  • 41. Data: 2019-04-08 15:13:16
    Temat: Re: Jak wypłacić 20 tys. z konta? Termin jutro 12.00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 14:38:56 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Nie 20 tylko 2k To dużo?

    To nie.
    Tyle to noszę w kieszeni - na debetówkach, bo w gotówce to 200.

    Ale 20k gotówki to już dużo - pomijając sens trzymania tego w domu (chyba że w
    walucie, na wypadek scenariusza grecko-cypryjskiego, bo w banku i tak 0% będzie) to w
    gruncie rzeczy już taką sumę bałbym się w ogóle brać z banku w gotówce - czy to z
    kasy czy z bankomatu - bo mogłoby niestety kogoś zainteresować, czy to dalej w domu
    leży :(
    Więc wolałbym jednak zapłacić przelewem.

    > Kupuję od jakiś 6 miesięcy ;-) To nie jest takie proste. Nie komplikuję
    > sobie życia dla wacików. Kiedy s faktycznie miałem lokatę i tez mnie
    > śmiech pusty brał na oprocentowanie 4%

    Echhh, a jakich byś chciał kokosów z lokaty?
    Lokaty służą do przeniesienie środków w czasie bez opłaty za inflację.
    Zarobisz na nich może 1% ponad inflację.
    Ale przede wszystkim na inflacji nie stracisz.

    utracjuszem-fanatykiem, to wszystko przepuści ;P

    > Nie zarabiam kokosów ale 400 zł przez dwa dni zarobię. 400 zł na rok?
    > Litości. Dal mnie za duża dysproporcja. Kredyt kilkanaście procent a
    > lokata 2,7%.

    Zarobisz w dwa dni pracy.
    A te 400zł zarobisz kilkoma kliknięciami, krócej to zajmie niż napisanie posta
    wyśmiewającego te niby wady.

    Kredyt wiadomo, że drogi, szczególnie konsumpcyjny - biedny często jest dlatego
    biedny, że jest biedny i głupi.
    Kredyt hipo to już jednak nie kilkanaście %, tylko zdecydowanie bliżej tego 2,7%.

    > Bo wiesz... Są tacy co mają rodziny. I nawet prawo w pewnych sytuacjach
    > tak do sprawy podchodzi że jest to jedna "wspólność"

    Akurat to mam dobrze obcykane, bo się w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym przed ślubem
    rozczytywałem.
    Zarobki są wspólne, ale oszczędności sprzed ślubu nie są.
    Za własne pieniądze można nabywać rzeczy do majątku osobistego, za wspólne - do
    wspólnego. Nieruchomości sprzed ślubu pozostają w majątku osobistym, ale pożytki z
    nich są wspólne (co do kosztów pewien nie jestem - może po prostu dochody są
    wspólne).
    Prezenty i spadki są do majątku osobistego.
    Karta revoluta, jak jest na żonę, to jest żony i basta - chyba nie można u nich
    jeszcze wspólnych zakładać, a nawet jeśli, to wspólny może być tylko rachunek, karta
    jest osobista i nie ma dyskusji - nawet karta do konta wspólnego w polskim banku.
    Niezależnie od tego, czy na koncie do tej karty są jej własne pieniądze czy też
    wspólne (a nimi i tak ma prawo dowolnie dysponować bez zgody męża).
    A żona zdecydowanie własnością męża nie jest (choć jeszcze jakiś czas temu prawie tak
    było, nie mówiąc już o czasach rzymskich) - i vice versa.

    Jedynym śmiesznym wyjątkiem jest karta dodatkowa do kredytówki - tutaj osoba, której
    nazwisko jest na karcie, jest tylko użytkownikiem, właścicielem karty (tzn. jej
    numeru, bo właścicielem plastikowej formy fizycznej pozostaje bank) jest
    kredytobiorca.
    I czasem trzeba infolinki w banku tej zasady uczyć.

  • 42. Data: 2019-04-08 16:54:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Revolut to brytyjska firma i wydaje (z zastrzeżeniem poniżej) karty
    >rozpoznawane jako brytyjskie - co (oczywiście błędnie) pozwala
    >domniemywać, że karty wydane są do konta prowadzonego w funtach.
    >Jako że nie tylko u nas banki kroją na transakcjach zagranicznych, to
    >mastercard sobie wymyślił, że też będzie kroił - i nazwał to właśnie
    >DCC.

