  • 1. Data: 2004-02-05 22:01:36
    Temat: Jak to w koncu jest - banki w UE
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Witam!

    Sorry, że taką prywatęurządzam, ale mam tylko króciutkie pytanie (nie
    ukrywam, że chodzi o zakład ;-) ):
    czy obywatel RP może (i jeżeli tak, to w jaki sposób) założyc zwykłe
    (najzwyklejsze na świecie) konto bankowe w UE, a zwłaszcza - w
    W.Brytanii (szczególnie wskazana: Anglia). Przy czym pytanie: "czy może"
    dotyczy nie _teoretycznego_ przyzwolenia na to (NBP), ale _praktyki_, w
    związku z czym wskazane byłoby podanie konkrentego przykładu, najlepiej
    z życia wziętego, możliwości otwarcia rachunku bankowego...
    Z góry dziękuję za pomoc w wygraniu zakładu :-)

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Najbardziej lubię wizualizować sobie
    ostateczny krach systemu korporacji.

  • 2. Data: 2004-02-05 22:14:03
    Temat: Re: Jak to w koncu jest - banki w UE
    Od: Tashi <k...@p...WYTNIJTO.onet.pl>

    Obywatel RP może o ile jest rezydentem w UK, banki proszą o dołaczenie np.
    rachunku za telefon albo gaz na dowód, że tam zamieszkujesz

    Dnia Thu, 05 Feb 2004 23:01:36 +0100, Piotr Zawadzki

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 3. Data: 2004-02-05 22:24:05
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Piotr Zawadzki napisal/a:

> [...]
    > _praktyki_, w związku z czym wskazane byłoby podanie konkrentego
    > przykładu, najlepiej z życia wziętego, możliwości otwarcia rachunku

    wyjazd wakacyjny z Concordią na farmę do pracy - farmer zawiózł nas do
    NatWest i po godzinie wszyscy mieli konta i karty bankomatowe. Ale było to
    prawie 10 lat temu, a więc nie UE tylko EWG.
    Żadnego pozwolenia z NBP nie miałem, tylko wizę pracownika sezonowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 4. Data: 2004-02-05 22:36:34
    Od: devnull <d...@n...net>

> [...]
    >(najzwyklejsze na świecie) konto bankowe w UE, a zwłaszcza - w
    >W.Brytanii (szczególnie wskazana: Anglia). Przy czym pytanie: "czy może"

    To chyba zalezy tez od przepisow danego panstwa. Podawano tu np. ze w Hiszpanii
    mozna sobie zalozyc konto zdalnie juz teraz, ale w uk byc moze nie mozna nie
    przebywajac tam (choc nie jestem pewny czy jest na to odgorny przepis, ktory
    dotyczy wszystkich bankow, jak ktos wie niech powie), ale wcale nie trzeba byc
    rezydentem, jak ktos napisal, wystarczy studiowac, byc moze nawet wyjazd na
    dluzszy kurs jezykowy by wystarczyl, albo nawet krotki wyjazd do sezonowej
    pracy.
    Jednym slowem jak sie tam jest legalnie to bez problemu zaloza.

    >dotyczy nie _teoretycznego_ przyzwolenia na to (NBP), ale _praktyki_, w

    NBP nie musi juz na nic przyzwalac, jesli chodzi o UE, prawo sie zmienilo od
    pazdziernika... 200?, ktorego to juz roku?

    >Z góry dziękuję za pomoc w wygraniu zakładu :-)

    Pogooglaj troche, zobacz jakie maja te panstwa wewnetrzne przepisy...

    dn

  • 5. Data: 2004-02-06 10:36:24
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    zbiggy wrote:

> [...]
    > prawie 10 lat temu, a więc nie UE tylko EWG.
    > Żadnego pozwolenia z NBP nie miałem, tylko wizę pracownika sezonowego.

    Bardzo dziękuję wszystkim w tym wątku za odpowiedzi/ pomoc w wygraniu
    zakładu :-)

    Pozdrawiam
    PZ

    --