcji, nie
    > dzwonia, nie pisza, nie informuja - juz sobie pomyslalem, ze cos zle
    > zrobilem, przelalem drugi raz, i sam zadzwonilem w nastepnym dniu.

    Przypadek, prawda?

    > Moze po prostu wiekszos przelewa od razu, i chwali sobie, ze reszta
    > niepotrzebnych opcji jest ukryta i nie przeszkadza :-)

    Taaa...
    :)

  • 5. Data: 2019-04-05 20:13:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kowalskip117 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Dla mnie w przypadku dostępu do banku jakość to głównie niezawodność,
    >a ta jest tragiczna.

    No coz - programy komputerowe sie raczej nie zachowuja losowo.

> [...]
    >parametry muszą być zgodne z deklaracją składaną (lub "domyślną"
    >jeśli nie ma obowiązku wysyłania papieru).

    Wiem.

    >Zrobiłem przelew wg. deklaracji za marzec... a chciało mi wysłać za
    >styczeń. W najlepszym razie musiałbym w takiej sytuacji tracić czas
    >na tłumaczenie się w US...

    Ok, ale jestes pewny, ze wstawiles do koszyka marcowy ?

> [...]
    >Ciekawe czy ktoś to w ogóle profesjonalnie testuje? Takie błędy to
    >nie powinny nawet z developmentu wyjść...

    Ktos tak, czy profesjonalnie ... roznie bywa.
    Ale nie wszystkie bledy latwo wychwycic.

    Az sobie sprawdzam ... przelewu z koszyka faktycznie nie da sie
    usunac.
    Funkcja jest, ale tylko blad generuje :-)

    No coz, juz zapowiadaja przerwe - moze bedzie lepiej :-)

    >Nie, to była tylko zwyczajna dezinformacja.

    A moze zle przeczytales informacje, i tam cos ostrzegali, ze "moze
    pojsc" :-)

> [...]
    >słuszne, ale jakoś tak się zdarza, że autoryzują zawsze po ostatniej
    >sesji Elixiru, zwłaszcza w piątki, a nawet w czwartki - po piątkowych

    To moze i mnie to dotknelo - zlecilem w srode wieczorem, a autoryzowac
    chcieli w piatek po poludniu ... bo w czwartek nie zadzwonili :)

    >Przypadek, prawda?

    Ale chyba nie blad programu ... choc kto go tam wie ...

    Glowy nie dam - czy KIR/SWIFT/SEPA nie przewiduje tam jednego ciagu
    znakow, bez podzialu na linie ?
    Ale dlugiej linii to faktycznie - i ciezko wprowadzic, i nie pokaze

    J.

  • 6. Data: 2019-04-08 17:46:35
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2019 20:14:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Wiem.

    > Ok, ale jestes pewny, ze wstawiles do koszyka marcowy ?

    OK, czy jestem idiotą? Nie, nie jestem.
    (To, że mam małą liczbę postów jako "ja" nie znaczy, że nie ogarniam :) Na pbb
    pisywałem jeszcze za czasów, gdy nie było "stron z grupami", a nawet google groups, a
    usenet był żywy :))

    > Ktos tak, czy profesjonalnie ... roznie bywa.
    > Ale nie wszystkie bledy latwo wychwycic.

    Tego typu błędy łatwo wychwycić. Na developmencie jest jakaś szansa, że umkną, ale po
    przejściu przez (profesjonalne) QA - nie mam mowy.

    > Az sobie sprawdzam ... przelewu z koszyka faktycznie nie da sie
    > usunac.
    > Funkcja jest, ale tylko blad generuje :-)
    >
    > No coz, juz zapowiadaja przerwe - moze bedzie lepiej :-)

    Dziś - poniedziałek - parogodzinna awaria, brak dostępu do systemu w ogóle.
    Na szybko - historia rachunku z jednego dnia to kompletny chaos - nie ma zachowanej
    kolejności operacji, nie można śledzić salda.

    Błąd, który zgłosiłem z m-c temu, a nie opisywałem go jeszcze - pojawia się lata temu
    zamknięta KK - wciąż nie usunięty.

    Błędów z przelewami nie chce mi się sprawdzać...

    > A moze zle przeczytales informacje, i tam cos ostrzegali, ze "moze
    > pojsc" :-)

    Nie, ogarniam słowo pisane, poważnie!

    > To moze i mnie to dotknelo - zlecilem w srode wieczorem, a autoryzowac
    > chcieli w piatek po poludniu ... bo w czwartek nie zadzwonili :)

    > Ale chyba nie blad programu ... choc kto go tam wie ...

    Nie sądzę. Takie opóźnienia są korzystne dla banku.

    JK