    No ale zaraz ... przeciez sa te kursy wymiany MC i Visy, bardzo
    przyzwoite zreszta ... i co - jeszcze do tego jakas prowizja
    organizacji ?

    Czy najpierw wymyslili DCC, a potem te kursy wymiany.

    Bo ciagle mnie frapuje ta wysoka prowizja naszych bankow ... moze ona
    usprawiedliwiona jest ?

    J.

  • 43. Data: 2019-04-08 17:23:49
    Od: z <...@...pl>

    > A wyskakiwały propozycje DCC na terminalu albo w bankomacie?
    > Bo może wcale nie trzeba uważać - tzn. w PL, bo za granicą czy w "zagranicznym
    internecie" to jak najbardziej - gdyż żona ma już tą "polską" kartę revoluta.

    To musiałaby się żona wypowiedzieć.
    Ja tego szatańskiego wynalazku nie używam ;-)
    A pewny jestem że przypilnowała dokładnie rachunku. Jestem tego bardziej
    pewny niż w banku :-)

  • 44. Data: 2019-04-08 17:37:11
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    leży :(
    > Więc wolałbym jednak zapłacić przelewem.

    To w końcu nie wiem czy 20 tys. to duża suma czy mała.
    Mnie nie przeraża i mojej postury nie przeraziła wymiana (posłańcem
    byłem ;-) ) 200kPLN w kantorze. Taki czad.
    Znam takich co noszą smarfony po 3kPLN przy sobie ;-)

    > Echhh, a jakich byś chciał kokosów z lokaty?
    > Lokaty służą do przeniesienie środków w czasie bez opłaty za inflację.
    > Zarobisz na nich może 1% ponad inflację.
    > Ale przede wszystkim na inflacji nie stracisz.

    Nie lubię posiadać kont. lokat i kontaktować się ze złodziejami co na
    każdym kroku próbują mnie oszukać. Takie doświadczenie życiowe
    Taka minimalizacja kosztów i strat ;-)

    Drobny druczek w umowie lokaty i w pizdu z całego oprocentowania. Szkoda
    życia :-)

    Znajmy został analitykiem w banku. Niby wiedziałem to wszystko wcześniej
    ale włos się jeży jak się posłucha co może zrobić bank ze swoim klientem
    w majestacie prawa.

    > Zarobisz w dwa dni pracy.
    > A te 400zł zarobisz kilkoma kliknięciami, krócej to zajmie niż napisanie posta
    wyśmiewającego te niby wady.

    To jest znaczenie więcej niż dwa kliknięcia. Już samo przestudiowanie
    umowy wycina większość zysku. :-)

    > Kredyt hipo to już jednak nie kilkanaście %, tylko zdecydowanie bliżej tego 2,7%.

    Dlatego mam jeden kredyt HIPOTECZNY i wszystkie inne oferty bankowców
    mnie śmieszą.

    A za wmuszanie mi kredytu na karcie kredytowej wieszałbym za jaja ;-)

  • 45. Data: 2019-04-08 18:41:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Bo ciagle mnie frapuje ta wysoka prowizja naszych bankow ... moze ona
    > usprawiedliwiona jest ?

    Tak jaaaasne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2019-04-08 18:51:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Tak jaaaasne.

    Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze organizacje wprowadzaja dobry
    przelicznik, a wszystkie banki podnosza prowizje do 6%.
    Moze jednak te organizacje naliczaja bankom pare % ?
    Jesli nie za przewalutowanie, to moze za rozliczenie zagraniczne ?

    I zobacz - sie nie wykruszaja.
    Wprowadzaja jakies pakiety wielowalutowe, a zaden nie obnizy prowizji.

    Tzn jest PKO i BZ, co niby maja nizsza prowizje, ale wlasny kurs
    wymiany ... z duzymi widelkami.

    J.

  • 47. Data: 2019-04-08 22:14:41
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 4/5/19 9:36 PM, Dawid Rutkowski wrote:

    > Mille rzeczywiście debetówką max. 10k dziennie.
    > Kredytówką 7k.
    > Głupio podpadają takimi pierdółkami, podobnie jak z tym durnym max. 50k dziennie
    zlecanych przelewów.

