  • 1. Data: 2019-04-06 21:58:40
    Temat: PKO BP zablokuj minus
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na karcie debit visa. Chyba wasi informerzy to potrafią.

    if na koncie mniej niż chcę zapłacić
    then print "niewystarczające środki"

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2019-04-06 22:12:44
    Temat: Re: PKO BP zablokuj minus
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Apr 2019 20:58:40 +0100, PiteR napisał(a):
    > na karcie debit visa. Chyba wasi informerzy to potrafią.
    > if na koncie mniej niż chcę zapłacić
    > then print "niewystarczające środki"

    To chyba tak jest przewidziane ... ale
    -skoro wyjales karte, to chyba chcesz zaplacic, wolisz debet czy brak
    towaru ?

    -oni tez wola debet, wiecej zarobia :-)

    -sa rozne sytuacje, gdy jakos obciazaja bez sprawdzania ...

    J.

  • 3. Data: 2019-04-06 23:44:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > To chyba tak jest przewidziane ... ale
    > -skoro wyjales karte, to chyba chcesz zaplacic, wolisz debet czy brak
    > towaru ?

    Brak towaru.

  • 4. Data: 2019-04-06 23:54:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." n7rigt220f36$.16yg9w4ubl5m5$....@4...net

    > -oni tez wola debet, wiecej zarobia :-)

    > -sa rozne sytuacje, gdy jakos obciazaja bez sprawdzania ...

    Zanim rozliczą -- minął ze 2 dni. W tym czasie można uzupełnić.
    [to też swego rodzaju oscylator]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-04-07 09:04:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Apr 2019 22:44:51 +0100, PiteR napisał(a):

    > Brak towaru.

    Z pelnym koszem zakupow na weekend tez ? :-)

    Albo z pustym bakiem na stacji benzynowej 100 km od domu ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-04-07 09:49:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Online nie pozwolą raczej.
    Zapewne było offline.
    Więc pewnie mniej niż 50zł (ew. poniżej progu w innej walucie) pikaczem.
    Nb. zaraz będzie 100zł ;>
    To nieduży ten minus.
    A jak za granicą, to mógł się kurs zmienić.
    Ale na co komu karta, na której RORze 50zł?
    Chyba że to była koncówka szalonych zakupów...

  • 7. Data: 2019-04-07 10:29:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Z pelnym koszem zakupow na weekend tez ? :-)
    >
    > Albo z pustym bakiem na stacji benzynowej 100 km od domu ? :-)
    >
    > J.

    Jak coś się nazywa jabłko to nie jest gruszką. Nic nie podpisywałem,
    nie występowałem o debet. Nie zgadzam się na zadłużanie mnie
    nieswiadomie.

  • 8. Data: 2019-04-07 11:39:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Apr 2019 09:29:03 +0100, PiteR napisał(a):

    > Jak coś się nazywa jabłko to nie jest gruszką. Nic nie podpisywałem,
    > nie występowałem o debet. Nie zgadzam się na zadłużanie mnie
    > nieswiadomie.

    Cos w tym jest, ale to sie musisz do UOKiK zwrocic, ze co bank
    niedokladnie wytlumaczyl ... a moze i zalaczyc regulamin, w ktorym nie
    napisano wyraznie, ze jest takie ryzyko.
    Bo banki sie zaslonia, ze system tak dziala i nic nie moga zrobic,
    poza poinformowaniem w regulamnie.
    Poza tym skoro klient wnioskowal o karte debetowa, to chyba wiedzial,
    ze ona sluzy do robienia debetu :-)

    Co do tego "system tak dziala":
    -wiele sklepow/bankow rozlicza z opoznieniem, mimo ze blokada
    zakladana jest natychmiast. To akurat mogliby poprawic

    -przy platnosciach za granica, dochodzi sprawa przeliczenia kursu ...
    choc tu akurat UOKiK/UE moglby stanac na stanowisku, ze konsument
    powinien znac kurs z gory.
    Tylko niech potem klient nie narzeka na 6% prowizji :-)

    -bywaja prenumeraty, ktore obciazaja karte cyklicznie, i nie
    sprawdzaja stanu konta.

    -no i sa wroclawskie/Mennicy Polskiej biletomaty, ktore obciaza nawet
    zablokowana karte :-)

    Nie chcesz miec debetu - zamknij konta :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-04-07 12:16:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Podpisywałeś i zgodziłeś się.
    Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to jest KK ;P

  • 10. Data: 2019-04-07 23:56:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    PiteR <e...@f...pl> writes:

    > Jak coś się nazywa jabłko to nie jest gruszką. Nic nie podpisywałem,
    > nie występowałem o debet. Nie zgadzam się na zadłużanie mnie
    > nieswiadomie.

    Ale rozumiesz że to Ty się ew. zadłużasz? Dokonując zakupów bez
    pokrycia?

    A jakby to był czek, to by to inaczej wyglądało?
    --
    Krzysztof Hałasa