  • 1. Data: 2004-02-05 21:29:55
    Temat: Prywatna praktyka lekarska a konto bankowe
    Od: "KAZimierz Sawczuk" <k...@s...com.pl>

    Witam
    Czy przy prowadzeniu indywidualnej praktyki lekarskiej
    istnieje wymóg posiadania rachunku firmowego?
    Czesc moich kolegow twierdzi ze wystarczy prywatne konto bankowe.
    Będe wdzięczna za konkretny zapis prawny.

    Danuta S.

  • 2. Data: 2004-02-05 21:49:46
    Temat: Re: Prywatna praktyka lekarska a konto bankowe
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KAZimierz Sawczuk" <k...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czesc moich kolegow twierdzi ze wystarczy prywatne konto bankowe.
    > Będe wdzięczna za konkretny zapis prawny.

    Z tego co mi wiadomo to konto dla indywidualnych praktyk lekarskich jest
    konieczne, dlatego że podatki muszą być rozliczane przez rachunek bieżący.
    Zus zresztą też.
    Takie konto posiada PKO BP i nazywa się Medyk Partner.

    Piotr

  • 3. Data: 2004-02-06 07:30:21
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "KAZimierz Sawczuk" <k...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości

    Jak sie rozliczasz z US?
    PIT-5 ?

    pl.soc.prawo.podatki - tam ci pewnie podadza przepis na mocy ktorego np.
    zaliczki na podatek (PIT-5) trzeba oplacac z konta przeznaczonego do
    dzialalnosci gospodarczej.

    > Z tego co mi wiadomo to konto dla indywidualnych praktyk lekarskich jest
    > konieczne, dlatego że podatki muszą być rozliczane przez rachunek bieżący.
    > Zus zresztą też.

    ZUS _za_siebie_ mozna oplacac z konta "prywatnego"

    > Takie konto posiada PKO BP i nazywa się Medyk Partner.

    To moze byc dowolny bank prowadzacy konta dla DG.

    BTW, przy rejestracji DG nie wypelnialas (Kazimierz czy kobieta ? ...;-)
    NIP-3?
    Tam jest miejsce na wpisanie numeru "rachunku zwiazanego z prowadzona DG".

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2004-02-06 07:42:43
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "KAZimierz Sawczuk" <k...@s...com.pl> napisał:
    > Czy przy prowadzeniu indywidualnej praktyki lekarskiej
    > istnieje wymóg posiadania rachunku firmowego?

    Nie.

  • 5. Data: 2004-02-06 07:58:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "~" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > Nie.

    Literalnie to przepsu o koniecznosci posiadania takiego rachunku pewnei nie
    znajdziesz.
    Ale zawsze moze istniec wymog wykonywania niektorych rozliczen z fiskusem za
    posrednictwem takowego rachunku...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2004-02-06 08:12:23
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał:
    > Ale zawsze moze istniec wymog wykonywania niektorych rozliczen z fiskusem za
    > posrednictwem takowego rachunku...;-)

    Nie ma właśnie takiego wymogu. Dlatego konta tego typu są zazwyczaj spooro
    tańsze.

  • 7. Data: 2004-02-06 22:37:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2004 22:49:46 +0100, "Piotr" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Z tego co mi wiadomo to konto dla indywidualnych praktyk lekarskich jest
    >konieczne, dlatego że podatki muszą być rozliczane przez rachunek bieżący.
    >Zus zresztą też.

    ale podatek PIT i ZUS to jak najbardziej osobiste daniny!

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2004-02-07 09:08:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > ale podatek PIT i ZUS to jak najbardziej osobiste daniny!

    Proponuje uscislic:
    ZUS za siebie mozna placic z konta osobistego. Ale juz ZUS za zatruniona
    przez siebie pielegniarke trzeba placic z konta przeznaczonego dla DG.
    Roczne rozliczenie PIT (swoje) mozna wykonac w oparciu o konto osobiste.
    Miesieczne zaliczki na podatek, za siebie i zatrudnionych przez siebie,
    należy placic z konta dla DG.

    --
    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2004-02-08 14:41:41
    Od: Roman <n...@U...pl>

    Użytkownik Slawek Kos napisał:

    > ZUS _za_siebie_ mozna oplacac z konta "prywatnego"

    Lekarze mogą ZUS płacić również na poczcie.

    --
    Roman

  • 10. Data: 2004-02-08 15:08:04
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Roman" <n...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Lekarze mogą ZUS płacić również na poczcie.

    Tak jak i wszyscy inni, ktorzy placa za siebie.
    Pewnie nie wiesz, ze placac ZUS "na poczcie" placisz go "z konta
    prywatnego", ktore ci poczta w swoim Banku Pocztowym w tym celu
    zalozyla...;-)
    Giro Skladka sie to nazywa.
    Poczta Polska NIE OBSLUGUJE przelewow ani wplat gotowkowych do ZUS czy US
    bezposrednio, lecz za pomoca tego wlasnie konta.

    --
    Pozdrowienia