    O nie, nie proszę nie wprowadzać grupowiczów w błąd :)
    Cytując stronę Mille oraz jednego konstultanta, który mi to zacytował:
    "Co to jest Limit dzienny (główny) transakcji i jak go zmienić?

    To łączna suma transakcji, które możesz wykonać w Millenecie w danym
    dniu. Do kwoty wykorzystanego limitu wliczają się też transakcje zlecone
    z datą przyszłą oraz takie, które nie zostały przyjęte przez system z
    powodu błędnych danych."

    Co to są te błędne dane to nie mam pojęcia :)
    I jeszcze taka ciekawostka, którą mi kolega opowiadał w zeszłym
    tygodniu, że zgapił się z przelewami z KO a że na koniec marca kończyła
    się promocja i chciał się załapać na nową to pojechał do oddziału zlecić
    jeden przelew u pani w okienku. Powiem tak, że to jest jakaś niezdrowa
    paranoja i trzeba po prostu od Mille uciekać. Musiał mieć dwa dokumenty
    ze zdjęciem, które najpierw pani oglądała a jak wszystko zrobiła to
    wezwała jakiegoś kierownika, który od nowa się wnikliwie dokumentom
    przyglądał. Przelew na 100k dużo/nie dużo zależy jak patrzeć ale cały
    cyrk wokół tego moim zdaniem trochę nieadekwatny.

    Xenocide

  • 48. Data: 2019-04-09 00:29:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" q8ga3h$3ju$...@n...news.atman.pl

    > Przelew na 100k dużo/nie dużo zależy jak patrzeć

    100 kpln to w sam raz. ;)

    - ~3% rocznie zjada inflacja związana z socjalnym oprogramowaniem
    - o ~3% mniejsze są odsetki depozytowe w związku z podatkami
    (w szczególności -- podatkiem MBelki i podatkiem bankowym)

    W sumie daje to ~6 kpln rocznie, czyli... 500 plus właśnie...

    -=-

    Dla mnie 500 plus to 500 minus?
    Dla tego, kto zdeponował w bankach ww. 100 kpln...

    -=-

    3% inflacji rocznie? Ceny w hipermarketach powędrowały w ostatnich
    paru latach makabrycznie w górę!!! Akurat nie ceny tych produktów,
    które chcę kupić, ale jednak! Niewiele chcę kupić, bo mam niewiele
    pieniędzy. IMO obecny socjalizm karmi się kosztem najbiedniejszych
    ludzi! Co za absurd!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 49. Data: 2019-04-09 00:52:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q8gi0q$atn$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > które chcę kupić, ale jednak! Niewiele chcę kupić, bo mam niewiele
    > pieniędzy. IMO obecny socjalizm karmi się kosztem najbiedniejszych

    BTW -- to samonakręcająca się wojna. :)

    500+ ---> inflacja ---> wyższe zyski sklepów ---> wyższe płace
    w sklepach ---> kolejne żądania nauczycieli zestawiających swe
    uposażenie z zarobkami w Lidlu czy w Biedronce

    [,,droga stąd już tylko w dół''?... końcem tej drogi jest wyrównanie
    poziomów życia/gospodarek -- w Polsce i w Niemczech czy ogólnie w UE
    a takiego wyrównania nie dokona socjalne oprogramowanie rodem z 500+
    na: dziecko, krowę, kogokolwiek, cokolwiek... ;) Trzeba przemysłowej
    produkcji (w Polsce tępionej od dziesięcioleci!) bez której wszelkie
    społeczeństwa (w tym i związane ze szkolnictwem) dziczeją...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 50. Data: 2019-04-09 08:08:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale gdzie ten błąd?
    Przecież napisałem "dziennie zlecanych", o wykonaniu nic nie było.
    I to tym gorzej jest dla mille.

    A kolega niech sobie założy coś do pary, np. 5*systematyczne w santander.
    Zaś do mille reklamacja, niech pokażą uzasadnienie żądania 2 dokumentów. Przyglądać
    się mogą ile chcą, ale jak nie ma w regulaminie, że do przelewu - czy to na 1k czy
    100k - trzeba mieć dwa, to tysiaka rekompensaty żądać i o Rzeczniku Finansowym
    wspomnieć.
    Nie wolno takiego buractwa tolerować.
    No chyba że napisali - wtedy po wyciągnięciu 360zł moneybacku zamykam - chyba że
    dadzą kokejny, jest następna edycja tej promo :D