  • 1. Data: 2007-08-29 08:03:38
    Temat: Jak to jest z tymi PINami????
    Od: <f...@N...gazeta.pl>

    Od 6, może 7 lat posługuję się kartami, ale z reguły były to karty Maestro i
    tutaj, przy każdej transakcji, wymagane było potwierdzenie PINem. Używam też
    od 2 lat Mastercarda (kredytowa) i tutaj może z 2 lub 3 razy poproszono mnie
    o PIN.
    Wczoraj postanowiłem posłużyć się zwykła kartą do konta VISA Electron,i tutaj
    rownież nie wpisywałem PIN.

    Ktoś mi może uświadomić, od czego to jest uzależnione, kiedy PIN jest
    wymagany, a kiedy nie?? co by nie mówić PIN bardziej chroni moją goówkę niż
    zwykły podpis, tym bardziej, że rzadko który sprzedawca sprawdza podpis na
    karcie z podpisem na kwicie z terminala.......

  • 2. Data: 2007-08-29 08:46:16
    Temat: Re: Jak to jest z tymi PINami????
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu f...@N...gazeta.pl porozsypywal nastepujace
    haczki:
    > Ktoś mi może uświadomić, od czego to jest uzależnione, kiedy PIN jest
    > wymagany, a kiedy nie??

    jest w archiwum ale niech Ci bedzie... od karty (a konkretnie od tego
    jakiej autoryzacji dla tej karty zyczy sobie bank ktory ja wydal)

    > co by nie mówić PIN bardziej chroni moją goówkę niż
    > zwykły podpis, tym bardziej, że rzadko który sprzedawca sprawdza podpis na
    > karcie z podpisem na kwicie z terminala.......

    Co by nie mowic to sie mylisz - nie len sie tylko poszukaj w archiwum

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-08-29 08:54:15
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    f...@N...gazeta.pl pisze:

    > Ktoś mi może uświadomić, od czego to jest uzależnione, kiedy PIN jest
    > wymagany, a kiedy nie??

    To jest uzależnione od dwóch rzeczy: zapisu na karcie (pasek magnetyczny
    bądź czip) oraz konfiguracji (a czasami fizycznych możliwości)
    terminala.

    > co by nie mówić PIN bardziej chroni moją goówkę niż
    > zwykły podpis,

    Co do tego to były już tu na grupie burzliwe dyskusje - zdania są
    podzielone, ale jednak większość uważa, że paradoksalnie bezpieczniejszy
    jest podpis.

    ch.

  • 4. Data: 2007-08-29 10:46:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "LPoD"
> [...]
    >
    > Co do tego to były już tu na grupie burzliwe dyskusje - zdania są
    > podzielone, ale jednak większość uważa, że paradoksalnie

    wszystko się zgadza, ostatnio w osiedlowym sklepiku mój Maestro nie
    chciał PINu (po raz pierwszy od paru lat), bo takie mieli ustawienia

    PIN jest wygodniejszy dla banku - reklamacji wtedy nie uznaje
    podpis jest bezpieczniejszy dla użytkownika - może udowodnić że nie
    jego
    *** blad ***

  • 5. Data: 2007-08-29 11:07:24
    Od: AP <a...@o...pl>

    blad pisze:

> [...]
    >
    > PIN jest wygodniejszy dla banku - reklamacji wtedy nie uznaje
    > podpis jest bezpieczniejszy dla użytkownika - może udowodnić że nie jego

    A co jeśli płatność kartą nie jest zatwierdzana PINem, a podpisem, o
    który sprzedawca zapomni poprosić?
    Ostatnio miałem taką sytuację, kwota była mała, zwróciłem kasjerce (dość
    starsza pani...) uwagę, że zapomniała mnie poprosić o podpis. Co by
    było, gdybym ja też zapomniał? Sklep miałby jakieś problemy?

    Pozdrawiam,
    AP

  • 6. Data: 2007-08-29 11:24:22
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    AP napisał(a):
> [...]
    > starsza pani...) uwagę, że zapomniała mnie poprosić o podpis. Co by
    > było, gdybym ja też zapomniał? Sklep miałby jakieś problemy?

    Dopóki nie złożyłbyś reklamacji to nie mieli by problemów.
    Następnym razem spróbuj się podpisać Kaczord Donald ;-P

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 7. Data: 2007-08-29 11:26:49
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu AP porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > starsza pani...) uwagę, że zapomniała mnie poprosić o podpis. Co by
    > było, gdybym ja też zapomniał? Sklep miałby jakieś problemy?

    Zalezy... jeslibys reklamowal ta platnosc, to tak.
    Autoryzacja podpisem ma to do siebie ze mozna sprawdzic kto zlozyl
    podpis (grafolog). Jesli podpisu brak, to domyslnie jest racja po
    stronie klienta chyba ze sklep w jakis sposob udowodni ze to jednak
    klient dokonal spornej platnosci. Najbardziej wiarygodny dowod to
    nagranie z monitoringu
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-08-29 12:30:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 29 Aug 2007 08:03:38 +0000 (UTC), <f...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    >wymagany, a kiedy nie?? co by nie mówić PIN bardziej chroni moją goówkę niż
    >zwykły podpis, tym bardziej, że rzadko który sprzedawca sprawdza podpis na
    >karcie z podpisem na kwicie z terminala.......

    Taaa... Kolejna ofiara marketingu.

    PIN chroni BANK.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2007-08-29 12:31:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 29 Aug 2007 13:07:24 +0200, AP <a...@o...pl> wrote:

    >A co jeśli płatność kartą nie jest zatwierdzana PINem, a podpisem, o
    >który sprzedawca zapomni poprosić?

    To w razie reklamacji jest ona uznawana od strzału.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-08-29 14:03:11
    Od: k...@o...pl

    > Taaa... Kolejna ofiara marketingu.
    >
    > PIN chroni BANK.
    Jeśli Bank ma się lepiej to klientom to nie szkodzi.
    w interesie banku jest aby Ci byli zadowoleni z jego usług i aby po
    świecie nie krążyły opowieści "ten a ten bank nie uznał mojej
    reklamacji"
    Nigdzie nie pisze, że bank nie może uznać reklamacji transakcji
    przeprowadzonej kartą.
    Także jakiś przedstawiciel mBanku(a może tylko mRadny) zauważył, że
    jakoś klienci BZWBK nie skarzą się na transakcji z pinem i reklamacje.
    Tak więc i ten bank niedługo za pewne dołączy do grupy chip+pin