    From: devnull <d...@n...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak to w koncu jest - banki w UE
    Date: Thu, 05 Feb 2004 23:36:34 +0100

    >Sorry, że taką prywatęurządzam, ale mam tylko króciutkie pytanie (nie
    >ukrywam, że chodzi o zakład ;-) ):
    >czy obywatel RP może (i jeżeli tak, to w jaki sposób) założyc zwykłe
    >(najzwyklejsze na świecie) konto bankowe w UE, a zwłaszcza - w
    >W.Brytanii (szczególnie wskazana: Anglia). Przy czym pytanie: "czy może"

    To chyba zalezy tez od przepisow danego panstwa. Podawano tu np. ze w Hiszpanii
    mozna sobie zalozyc konto zdalnie juz teraz, ale w uk byc moze nie mozna nie
    przebywajac tam (choc nie jestem pewny czy jest na to odgorny przepis, ktory
    dotyczy wszystkich bankow, jak ktos wie niech powie), ale wcale nie trzeba byc
    rezydentem, jak ktos napisal, wystarczy studiowac, byc moze nawet wyjazd na
    dluzszy kurs jezykowy by wystarczyl, albo nawet krotki wyjazd do sezonowej
    pracy.
    Jednym slowem jak sie tam jest legalnie to bez problemu zaloza.

    >dotyczy nie _teoretycznego_ przyzwolenia na to (NBP), ale _praktyki_, w

    NBP nie musi juz na nic przyzwalac, jesli chodzi o UE, prawo sie zmienilo od
    pazdziernika... 200?, ktorego to juz roku?

    >Z góry dziękuję za pomoc w wygraniu zakładu :-)

    Pogooglaj troche, zobacz jakie maja te panstwa wewnetrzne przepisy...

    dn